verschil tussen 2 zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

verschil tussen 2 zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 21:49

wat is nu het verschil tussen een thorogwood, of hoe je het schrijft en een wintec kunstof zadel?
behalve het merk.. en de prijs dan?


ik wil 1 van deze 2 voor mijn nieuwe paardje kopen, maar ik heb geen idee welke nu beter is

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 07:23

Ik denk dat je je daarover het beste in de winkel kunt laten informeren. Ik weet dat het materiaal iig anders is.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 07:35

De Thorowgood heeft een betere pasvorm dan de Wintec, verder is de kwaliteit/prijsverhouding beter, ik heb het dan over de Griffin-serie.

Ik denk dat je gewoon in de winkel even moet kijken welk zadel jou het meeste aanstaat en uiteraard het beste op jou paard ligt Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:15

Ik vind Thorowgood ook stukken beter dan Wintec. Ik vind het beter zitten en de pasvorm beter voor het paard. Ik heb het idee dat er over Thorowgood beter is nagedacht dan over Wintec. De zadels zijn sowieso allebei van kunststof.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:37

De wintec heeft een verwisselbare beugel om de kamer breder of smaller te maken. De Thorrowgood niet.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 13:09

heej tnx.
ik zal wel naar de ruitershop gaan om te vragen hoe of wat.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:13

Ik vond de Wintec stukken fijner zitten en mooier liggen. Plus het feit dat je de boom kan verwisselen, dat was toch een groot pluspunt.

Ook ligt Wintec tweedehands beter op de markt.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 14:09

ja ik zie heel veel 2e hands wintecs liggen. maar geen thorogwood.
ik zag er gister 1 in de ruitershop en op hwet eerste gezicht leek mij die ookw el fijn.
vandaar dat ik het ff vroeg.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:15

Das niet waar hoor, typ maar eens thorowgood of maxam in op marktplaats. Van die Wintecs vind ik de oude Sport versie helemaal niks, ik heb zelf een Wintec Contour gehad en daar was ik ook niet tevreden over. Volgens mij zijn de nieuwere wel wat beter gemaakt.
Ik ben gewoon meer tevreden over Thorowgood, ik heb een Maxam en een Supra gehad en die zaten allebei geweldig. Ik heb er eigenlijk een beetje spijt van dat ik ze heb verkocht. Maar ja, ik wist toen ook nog niet dat ik nu een eigen paard (veulen nog) zou hebben.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:06

Tessebes, ik bedoel niet dat ze niet te koop zijn. Dat is juist niet goed, dan willen mensen er vanaf. Maar het gaat erom hoe snel ze weg zijn als je een goede wintec aanbiedt. Je bent ze snel kwijt en krijgt er echt nog een goede prijs voor.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:26

Ik denk dat het komt omdat Wintec al veel bekender is bij de massa en Thorowgood lang nogal moeilijk te kopen was in Nederland. Ik heb zelf een Thorowgood maxam gehad die is omgeruils tegen een bredere boom Maxam Randonee (met langere kussens) en nu heb ik voor mijn tinker een Thorowgood Griffin veelzeidigheidszadel extra brede boom die vindt ik zelf wat zachter zit dan de meeste zadels van Thorowgoog.

Ik weet dat Thorowgood te krijgen is in boombreedte extra small tot extra breed (voor brede merens of tinker) met een teruggesneden kamer of niet en met een vlakke zit of een gewone zit (de Griffin dan). Ik weet niet of Wintec dit kan bieden.

Gewoon naar een goede paardenzaak gaan en je laten voorlichten en kijken of je beide zadels op je paard kan uitproberen.

Succes.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:30

Kleintje schreef:
Tessebes, ik bedoel niet dat ze niet te koop zijn. Dat is juist niet goed, dan willen mensen er vanaf. Maar het gaat erom hoe snel ze weg zijn als je een goede wintec aanbiedt. Je bent ze snel kwijt en krijgt er echt nog een goede prijs voor.


Dat is waar, maar Wintec heeft ook meer naamsbekendheid wat dat betreft. Thorowgood is en blijft toch het minder bekende merk op gebied van kunststof zadels. Toch best jammer, want ze hebben zulke goede zadels vind ik.