morgen naar de rechtbank: aanvraag paardenstal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

morgen naar de rechtbank: aanvraag paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 22:26

Morgen is het dan eindelijk zover: de rechtzaak waarin onze buren het tegen ons en de gemeente gaan opnemen. Ruim een jaar geleden hebben we een aanvraag ingediend voor het plaatsen van een stal. De buren zorgden voor 2 hoorzittingen, en 2 zijn vervolgens samen naar de rechtbank gestapt. De gemeente ziet namelijk geen problemen, en hebben de vergunning verleend.
Heb net al ons verweer op papier gezet, werd in de uitnodiging gevraagd, heeft de griffier wat minder typwerk... Een beetje laat mischien, maar het was ons al heel lang duidelijk wat erin moest komen te staan.
Ben erg benieuwd hoe zo'n hoorzitting zal gaan, ik stel het me zo voor als een soort van Rijdende Rechter, denk alleen niet dat we erg veel stampij zullen maken.
Ben nog benieuwder hoe de reacrie van de rechter zal uitvallen, en wanneer we de uitspraak daadwerkelijk zullen horen.

vervolgens kunnen de buren dannog in hoger beroep gaan. Een zie ikdaarvoor in staat, de ander heb ik laatst in de tuin nog heel duidelijk weten te maken wat onze bedoeling met de stal vooral is (bergruimte). En dat was een erg goed gesprek.

Probleem is onze naaste buurman, die ligt nogal dwars. Tegen iedereen hoor, niet alleen ons! Wij willen bv ook graag een stuk bij onze schuur opbouwen, zodat we 2 extra slaapkamers krijgen. Toen we dat eens aan hem lieten doorschemeren zei hij meteen: daar komt niets van in! Terwijl wij nu met 2 slaapkamers eigenlijk al ruimte te kort hebben, en in de toekomst eigenlijk toch nog wel een 2e kind willen proberen te krijgen. Waar moeten we die dan laten, in de stal????
Is toch raar dat de buurman kan uitmaken of je wel of geen kind kunt krijgen?!?

Laten we maar hopen dat ie snel naar het bejaardentehuis moet....

Overigens breng ik jullie morgen wel op de hoogte van het verloop van de hoorzitting.


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:39

Veel succes ben benieuwd wat de rechter zegt..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:48

Veel succes en hopelijk krijgen die buren geen gelijk !!!!
Ik zal duimen voor je !!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:41

Heel veel succes en hopelijk winnen jullie het.
Tssssk moet toch ook niet gekker worden....die dwarsliggerij

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:07

Succes! Gaat vast lukken
Ook ik zal voor je duimen....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:10

Succes hoor. Maar al met al zal het best meevallen. Nuchterheid troef in nederlandse rechtbanken. Gewoon desgevraagd rustig je woord doen en dan maar wachten. De uitspraak laat op zich wachten, meestal een paar weken. Je kan op www.rechtspraak.nl kijken of 'jouw uitslag' al bekend is (effe zoeken met het toegekende dossiernummer).

En ja. Buurmanlief kan daarna nog in hoger beroep. Geen probleem in deze rechtstaat. Aan de andere kant, jullie kunnen dat ook, later. Mocht het besluit van de rechtbank tegenvallen Knipoog

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:23

succes Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:09

Vandaag is de dag, ben wel erg benieuwd

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:42

En hoe is het gegaan???

