Pas op mensen die belachelijk hard auto rijden!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Pas op mensen die belachelijk hard auto rijden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 22:28

En een kat aanrijden, want ik lynch jullie!!

Ik heb vanavond een kat zien doodgaan, die vorige week nog lekker in de wei huppelde, beestje is anderhalf jaar geworden Verdrietig Scheve mond

Het baasje van het dier was helemaal overstuur, dit was namelijk de 2e kat al van haar die zo aan z'n einde is gekomen.

Ik kan me hier zo kwaad om maken.

Op die weg mogen ze maar 60/80 maar ze rijden daar wel 120/140

Huilen


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:35

Ja je hebt dik gelijk met je reactie, maar het zijn niet alleen katten die doodgereden worden, ook mensen en alle andere dieren lopen gevaar bij zo'n snelheidsduivels.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:38

Ik ben het met je eens maar was deze kat ook aangereden als ze 80 reden?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:43

ik ben vanavond op nog geen 200 meter 2x bijna onderuit gegaan door te hard afremmen voor een stel katten

maar no way dat ik ze ooit aan zou rijden!!

ik was op mn scooter onderweg van mn werk naar huis en t was hardstikke donker(buiten bebouwde kom) en ineens schiet er een rood jong katje over t fietspad ik keihard remmen, en ik denk gelukkig!die is veilig in de berm, steekt er ineens een 2e klein katje over!! t scheelde niet veel of ik lag onderuit!

nog geen 200 meter verder liep er ineens een lapjeskat vlak voor mn wiel langs, ik weer vol op de rem, en die kat bleef gewoon stil zitten!midden op t fietspad!

ik zeg ook altijd als k bij iemand in de auto zit die hard rijdt, dat ie ff moet afremmen als k in de berm een kat zie zitten, of een ander beest.

ben zelfs weleens gestopt om een egel van de weg te halen, die liep heel langzaam en er kwam in de verte een auto aan.
ik kan er niet tegen als ik doodgereden beestjes zie, dus als ik het kan voorkomen doe ik het altijd

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:55

adriana schreef:
Het baasje van het dier was helemaal overstuur, dit was namelijk de 2e kat al van haar die zo aan z'n einde is gekomen.

Op die weg mogen ze maar 60/80 maar ze rijden daar wel 120/140

Huilen


Bij ons mag je ook maar 60 rijden (eerst 50, dus is al omhoog geschroeft), maar ze komen hier ook regelmatig met 100 (als het niet harder is) voorbij scheuren.

Resultaat: 4 katten van ons aangereden, waarvan er 3 dood zijn gegaan.
En er zijn hier nogeens 6 katten van ons vergiftigt, waarvan het er maar 2 gehaald hebben...........

Ach ja, dat hou je toch wel als je katten naar buiten mogen. En inderdaad, waren ze dan misschien wel niet geraakt als ze zich wel aan de maximumsnelheid hadden gehouden. Dan is 60 nog hard, als er opeens een kat oversteekt.

Maar, desalniettemin, het is nooit leuk om zo je kat te verliezen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 01:03

Sommige katten plegen echt zelfmoord hoor, hoef je niet te hard voor te rijden. Kreeg er pas ook een onder de auto. Had niet eens de tijd om te reageren. Reed overigens ca. 70 waar ik 70 mocht... De kat zag ik in een flits en toen raakte ik hem al. Ik omgedraaid om te kijken of ie nog leefde maar helaas. Kat overigens wel terug bezorgd bij hele boze eigenaar. Kon er echt niks aan doen en baalde wel maarja...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 06:20

annegti schreef:
Ik ben omgedraaid om te kijken of ie nog leefde maar helaas. Kat overigens wel terug bezorgd bij hele boze eigenaar. Kon er echt niks aan doen en baalde wel maarja...


Dat vind ik erg netjes van je. Veel mensen zouden dat echt niet doen... Maar je hebt gelijk dat je een kat niet altijd ziet of kunt ontwijken.

* To Belg, or not to Belg *

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 06:28

En daarom komt onze kat dus gewoon niet buiten, hoef ik ook niemand te beschuldigen en zal ze lekker oud worden (althans dat hopen we). Als je in de buurt van zo'n drukke weg woont en je laat je kat buiten lopen dan moet je altijd rekening houden met het feit dattie doodgereden kan worden, vergeet niet dat katten ook op de gekste momenten oversteken of naast een drukke weg gaan snuffelen op zoek naar een sappig muisje ofzo. En helaas voor de eigenaar ik ga mn auto niet tegen een boom parkeren omdat hun kat plotseling voor mn wielen loopt.
Overigens heb ik wel eens een kat van de weg gepulkt die nog half leefde, afgeleverd bij de eigenaar (die 100m verder woonde) en later nog eens terug gegaan om te vragen hoe het met het beestje was. Was alleen zwaar gekneusd en een hersenschudding, mensen waren dolblij dat ik heb had gebracht (een auto (of meerdere) voor mij waren er overheen gesjeesd) en de bus achter ons had hem zeker plat gereden....

