Hebben jullie een verzorgster(s)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Hebben jullie een verzorgster(s)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 09:09

Hoi allemaal!!

Vraagje hebben jullie een verzorgster(s)? Waarom wel of waarom niet? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?

Gewoon benieuwd *LOL*

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:13

Nee ik heb geen verzorgster, tot nu toe kan ik alles zelf en heb ik tijd genoeg dus tja heb niet echt een reden om een verzorgster te nemen. Als ik eens een keer geen tijd heb of ziek ben, dan is er wel een stalgenoot die mijn pony verzorgt, dat doe ik ook voor haar als zij niet kan.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:23

Ik heb ook geen verzorgster,als ik echt een keer niet kan dan doet een vriendin het voor mij,haar paard staat naast de mijne,maar in principe doe ik gewoon alles zelf,ik hoop er ook nooit een nodig te hebben.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:29

Ik heb een verzorgster/bijrijdster voor de zaterdag. Ze heeft iedere zaterdag les met Omar en is hartstikke enthousiast en is erg lief en geduldig voor Omar. Van haar rijden moet ik het niet hebben omdat ze zelf nog veel moet leren en daarom heeft ze ook les maar dat vind ik niet erg. Ik vind het het belangrijkst dat ze lief voor Omar is en verantwoordelijkheidsgevoel is en haar afspraken nakomt. Ik vind het prettig om in ieder geval 1 dag in de week voor mezelf te hebben maar tot nu toe ga ik zelf ook nog iedere zaterdag langs omdat ik mijn ventje best mis als ik hem maar 1 dag niet zie Lovers Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:29

Momenteel heb ik ook geen verzorger(s). Er is een meisje wat af en toe op Isabeau rijdt en ik ben nu op zoek naar een bijrijder voor Mander. Omdat ik naast mijn gezin, huishouden en andere dingen niet altijd even veel tijd heb om 2 pony's te doen. Bovendien vind ik het ook wel lekker om een dagje niet te moeten! Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:32

Ik heb geen verzorgster. Ik wil gewoon alles zelf doen en heb daar ruim voldoende tijd voor. Gewoon geen reden voor mij om een verzorgster te nemen.
Als ik ooit in tijdnood zou komen, dan zou ik misschien wel naar zo iemand opzoek gaan.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:34

In principe doe ik alles zelf, maar als ik niet kan doet een vriendin van mij het, zij is vroeger mijn bijrijdster geweest en kent mijn paardje dus door en door.

Als zij een keer niet kan dan doe ik weer haar paardje voor haar en op woensdag doe ik altijd nog een ander paardje van stal.

Ik heb wel de zondag als paardloze dag (af en toe zondig ik wel hoor!!) en dat is wel heel lekker, de paardjs hebben dan vrij (staan lekker buiten) en ik kan eens wat anders doen dan werken, m'n paarden en m'n huishouden. Ik vind 't prima geregeld zo!!!

palomino
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:43

hoi ik heb een verzorgster voor twee keer in de week want mijn dochter is pas zeven en om zevenkeer in de week te rijden is nog veel voor haar
maar is heerlijk als we twee daagjes vrij hebben

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:47

ik heb sinds kort een verzorgster voor één keer in de week en af en toe meer, voor als ik het druk heb met school, tentamens enzo. en af en toe doen we hem gewoon samen! wel zo leuk! ook dat iemand anders ook van buddy kan genieten dat vind ik leuk!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:50

Ik heb een verzorgster gehad, en dat is me ontzettend tegengevallen. Ze deed dingen met Sheek waarvan ik duidelijk had gezegd dat ze niet mochten. Ik heb het niet over een meiske van 12, ze was 16 en dan ben je verantwoordelijk voor je acties.
Zo jaagde ze hem op in de knetterhard bevroren buitenbak, knipte een stuk van zijn staart en reed gewoon (zonder zadel, dat lag achter slot en grendel ivm dieven) terwijl ik had gezegd dat ik niet wilde dat ze reed zonder mij/zonder opdracht.
Niet een maal, maar meerdere malen.

