Satanisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:22

desiree, volgens mij hebben we een andere interpretatie van het woord "egoisme". mijn interpretatie kan je vinden in de van dale.

in het kort: egoisme hoeft niet altijd ten koste te gaan van anderen, maar het stelt het zelfbelang wel voorop.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:31

Renske20 schreef:
wel ben ik er achter dat veel mensen zich satanist noemen, om zich af te zetten tegen ouders/familie/vrienden of omdat ze graag 'anders' willen zijn dan de rest, en dus niet zozeer omdat het satanisme hen zo aanspreekt.[/b]
ik denk dat renske hiermee de kern van het satanisme geraakt heeft. OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:50

Darkfairy666"]
[quote="isabelle schreef:
ik heb wel een paar dingen geleerd!!

een satanist loopt niet te koop met zijn geloof en dringt het niet op
een satanist is er heilig van overtuigd dat wat ie werkelijk vraagt ook gebeuren zal
als een satanist iets 'vraagt' zoals dat keurig heet is er altijd een payback time en die zijn meestal niet min!!
een project van een satanist is geheim en mag niemand weten tenzij die persoon ermee te maken heeft want als het niet stil gehouden kan worden word het gevraagde tegen jouw gebruikt!!



en NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ik ben geen satanist, absoluut niet, ik ben gewoon iemand met een gezond portie verstand
dank je
Clown

daar gaat het satanisme helemaal niet over, heeft 1 van julie weleens iets erover gelezen of gehoord? volgens mij niet, want julie verwachten volgens mij allemaal dat wij satanisten met ze allen een maandelijkse orgie met satanisch ritueel ingesloten hebben, waarbij we in de naam van satan dingen doen Verward als ik julie "heilige bokkers" was, dan zou ik eerst maar eens informatie zoeken over een onderwerp voordat ik ergens op reageer. Extreme duivel en alsof wij satanisten geen gezond portie verstand hebben Verward ik heb een hoger IQ als de gemiddelde nederlander.
[/quote]

ho ho, deze topic is niet geopend om te oordelen. Neem het goede voorbeeld en vertel ons juist iets meer. Waarom? Hoe etc. Daarvoor heb ik dit topic geopend om te discussieren, meer te weten te komen.

Groetjes van een zeer zeker geen heilige bokker Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:55

Egoisme kan ook heel nuttig zijn hoor. Lees het boek 'de kunst van het egoisme' (of zoiets maar). Als je genoeg egoistisch kunt zijn om aan je zelf te denken heb je in jezelf genoeg ruimte ook anderen te behagen Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:57

SuperPepeijn"]
[quote="Renske20 schreef:
wel ben ik er achter dat veel mensen zich satanist noemen, om zich af te zetten tegen ouders/familie/vrienden of omdat ze graag 'anders' willen zijn dan de rest, en dus niet zozeer omdat het satanisme hen zo aanspreekt.[/b]
ik denk dat renske hiermee de kern van het satanisme geraakt heeft. OK dan!
[/quote]

Toch denk ik dat je het niet zo licht moet opvatten SP. Ok, veel mensen zetten zich hierdoor misschien af maar toch moet je het Satanisme ook serieus nemen. Het is een serieuze religie met een serieuze basis. Deze mensen (de grondleggers) hebben wel degelijk nagedacht. Niet dat ik het er nou mee eens ben maar het is wel zo.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:57

Ik heb het!!!! IK GA IN BAD!!!

Sorry off topic maar ik heb het koud en niemand om me op te warmen Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:57

oh het zal best wel eens nuttig zijn fasel, dat zeg ik niet. maar of het een basis is voor een fijne maatschappij, ik weet het niet.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:59

ik had alleen maar mijn ervaring opgeschreven maar ok, ik wist dat het een delicaat onderwerp was, Schijnheilig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:00

nee idd, er zijn al genoeg mensen TE egoistisch, wat krijgen we dan voor een samenleving? als egoisme de basis er van is?

iedereen die alsmaar eerst aan zichzelf denkt voor aan een ander te denken? nou dat zal een gezellige boel worden zeg Scheve mond

maar helemaal zonder egoisme leven is ook weer niet goed. Je moet ook wel eens aan jezelf denken en niet alsmaar met anderen bezig zijn, dan vergeet je jezelf en dat is ook weer niet de bedoeling!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:01

Dat ben ik met je eens SP. Ik twijfel ook of het een basis is voor een fijne maatschappij. Aan de andere kant hoor je weinig van Satanisten en heb je er zeker geen last van (tenminste ik niet en ik hoop zeer dat dat zo blijft). Dat vind ik bijvoorbeeld vervelender bij Jehováh's getuigen (met respect naar hen hoor maar ik mis vaak wel het respect naar mij met dat gedram). En met zoeken heb ik het zeer bizarre nog niet gevonden bij het Satanisme. Wel dat esoterie en gothics ermee in verband gebracht worden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:03

isabelle schreef:
ik had alleen maar mijn ervaring opgeschreven maar ok, ik wist dat het een delicaat onderwerp was, Schijnheilig


Ik ben anders best benieuwd naar wat je nog meer te vertellen hebt hoor? Daar heb ik tenslotte ook het topic voor geopend. Ben te schienierig denk ik maar op de een of andere manier fascineert het me wel hoe mensen bij bepaalde religies terechtkomen.

Laat je door anderen niet tegenhouden hoor. Delicaat of niet. Het is een onderwerp en daar mag in gediscussieerd worden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:06

jehova getuigen vind ik ook vervelend fasel, volgens mij heb ik daar genoeg over verteld in het verleden. maar omdat jehova getuigen toevallig vervelend zijn, zegt dat niets over satanisme. Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:11

Fasel schreef:
Toch denk ik dat je het niet zo licht moet opvatten SP.
satanisme valt bij mij in dezelfde categorie als wicca, druidisme, en godinnengeloof, namelijk: de onzin-categorie.

ik ben ook absoluut niet onder de indruk van een paar regeltjes. ik kan ook wel wat regeltjes opschrijven en dat dan SP-isme noemen. dat maakt dat nog geen religie Knipoog een religie is een filosofie, die een reden geeft voor het aardse lijden en een weg van verlossing.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:14

haha dat zou wel wat zijn ja het SP-isme, wedden dat je snel heel veel aanhangers hebt :p

allemaal van die lieve onschuldige meisjes Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:15

Dat weet ik niet. Heb je nog niet over JG gehoord. Maakt ook niet uit. Ik noemde het slechts als voorbeeld. Het een wordt je mee lastig gevallen en het andere kan dan misschien als onzin of fout bestempeld worden, men valt de ander er hoe dan ook niet mee lastig en daar mag menig religie toch een voorbeeld aan nemen.

Ik schuif het niet in de onzin-categorie. Absoluut niet. Ik vind het wel degelijk een grond hebben. We zijn het weer eens oneens Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:16

Wil dan niemand mij warmhouden???? Dan ga ik toch in bad Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:18

wat vind jij er zo serieus aan precies? waarom vind jij het wel een echte religie?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:19

Fasel schreef:
Wil dan niemand mij warmhouden???? Dan ga ik toch in bad Haha!
nee, in dit geval komt egoisme me goed van pas Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:20

Ik weet niet of ik het een echte religie vind. Ik zeg alleen dat ik het niet in de onzin categorie zet. Deze mensen hebben een keus gemaakt. Een weloverwogen keus (op de mensen die het uit balorigheid doen na) en die keus neem ik toch wel serieus. Ik neem ieders keus serieus. Wat zij op de diverse sites beschrijven vind ik zeker geen onzin. Ik heb nog niets gezien van dierenbloeddrinkers en rondjesdansers. Maar wel mensen die serieus over de zaken nadenken. Ok, niet iets wat bij jou en mij past misschien maar goed, dat hoeft ook niet. Daar is het hun leven voor.

