opzoek naar het droompaard dat valt niet mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 21:00

Nu ik eindelijk op zoek ben naar mijn eigen paard, kom ik er achter dat het vinden van mijn droompaard niet makkelijk is. Er staan zoveel paarden te koop! Maar waar vind ik degene waar ik naar opzoek ben???

Ik dacht dus eigenlijk al een paard gevonden te hebben. Een 4 jarige NRPS hengst. Maar helaas is hij ook de tweede keer niet goed door de keuring gekomen. Dus moet ik toch opzoek naar een ander paard, helaas. (ik ben nog steeds helemaal weg van dat paard)

Nu dus weer bij een aantal andere paarden wezen kijken. Maar steeds komen er weer nieuwe vragen en twijfels. Ik krijg tijdens mijn zoektocht steeds weer een ander beeld over wat ik nou wel of niet wil.

Hoe ging dat bij jullie toen je een paard kocht? Wist je precies wat voor paard je wilde kopen en had je ook zo'n paard gekocht? En was het liefde op het eerste gezicht met het paard dat je uiteindelijk kocht, of niet echt?

jullie ervaringen graag.


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:07

toen ik mijn pony kocht kende ik haar al heel goed, omdat ze al mijn verzorgpony was. En dit was ook de enige pony eigenlijk die mijn ouders wouden kopen omdat mijn moeder ook helemaal weg van haar is. Evita kwam de eerste keer ook niet goed door de keuring, bij de buigproef met haar linkervoorbeen liep ze iets te lang onregelmatig.. een paar weken later is ze nog een keer gekeurd en toen was ze wel helemaal goed gelukkig!! voor de rest vond de veearts haar heel gezond.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:45

Ik plaatse advertentie's op internet, ongeveer zoiets: als u een goed tehuis belangrijker vind dan de prijs, is dit uw kans. en dan wat ik zocht. merrie of ruin. kleur maakt niet uit geen bont of schimmel. tussen de 1.45 en 1.65 ongeveer, en tussen de 4 en de 13 jaar. Kreeg toen veel reacties waarvan 1 van de oude eigenaren van Robin. Er was alleen een probleem, hij was al 21 maar dat was zeker niet te merken (zeiden ze.) ook al was hij dan zo oud, het leek me echt mijn ideale pony. Mijn ouders waren het er niet echt mee eens vanwege de leeftijd maar toch zijn mijn vader en ik gaan kijken en het was echt liefde op het eerste gezicht. dus ik gereden en hij reed heel lekker en vanaf dat moment, dat we daar weg reden. wist ik dat hij gewoon voor mij bestemd was, het werd mijn pony ik wist het zeker. De oude eigenaren naar de plaats waar hij kwam te staan komen kijken en die hadden ze ook goedgekeurd. Dus ik wist het nu echt helemaal zeker. hij werd van mij. en idd nu heb ik hem alweer bijna een jaar. En elke keer als ik op stal kom is het weer liefde op het eerste gezicht Knipoog Lovers

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:55

Toen ik bij mijn paard ging kijken was het ook echt liefde op het eerste gezicht, en ik denk dat je ook net zo lang moet blijven zoeken tot je dat gevoel ook hebt.
Met dat andere paard had je het ook, maar die komt helaas niet door de keuring. Gewoon verder zoeken toto je dat gevoel weer hebt met een ander paard en niet genoegen nemen met minder. Hij is er echt en loopt ergens op je te wachten tot je hem/haar komt halen. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:37

Toen ik iones kocht werd hij toevallig toch al helemaal gekeurd door de eigenaar. Hij is het 2e paard dat ik gezien heb. en hem kocht ik. in het begin wel spijt van gehad, maar nu niet meer! Ik ben heel blij met hem, maar we zijn inmiddels ook alweer 8 jaar verder. En paddy, ja, daar ben ik tegen aan gelopen. Ik zoek niet naar paarden. Ik loop er gewoon tegen aan.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:02

Hoi Suzan, bij Fitz was het idd Lovers op het eerste gezicht. Maar hij was te duur ..... dus maar weer verder zoeken.
Aangezien ik hem maar niet uit mijn hoofd kon zettten, ging ik toch nog maar een paar keer kijken en heb ik ook de financier nog eens Lovers aangekeken. En ja hoor, Fitzy werd van mij.

Ik was ook echt wel op zoek naar dit type/kleur paard dus misschien dat ik hem daarom meteen leuk vond. Hoewel ik ook veel andere paarden heb gezien die aan dat beeld voldeden, hadden zij toch niet die uitstraling die Fitz wel had.
Hij keek me echt aan met dat arrogante hoofd:"moet je mij eens zien" Haha!


Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:14

Inderdaad.. je moet een paard aankijken en het idee hebben van : Ja, dat is hij of zij! Lovers

Het moet meteen klikken... dat had ik bij Max en bij Parisienne allebei meteen!!! Als dat gevoel niet goed is, moet je het paard laten staan en verder zoeken! (ik heb ook wel het idee dat een paard (net als een pup) zijn nieuwe baasje ook wel uitzoekt!

Jammer dat dat ene paard is afgekeurd... maar er staan er vast nog meer op jou te wachten!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:29

Mmmm, mag blij zijn dat het klikt tussen mij en m'n paard, want hij was een verjaardagskado! Van de een op de andere dag stond ipv mijn shet een grote pony in mijn stal! En ik was op slag Lovers !

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:13

Jeetje, wat jammer voor je Suzan dat dat paardje weer afgekeurd werd!!!
Tja, en nu verder zoeken!!! Ga je Sjaak nu nog wel rijden??? En bij Ruysdael was het echt liefde op t eerste gezicht!!! Groetjes Monique.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:19

Wat jammer dat die hengst afgekeurd is! Ik heb sinds 4 weken een eigen fjord. Mijn eerste eigen pony.
Ik wist wel zeker dat ik een fjord wou. Maar aan de andere kant twijfelde ik heel erg.
Ik ben wezen kijken bij een ruin van 2, dat klikte gewoon echt niet. Ik vond het een vervelend beest.
Daarna ben ik bij Loki terecht gekomen. Hij was net zo vervelend als de eerste fjord, maar dat zag ik helemaal niet! Dat kon me helemaal niets schelen. ik was verliefd..... Lovers

Toen ben ik nog bij een paar merries wezen kijken, maar ze konden niet tippen aan Loki. Toen heb ik voor Loki gekozen.

Ik vond het ook moeilijk hoor. Maar op een gegeven moment krijg je dat gevoel echt bij een paard.
Je moet gewoon net zolang blijven zoeken, het niet niets....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:20

Tja,
Ozep is gekocht omdat ik dit een geschikt paard vond, niet tè sensibel, ongecompliceerd te rijden, mooi compact.
Verder was het jammer dat het een vos was, dat vind ik persoonlijk dus helemaal niets, maar ja, op kleur kan je niet rijden.
Maar het was absoluut niet liefde op het eerste gezicht!
Het was een rationeel besluit.
De eerste maand heb ik niet zoveel plezier met hem gehad, en nu zou ik hem niet zo snel meer willen missen Lovers

Levant is helemaal mijn type, die had ik eigenlijk al gekocht toen ik de stal kwam binnenlopen!

(voor foto's zie profiel)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:41

hoi suzan bij mij was het toeval mijn vriendin moest verhuizen en ik wou een eigen paardje maar dat mocht pas over een paar jaar (wacht even, even naar de wc..) nou toen kwam et erop anders koop ik expensive van helen die is te koop en die is groot genoeg en ik ken hem al lang. helen is die hartsvriendin. nou ik gevraagd zei ze ja hoor jij bent lief voor mijn paarden ik gevraagd en geregeld heel misschien ging het door. en ja hoor het ging door. op 25 mei ging ik een weeekend naar helen, lekker een heel weekend. en ook zag ik expensive weer, toen wist ik het zeker dat ik hem wel wou. op 29 juni om half 8 kwam er een trailer met een busje ervoor het pad opgereden helen sprong uit de auto en we gingen naar de geitjes, daarna jan gebeld en expensive uitgeladen. fantastisch hoe ie liep met zijn staart in de lucht en zijn hoofd ook. we hebben daar met zijn alle ongeveer 10 minuten gekeken, Haha! daarna was het eten er., helen en haar ouders en ik met mijn ouders gingen eten, daarna na een paar uur gingen helen's ouders weer weg. helen bleef het weekend bij ons. zaterdag (volgende dag) samen met helen gereden en nog veel meer andere dingen gedaan. zondag ochtend heeft helen expensive afscheid genomen en mijn moeder heeft haar thuis gebracht. een week later was het afscheidsfeest daar gingen we heen. nog een week later vertrokken ze naar canada, waar ze nu al een paar maanden wonen. en expensive is hartstikke lief en ook erg braaf, wil best wat voor je doen en het allerleukste hij is van helen geweest en kon hem al 4 jaar. Lovers

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, DDDara, Donnatella, KirstenHorse, Lanoca, lukka63, mmajar, Noukie123, Poety en 115 bezoekers