toileteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
juval

Berichten: 13107
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

toileteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 13:27

mijn handen jeuken om mijn nieuwe verzorgpaard eens flink onderhanden te nemen en hem een beetje mooier te gaan maken. Lachen
Er zit een heleboel dood haar in zijn manen en zijn staart zijn net dreads, die wil ik dus gaan uitpluizen. Verder heeft-ie een baard en snor, wat ik dus niet zo mooi vind, dus daar wil ik ook de schaar in zetten....
zijn er nog speciale westernregels wat toileteren betreft?

Hij heeft in de wei een wondje op zijn achterbeen opgelopen.
Ik had het netjes schoongemaakt en er betadinezalf op gesmeerd, dacht dat dat wel goed was.... maar nu hoorde ik dat ik beter geen zalf erop had moeten smeren, want nu kan het niet meer gehecht worden (als dat nodig zou zijn geweest). Weer wat geleerd dus. Verward Wisten jullie dat?
Het was niet zo ernstig volgens mij, een klein sneetje in zijn huid aan de voorkant van zijn koot. Hij heeft er gelukkig geen last van, niet kreupel, dik of warm gelukkig. Ik heb dus wel gewoon gereden en na het rijden weer goed schoongemaakt.

ik ben nog steeds helemaal blij Lovers met mijn verzorgpaard!!



Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:32

Snor en baard ( *LOL* ) mag je wegknippen/scheren, zolang je de tastharen maar niet weghaalt, dat is niet gewenst.

Op wonden die gehecht moeten worden mag je inderdaad niks smeren of sprayen, omdat daardoor het hechten niet meer mogelijk is. Op schaafwonden e.d. kun je acederm spuiten ter ontsmetting.

Verder heel veel plezier en succes met je verzorgpaard! Knipoog

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

DubbelFun

Berichten: 88503
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:35

Alleen diepe wonden die 'wijd' uit gaan staan moeten gehecht worden, anders krijg je 'wildvlees' groei. Ook minder kans op infectie natuurlijk.

Schaafwonden kun je het best niets aandoen, want alles wat je erop smeert houdt het genezingsproces tegen. Natuurlijk mag er geen vuil inkomen.

Wat toiletteren betreft mag je je van mij als een Penny-meisje uitleven Clown .
Persoonlijk knip ik de oren niet uit, alleen knip ik bij een dichtgevouwen oor de uitstekende 'pluis' eraf. Voelsprieten laat ik gewoon zitten. En manen en staart borstel ik gewoon uit nadat er een flinke lading 'Mane & Tail' softener in gegaan is.
De doode haren komen dan vanzelf los.

Wassen doe ik ze net zo vaak als mijn auto; met een beetje geluk 1x per jaar Lachen

Signe

Berichten: 5800
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:58

Sugarmiss jij hebt duidelijk geen tinker! en geen muggen want mijn auto en mijn paard moet ik echt vaker wassen dan 1 keer per jaar!

Ik ben zelf niet zo voor het afknippen van snorren. Bij tinkers is dit ook niet gewenst, zomers grazen ze hem er zelf af en `s winters laat ik ook de baard staan. Maar ja ik doe ook geen wedstrijden ofzo dus wat l#l ik eigenlijk

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:58

ik haal altijd de baard en snor weg
en natuurlijk de sokken.
is mooi bij een tinker of fries
maar bij me paint vind ik het niet echt staan Haha!

de tast haren laat ik altijd zitten (als je met de in de WRAN start mag je die volgend mij niet eens er af halen)
ik hou niet van een heel kaal paard moet nog wel wat haar op zitten hoor
daarom doe ik de manen en staart het liefst zo weinig mogelijk
ja wel kammen (met cowboy magic) maar niet trekken enzo.
alleen van de staart mag van mij een stukje af want als ik slide
of achter waards ga is ie een hele pluk kwijt ,
dus dan maar stukje korter
ben gek op lange manen en staart maar dat zal wel door mijn friezen verleeden komen Nagelbijten / Gniffelen

oren scheer of knip ik wel maar gewoon dat haar wat er uit komt dus niet echt in het oor of er moet echt wildgroei zitten Knipoog


heb veel ervaringen met wonden mijn paard is een beetje een onhandig Haha!
schaafwonden hou ik alleen goed schoon.
en als het erg diep is haal ik er een veearts bij om te kijken of het gehecht moet worden.
en anders krijg je een zalfje wat wildvlees tegen gaat

ik wou dat ik 1 keer in de week kon wassen
maar met een paint is dat niet echt mogelijk
wel was ik zo min mogelijk omdat het helemaal niet zo goed is
maar als ie helemaal geel is kan ik het toch niet laten *LOL*
ben blij dat het weer wat vrisser word door die deken is het iets minder poets werk Knipoog

groetjes vrolijk Party!!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:58

Ik zou het ook even aan de eigenaar vragen, want toileteren is vaak ook een kwestie van smaak. Maar gewoon de staart en manen goed uitpluizen, daar zou ik geen kwaad in zien.

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:59

voor gele en groene vlekken is er ook een goedje van cowboy magic, heb het net gekocht en het werkt super.... OK dan!

Waarom zijn bij een bonte toch altijd alleen de witte stukken smerig Verward

juval

Berichten: 13107
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 10:57

ik heb geen paint het is een doodgewone bruine appie... ik hoef niet te wassen want hij glimt toch best mooi. De manen zien er al iets beter uit nu ik er met een scherm manenkammetje doorheen ben gegaan, er kwam een boel dood haar uit.
De staart hoef ik ook niet te knippen want die is al heel kort, komt ongeveer tot zijn spronggewricht, misschien is hij in de wei te 'grazen' genomen.
Het wondje ziet er gelukkig al wat beter uit, niet rood, dik of warm en hij heeft er geen last van, zal dus wel goedkomen.
gr
Wendy

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers