uit boek paardeschool

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 22:08

kennen jullie dat boek? paardeschool van nathalie pinquitt (?)

nou daar staat zo'n oefening in dat je paard met de voorbeentjes naast de achterbeentjes komt te staan. errug veel training voor nodig volgens hen...

ik kijk vanochtend uit m;n raam zie ik Carina met haar achterbeentejs naast de voorbeentejs staan, stAat ze zo heeeerlijk te eten, over de heining heen... het gras bij de buren is altijd groener... en voor en haf veeeeeeeeeeel groener

Schijnheilig Schijnheilig

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:20

Geinig is dat, had je geen fototoestel bij de hand? Als ie het vaker doet, kan je er een commando bij gaan bedenken en dat steeds zeggen, wie weet leert ie het zo als kunstje doen *LOL* .

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:29

Ik snap alleen het nut of het leuke aan dat kunsje niet. Verward

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:58

het evenwicht van je paard word er erg goed van. probeer jij eens met je voeten heel dicht naats elkaar te gaan staan en daarna zet je ze weider neer. wanneer sta je steviger?
deze oefening is op commando ook veel moeilijker dan wanneer ze t gewoon vrij doet.
ook is t heel handig als je paard alvast op commando leert dat hij zn been moet optillen als jij dat zegt.
t is gewoon een voorbereiding voor latere oefeningen.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 21:01

Citaat:
Op 2001-09-23 22:20, schreef Jet:
Geinig is dat, had je geen fototoestel bij de hand? Als ie het vaker doet, kan je er een commando bij gaan bedenken en dat steeds zeggen, wie weet leert ie het zo als kunstje doen *LOL* .



nee, altijd als er iets leuks gebeurd heb ik hem niet bij me Haha! Frusty

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:34

Ach, overdrijven is ook een vak en Nathalie is daar best goed in. Het is meer dat je ermee uit moet kijken dat je paard z'n evenwicht leert bewaren dan dat het moeilijk is aan te leren.
En dat geldt voor alle kunstjes die je ze wilt leren, geef ze de tijd om het te begrijpen, dan stelt het allemaal niet zoveel voor.
we hebben een arabier ooit in een avond geleerd om op een tonnetje te gaan staan. Rijden met opgestoken paraplu lukt ook een een avond hoor, zelf meegemaakt. Kwestie van enkele ervaren personenmet overtuigingskracht en vertrouwen, paard krijgt vanzelf zoiets van O.K. jij zegt het, dan zal het wel goed zijn.