SGW--->B-springen met winstpunt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

SGW--->B-springen met winstpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 23:04

Ik zou het als eventing ruiter toch eigenlijk gewoon zelf moeten weten, maar mijn trainer vertelt iets anders dan volgens mij in het reglement staat.
Mijn vraag is: moet je met een jong paard dat nog geen wedstrijden heeft gelopen eerst een winstpunt in het B-springen hebben om te mogen crossen, ook al heb je zelf M gecrossed? (bij de pony's)?

in het reglement staat dit:
Een L-SGW-ruiter kan met een nieuw paard de keuze bepalen tussen B en L- SGW, zonder dat de nieuwe combinatie een winstpunt in het B-springen heeft behaald

Wie weet dit zeker? Mijn trainer beweert nl dat ik een wp moet gaan halen....

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:22

Klasse-indeling Paarden
a. Ruiter SGW klasse B of ongeklasseerd:
Om in de klasse B te mogen starten dient de combinatie, indien het een SGW-sport ongeklasseerd
paard betreft, te zijn opgenomen in de klasse B-springen met tenminste 1 winstpunt. Indien denieuwe
combinatie reglementair in de discipline springen zou mogen kiezen tussen de klassen B- of Lspringen,
isop voorhand aan de norm B-springen met 1 winstpunt voldaan. De betreffende combinatie
kiest dan definitief voor inschaling in de klasse L-springen.
Ruiter SGW klasse L of hoger:
Een L- SGW-ruiter kan met een nieuw paard de keuze bepalen tussen de klassen B- en L-SGW, zonder
dat de nieuwe combinatie een winstpunt in de klasse B-springen heeft behaald.

Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport (dezelfde combinatie) wordt de combinatie in
de discipline SGW ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen
van de cross-country overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand
aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde winst- verliespunten worden overgenomen.

Als jij dus met een CDE-pony M+wp bent geweest, zou je L+wp geklasseerd worden bij de paarden, dus zou je met een nieuw paard mogen kiezen of je B of L in de SGW gaat starten zonder een winstpunt te moeten rijden in een springparcours.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 08:37

Oke, dankjewel!! Kan ik mooi in het najaar SGW gaan starten!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:14

Volgens mij hoef jij geen winstpunt meer te halen. Als je helemaal zeker wil zijn, stuur dan even een mail naar de KNHS. Je krijgt meestal binnen een paar dagen antwoord terug.

Je zou ook voor de zekerheid eerst met je paard kunnen gaan springen. Lijkt me ook geen slechte voorbereiding voor een cross.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:27

Je mag inderdaad volgens de reglementen gewoon starten
Ik heb het laatst nog helemaal voor iemand uitgezocht.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 23:24

Scum schreef:
Je zou ook voor de zekerheid eerst met je paard kunnen gaan springen. Lijkt me ook geen slechte voorbereiding voor een cross.


Heb je helemaal gelijk in, ik wil alleen graag in Ijsselsteyn meedoen (heb net mailtje terug van de organisatie dat er nog 1 plek vrij was!!) en dat is al de 28ste september....dus nog maar de vraag of ik nog ergens voor het springen kan inschrijven en zoja of ik daar een wp haal.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:34

Leuk Marieke, ik doe daar iig ook mee Haha!