Eventuele nieuwe verzorgster (mocht die er ooit komen) zal dus volwassener moeten zijn dan dit wicht (wat wel erg volwassen leek qua omgang met mij e.d) was!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:54

tja dan heb je wel pech gehad Boos!
maar het heeft niets met l;eeftijd te maken.. ik ken meiden van 14 die een stuk volwassener zijn dan meiden van 20...

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:56

Ik zeg ook niet dat ik dit qua leeftijd bedoel!
No offence

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:56

Ik heb een fantastische verzorgster, die zich tevens heeft opgewerkt tot trainster en berijdster. Ze heeft 3 paarden tot haar beschikking, waarvan zij er een voor de helft?? nu meebezit. Ze helpt mij nu al meer dan 10 jaar en is soms nog bezorgder voor de dieren dan ik al steeds ben. Ze steekt er heel veel tijd in en als haar vrienden, dat niet goed vinden, kunnen ze van haar het maar elders eens gaan proberen.
Je merkt het ..mij bevalt het uitstekend. OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:59

Ik heb een verzorgster voor 2 daagjes in de week, gewoon voor de extra aandacht.

Voordelen zijn dat je eens een keer lekker iets anders kan doen.
Die twee dagen in de week zou ik dus gewoon lekker thuis kunnen blijven of uit kunnen gaan.

Nadeel vindt ik toch wel dat je niet weet wat er met je paard gebeurt.
Er wordt toch anders mee omgegaan, en in sommige situaties begint dat nu toch wel duidelijk te worden.
Soms negatief, soms positief.
Ik heb gewoon een paar dingen waar ik een erge zeikerd in ben, en dat heeft nu eenmaal niet iedereen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:06

ik doe mijn paard zelf, maar op het moment zit ik een beetje vast met rijden, dus heb ik een bijrijdster gevraagd, die m rijd.. en of ze mij ff mee kan helpen..
voor de rest ben ik er nie zo happig op een verzorgster te nemen... ik doe liever alles zelf, zodat ik weet dat het gaat zoals ik wil..
en niet zoals iemand daarbove al zei, de verzorgster dingen uitspookt die je niet wilt hebben.
ik heb al eens gehad dat mijn vorige bijrijder mijn paardniet heeft bereden, de dag dat ze altijd deed... kom ik de volgende dag.. issie nie opgestooid.. en heeft dus een dag stil gestaan.. lekkere dikke benen had ie weer..
neej dat nie weer.. dus ik kijk lekker als mijn bijrijdster rijd Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:24

Ik heb geen verzorger/ster.

Ik doe alles zelf en ik vind het heerlijk zo.
Alles wat er nu fout gaat in mijn eigen schuld en zal ik zelf voor moeten opdraaien.

En toen ik mijn paard kocht wist ik hoeveel tijd en energie erin ging zitten.

Ik weet dat als ik ziek ben mijn vriendin (B. Haring ) mij uiteraard een helpende hand zou willen toedienen.

Maar ik ben net bang voor dingen die er met Haarbal's paard wel zijn gebeurt.
En zonder verzorgster hoef ik me hier geen zorgen over te maken.

Want je hoort het de buitenkant wil je ook nog wel eens bedriegen.

Ik heb altijd zo'n idee van: ik koop geen paard voor een ander.

Zolang ik alles zelf kan doen, wil ik dat graag zo houden.

Maar er zijn kwa verzorgers/sters altijd uitzonderingen.

Want de verzorgster van Paduc is TOPPIE OK dan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:42

Ik heb een meisje van 8 voor hon, omdat ik zelf te groot ben haar onder de man te rijden, zij komt ong. 5x per week.
Voor jamaica heb ik voor 2 dagen een bijrijdster. puur omdat ik 7 dagen met mijn gezondheid niet trek

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:44

Noureyev schreef:

Ik heb altijd zo'n idee van:
ik koop geen paard voor een ander
.
OK dan!

Ik wel hoor!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:47

ik doe ook alles zelf Lachen
heb er zelf voor gekozen,dus doe ik het ook.
mickey staat ook nog eens excl,dus ik moet zelf mesten,binnen zetten en sávonds voeren,dus moet sowieso gaan.
alleen dit jaar is mijn laatse school jaar met proefwerken,examen enz. dus ik hoop dat ik het dit jaar ook gewoon zelf haal,en dat denk ik haast zeker van wel Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:51

ik doe ook alles zelf Lachen
heb er zelf voor gekozen,dus doe ik het ook.
mickey staat ook nog eens excl,dus ik moet zelf mesten,binnen zetten en sávonds voeren,dus moet sowieso gaan.
alleen dit jaar is mijn laatse school jaar met proefwerken,examen enz. dus ik hoop dat ik het dit jaar ook gewoon zelf haal,en dat denk ik haast zeker van wel Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:00

Nou, een verzorgster mag je het eigenlijk niet noemen. Ik geef het altijd de naam bijrijdster.
Ze komt 2 keer per week op Pinky rijden. Puur omdat ik zelf niet op Pinky wil/ga dressuren en springen ed. Pinky vind het echter wel heerlijk om bereden te worden en dat meisje heeft er ook plezier in. Dus waarom niet? Ze is er dus niet omdat ik zelf te weinig tijd heb. Ik ben er namelijk ALTIJD bij.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:40

ik heb er ook eentje voor mijn pony. Maar we rijden altijd samen. Zij de pony ik het paard onder de vakantie komt ze ook wel als ik op vakantie ben, dan komt ze dagelijks en anders enkele keren in de week. lekker verzorgen en dan samen rijden. Als ik een keertje niet daar ben, dan verzorgt ze alleen maar (als onze bak klaar is hier kan ze ook gewoon rijden maar nu moeten we naar de binnenbak hier even verderop en ja ze kan niet met de auto, trailer rijden Schijnheilig )
ik ben wel blij dat ik zo iemand heb, zo ben ik niet altijd alleen om te rijden, en volgens mij leert ze zo ook veel bij (ze rijdt anders op manege knollen Bloos ) en het is goed voor de pony om ook wat beweging te hebben.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:24

Ik heb altijd een verzorgster voor Andrew.
ik vind het leuk om iemand dingen te leren en een kans te geven een pony te verzorgen en te rijden, anders dan op een manege...
Voordeel voor mij is dat ik soms lekker een dagje weg kan gaan en er toch iemand is die de pony aandacht geeft en eventueel beweging.
Nadeel: ik sta mijn pony 2 dagen in de week af wat betreft training en die "training" heeft vaak niet een meerwaarde voor mijn pony. Maar zolang hij er niet sterk minder van wordt, en de verzorgster enthousiast is en erg haar best doet, heeft het plezier erin de overhand...

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:32

ik heb er heel erg slechte ervaringen mee(met verzorgers dan)..ze deden dingen die ik niet wil...en dan via via toch hoorde...en als ik er dan iets over zeg is het niet waar!..ik vind dat altijd zo moeilijk...wie moet je nou geloven?ik bedoel je wilt het beste voor je paard maar iemand vals beschuldigen is ook weer wat....totdat mijn vader haar zag gallopperen op de weg(ze mogt niet naar buiten maar dan galloperen op de weg...dat doe je toch niet?)...zelf heb ik een dravertje verzorgt...dat was heel erg leuk maar sommige dingen deed ik gewoon niet uit fatsoen zeg maar!ik zoek eigenlijk een verzorgster die precies denkt wat ik denk maar ja...dat is nogal moeilijk natuurlijk Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:55

Ik heb sinds kort een meisje erbij die mijn paard rijdt. De afspraak is dat ze dat alleen doet als ik thuis ben (mijn ouders hebben de ballen verstand van paarden) Ik ben hier heel erg blij mee... Ik moet dit jaar afstuderen en ben erg druk en ik vind het ook erg leuk als er iemand anders op mijn paardje rijdt. (maar wil wel 1 vast iemand hebben) Mijn shetlander wordt gereden door mijn nichtje en die geef ik dan ook les.
Wat voor mij het voordeel is is dat mijn paard dan wat extra beweging krijgt en omdat ik veeeeeeels te groot ben voor mijn shet.