EN NU GA IK EINDELIJK IN BAD. Tot zo Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:20

SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Wil dan niemand mij warmhouden???? Dan ga ik toch in bad Haha!
nee, in dit geval komt egoisme me goed van pas Knipoog
[/quote]

Nu hoor jij niet meer wat ik vannacht gedroomd heb. Zak hooi Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:21

Renske? Ga jij mee in bad? Gaan we eendjes voeren Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:33

renske is hem wijselijk gesmeerd.

ik neem niet zomaar ieders keuze serieus. criteria zijn een aantal factoren. waarvan nuchtere overweging en studie niet de minst belangrijke zijn, in dit geval.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-09-03 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:35

ik denk dat ik SP hier in een paar dingen absoluut kan volgen. nl in zijn eerste en laatste bericht. ik zal het ook wat toelichten, hoewel ik nu in een redelijk inspiratieloze bui ben, maar die moet maar opkomen.
SP's woorden
"satanisme is pure fictie" en
"satanisme valt bij mij in dezelfde categorie als wicca, druidisme, en godinnengeloof, namelijk: de onzin-categorie". bij dat laatste zou ik er nog aan willen toevoegen de islam, het hindoeïsme, alle amerikaanse kerkreligietjes, en last but not least het christendom.
alles is onzin en pure fictie. je kan je misschien wel vinden in de regels, maar die zijn zo ontzettend ruim, en alles hangt zo ontzettend af van hoe het geschreven is en hoe het opgevat wordt. de bijbelse regels zijn niet echt in tienertaal geschreven. toch zullen wij 'ons moeder en vader eren'. 'geen doodslag plegen'. enzovoort. maar zo kan ik me ook in de regels van het satanisme vinden. misschien niet in allemaal. ook niet in allemaal van het christendom. en ook niet altijd. als ik in een kwaaie bui ben, dan geloof ik misschien meer in het satanisme

alles is crap, die regels, ik bedoel, het is toch gewoon opgeschreven wat mensen denken. kan je dat niet voor jezelf uitvinden? heb je daar een religie voor nodig? waarvoor is er in godsnaam religie uitgevonden? wie haalde het ooit in zijn hoofd dat er een god zou bestaan en hoe kreeg hij het in de hoofden van zoveel mensen. hierin volg ik kant volledig in het stuk waar ik zo van hou... "verlichting betekent het uittreden uit een staat van onmondigheid die hij aan zichzelf te danken heeft." zo even uit mijn hoofd, weet het niet precies meer. het is zo correct. je volgt de kerk, of satanisme, of islam, what for???? waarom heb je in godsnaam die LEIDING nodig? dat kan je toch voor jezelf uitmaken, of je die regeltjes volgt of niet?


wie liet zich bij die goedklinkende regeltjes ooit toen wijsmaken, dat je dat zelf niet kon uitvinden? wie dacht dat jezus dat echt zo super had uitgedoktert? en wie vooral, liet zich wijsmaken dat er iets als hemel, hel, god, blabla bestaat? iedereen weet nu toch beter?

het geloof in jezelf, of moet ik zeggen, het vertrouwen in je verstand, dat is wat telt. daar heb je niemand voor nodig.
onthoud dat religie en godsdienst in alle lagen van de bevolking in onstaan omdat mensen nood hadden aan een leiding die op alle vragen een antwoord wist, en al hun angsten wist te verbloemen. schokkend, er is nl geen leven na de dood. waarom zou het anders dood noemen? dat was moeilijk te accepteren natuurlijk.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:39

haha, in vergelijking met vele nederlanders hier, ben jij als belg nog de meest nuchtere.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:54

SuperPepeijn schreef:
renske is hem wijselijk gesmeerd.

ik neem niet zomaar ieders keuze serieus. criteria zijn een aantal factoren. waarvan nuchtere overweging en studie niet de minst belangrijke zijn, in dit geval.


Ja die zat bij mij in bad Haha!

Jawel, dat geldt voor mij ook wel maar om dezelfde reden neem ik ook niet direct iets voor onzin aan. Ook daar is een criterium voor nodig. Dat is wel zo eerlijk.