Of bv een hond midden op de A12, ook zo'n geval..... tussen de eerste en 2e rijbaan, dus alles voor ons ineens slingeren en op andere baan schieten en toen zagen wij hem pas. Meteen 112 gebeld en die dachten dat ik ene geintje maakte, TUURLIJK! Geen idee wat er met het beestje gebeurd is (aangereden of van de weg af gehaald......).

Dus oordeel niet te had over iemand die per ongeluk een dier tussen zn velgen krijgt, vaak kun je er niks aan doen (ik heb het gelukkig nog nooit gehad maar wel vaak kunnen voorkomen).

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 07:29

oh wat erg.. wij hebben 2 jaar terug met kerst ook een kat aangereden.. hij zat in de sneeuw op de snelweg.. Boos! ik vond het zoooo erg!!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 07:41

Weet je wat je moet doen werkt erguh goed hoor! je moet gewoon de politie bellen en vertellen wat er aan de hand is! En vragen of ze de snelheid willen controleren door middel van zo'n apparaat! Het werkt echt bij ons ook hoor! Kwamen ze inderdaad ook met 100 langs terwijl je er maar 80 mag!!!!! Wellicht is dit een tip!!!
Wel erguh jammer van het katje!!!
Succes!!!

..........................................................

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 10:39

Ja maar we hebben dit al heel vaak aangekaart bij de politie en gemeente waarschijnlijk vinden ze het niet belangrijk genoeg.
Nou ten zoals al eerder werd genoemt nu zijn het nog katten maar misschien hebben ze straks wel een fietser onder de auto.

Deze kat wou nog lang niet dood, ze speelde vorige week nog vrolijk in de wei.

En haar baasje wou ook dolgraag dat de katten s'nachts binnen bleven, maar dan werd die kat gek.

Ik heb er respect voor als mensen stoppen, of als ze er niks aan kunnen doen. Als ze zich netjes aan de snelheid houden.

Maar op dat weggetje rijden ze veels te snel!!
Ik ga misschien een brief schrijven naar de plaatselijke krant.

Ik ben er nog ziek van, arm dier Boos!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:46

Ik heb ook al 2 katten bij ons van de grond kunnen schrapen omdat iemand ze had aangereden en ook nog een was door gereden... Boos!
De ene was nog in leven toen we aan kwamen en die gilde echt heel erg hard dat was zo zielig hij was bang dat wij ook nog eens over hem heen reden... Huilen
Dat klonk zo verschrikkelijk zielig niet normaal.
Ik wou hem naar de dierenarts brengen maar toen ik naar hem toe gelopen was, was hij al dood. Verdrietig
Ik heb zo verschrikkelijk moeten huilen het was niet eens mijn kat maar zo ie zo kan ik niet tegen dierenleed of het beestje nou van mij is of niet...
Die andere was al dood.
En ik heb ook nog een keer iemand met een angereden hond naar de dierenarts gebracht samen met me moeder want die gene in de auto was ook door gereden Boos! en het beest was te zwaar om te tillen dus die vrouw helemaal over de rooie...
Die hond heeft het ook niet gehaald.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:47

Heb toevallig pas een fazant doodgereden, maar ik kon er echt niks aan doen. Ik reed nog geen 60 (op die weg is 60 toegestaan, velen rijden er 80-100) en zag de fazant zitten in de berm. Heel de tijd zatie daar en op het moment dat ik naast hem kwam, stak hij over. Voordat ik beseft wat er gebeurde, reed ik er al overheen.
Heel vervelend, maar echt niks aan te doen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:17

Je moet gewoon op je teentjes gaan staan en zeggen als hun er niks aandoen jullie zelf actie ondernemen! Het werkt echt!! Wij zijn ook een jaar bezig geweest hoor!!
Je moet gewoon zeggen wij ondernmen zelf actie, wij gaan de weg blokkeren gewoon dreigen, politie wordt dan bang en gaat actie ondernemen!

..........................................................

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 11:26

Ja idd, ik heb gisteren ook al nagedacht wat de gemeente eventueel aan die weg kan doen, maar we zitten daar ook met veel vrachtverkeer.
Het industrie terrein houd net iets eerder op.
Dus dit is een moeilijk probeem.

En Marije ik zeg ook niet dat jullie fout zijn, want je rijd geen 100, hier kon je echt niks aan doen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:22

toen wij een keer een kat hadden aangereden was het kerst en het sneeuwde dus de weg was glad. we reden op een normaal tempo en die kat was daar ineens! je kan dan natuurlijk niet remmen want de weg was super glad. dat vond ik echt zooooo erg Boos!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:12

Ik vrees dat je met 60 km per uur ook al niet goed genoeg meer kunt remmen als een kat plotseling de weg oversteekt.. Neemt niet weg dat het natuurlijk supervervelend is als je kat wordt doodgereden.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:27

Ja ik schrik me vaak ook rot als ik ineens een beest voor mn auto heb en dan maakt het niet uit wat het dan is. Gelukkig kijk ik altijd goed om heen en zie ik ze op tijd, maar ik heb ook wel keren gehad dat je het niet verwacht en er op eens iets voor je zuto langs vliegt. De eerste paar keren dat ik dat had schrok ik me echt rot, met het lessen heb ik zelf een keer in een schrik reactie t stuur losgelaten, gelukkig zat dr instrukteur naast me
Maar vaak kun je ook niet optijd remmen en je kunt ook niet ineens op de remmen gaan staan, je moet ook om het verkeer achter je denken.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:53

Ach wat zielig...
Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt maar dan met een kip.
Ik was op weg naar mijn uitzendbureau en daar vlakbij zit een klein kinderboerderijtje waar de kippen over het hek heen vliegen. ( ik wist niet eens dat ze konden vliegen maar goed. )
Kom ik daar aanlopen zie ik dat een vent een kip aanrijdt met een vaartje van ong. 80 km/h terwijl je daar maar 50 mag!
En hij reed nog gewoon door ook! Keek niet op of om! Dus ik ben snel naar die kip gerend die probeerde weg te komen maar hij was half over z'n kop gereden dus hij kon alleen nog maar een beetje fladderen.
Ik heb e'm van de weggeplukt en de DierenAmbulance gebeld. Die wilde niet komen! Ze hadden wel wat beters te doen!:(
Niet te geloven he? De kip is daar op de stoep doodgegaan...Huilen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:43

Katten zijn HUISdieren. Je weet het risico, dus leg niet alleen de schuld bij iemand die dat beest aanrijdt. Ik heb er ook 1 doodgereden en ik reed 60. Ik had beter 80 kunnen rijden want dat had ik hem niet geraakt, of dan had tie eerder dood geweest?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:45

Ik heb laatst ook een kat aangereden, en echt niet voor mijn plezier. Ik reed toevallig niet te hard, maar dat dier sprong zo uit de sloot voor mijn bumper.

Blij word je er niet van, maar hard remmen zodat ik tegen een boom vlieg was ik ook niet van plan.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:53

Ja, maar toch is vaak de reactie dat je wil uitwijken, dan corrigeer me me alsnog heel vlug en rem, indien mogelijk.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:59

Tuurlijk is die reactie er ook, lijkt mij ook vrij gezond. Maar ik probeer wel zo realistisch te blijven dat ik niet keihard rem en tegen een boom aanvlieg. Vind het heel erg voor de eigenaar, zou het ook heel erg vinden als mijn dieren dit overkomt. Maar niemand rijd volgens mij een beest met opzet dood.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:33

Adriana, heb jij een rijbewijs en rij je ook regelmatig?

Niemand rijdt voor de lol een dier dood (al zullen er gekken zijn...), van opzet is heus geen sprake. Een kat die de straat oversteekt is heel kwetsbaar, die is met 30 km/uur ook plat. Op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats, snelheid van de auto maakt maar bitter weinig uit.
Mijn zware bestelbus heeft geen ultrakorte remweg of superwegligging. Ik heb niet graag een achteropkomende auto op m'n trekhaak en bij een haakse bocht gaat het ding om, het fietspad of de andere rijbaan schiet ik ook liever niet op. Over een vrachtwagen heb ik het nog niet eens.
Als ik een dier kan ontwijken, dan doe ik dat uiteraard, maar het kan niet altijd.

Ik ga met Prima mee, hou je kat uit de buurt van een drukke weg of accepteer het risico.

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:26

Drukke wegen kan ik me voorstellen hoe gruwelijk ook...
maar wat echt te ver gaat zijn de mensen die hier de woonwijk inrijden waar er borden staan met 15 km en toch harder rijden met zo'n 30-50 km p.u. Waardoor er meerdere katten aangereden zijn en voor hetzelfde geldt volgende keer een kind.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 9 bezoekers