keep calm, I'm engaged!!! <3

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 17:04

Had gister geen tijd meer om te bokken, dus dan vandaag maar het verslag.
We waren mooi op tijd bij de rachtbank, maar de rechter liep iets uit... Was een aardige man, die ons alle vier (2 buren, ons en iemand van de gemeente) duidelijk aan het woord liet. de beide buren hadden eigenlijk niets voorbereid, terwijl in de uitnodiging nadrukkelijk gevraagd was om je "pleidooi" op papier te zetten voor de griffier. De meneer van de gemeente en wij hadden het netjes voor mekaar. Nadat we ons zegje hadden gedaan (de naaste buurman wou meteen commentaar geven op mijn verhaal, maar werd afgestraft door de rechter, hij was later weer aan de beurt gna gna), had de rechter nog enkele vragen aan ons. Hij wou wat extra duidelijkheid hebben.
De beide buren hadden os als argument; stankoverlast. Wij gaven duidelijk aan dat het NIET onze bedoeling was om Des er continu te stallen, als ze er staat de mest af te voeren, en er dus weinig overlast te vrezen was (naar onze mening). Zeggen beide buren: ja nu, maar over 2 jaar?? Zegt die rechter: ze geeft toch haar woord? Je hebt toch nog wel wat vertrouwen in de mensheid? Ik heb er nog bij gezegd dat ik het gerust zwart op wit op papier wou zetten en een handtekening er onder wou zetten.
De achterste buurman kwam vervolgens met obstructie van zijn uitzicht. Hij heeft pas zelf een schuur geplaatst, dus heeft ie sowieso maar weinig uitzicht. Toen zei de rechter: en als ze de stal dan iets naar voren plaatsen? Dan was het goed. Prima, doen we dat. Komt de andere buurman eraan: ja dan staat ie dichter bij mij, heb ik er dus meer last van. De rechter helemaal sneu, dacht dat ie het voor mekaar had... Wij hebben in elk geval onze good-will getoont.
Toen onze naaste buurman op een gegeven zijn grieven spuide gaf de rechter mij een knipoog, net of ie zeggen wou: laat hem maar kletsen, wij weten wel beter. Ik hoop dat ie dat ook bedoelde!
Na afloop hebben we ook nog even met de meneer van de gemeente gekletst, en die had er wel een goed gevoel over.
Over 6 weken krijgen we schriftelijk bericht, en als de bouw doorgaat kunnen we er donder op zeggen dat sowieso de naaste buurman in hoger beroep gaat. Dus duurt het nog wel een half jaar voor we kunnen bouwen.

Vanmorgen nog even naar de gemeente gebeld. Die meneer gaat voor mij de bouwtekening zoeken van onze aangebouwde schuur. Dan kunnen we een klussenbedrijf laten komen voor een tekening en daar een bouwverguuning voor aanvragen. Met een beetje mazzel kunnen we dan ook over een jaar of 2 een stuk op de schuur bouwen....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:17

Jeetje wat kunnen mensen moeilijk doen zeg Scheve mond Die mensen maken van alles een probleem, en lijden een erg moeilijk leven door al die problemen die ze zich aantrekken.

Heel veel succes, en ik verwacht natuurlijk wel de uitslag op bokt te kunnen lezen

Groetjes Femke

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 17:29

tuurlijk, ik hou jullie al sonds mei vorig jaar op de hoogte, dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:35

Moeilijk zulke buren Boos! Nog veel succes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:46

Ha! Wel een goed teken dat je de rechter op je hand had, dat geeft de burger moed nietwaar?? Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, als meneer de buurman nou inziet dat hoger beroep ook niet veel uit zal maken, zal hij dan niet een beetje gaan meewerken? Tja of om te jennen nog lekker tijdrekken natuurlijk, je weet het niet. Maar die stal komt er vast en zeker, heb er wel hoop op. En goed isoleren, wie weet kan je er dan stiekem toch een ledikantje in zetten Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 17:51

Volgend jaar komen wrsch mijn neefje en nichtje logeren (in stal of in een tentje ervoor). Ze willen bessenplukken, en mijn pa en ma willen ze niet iedere keer met de auto heen en weer brengen. Hebben we 's avonds meteen oppas...
Maar ja, dan staat de stal er, dan kunnen we eigenlijk Des niet stallen. Tenminste niet als wij er niet zijn. Zul je zien dat Des met haar beentjes gestrekt ligt als wij thuis komen....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:51

Fijn dat je een goed gevoel hebt over de procedure... Sterkte nu met het afwachten!

* To Belg, or not to Belg *

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:32

Joh, wat lastig zeg, zo'n buurman. Ik heb je verhaal redelijk gevolgd, en ik zou ook liever geen risico lopen met die buurman...
Denk je dat hij ophoudt als hij eventueel ook het hoger beroep zou verlizen? En hoe oud is hij? Al bijna bejaardenhuis/aanleunwoning leeftijd? Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:56

Lastig idd ..Wel heb ik het idee dat de rechter aan jou kant staat..Waarom weet ik niet maar dat idee kreeg ik na t lezen v. je stukje.. Dusse..Ik denk haast wel dat je strax bouwen kan hoor :j Party!! Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:22

Wat een gedoe zeg! Waar men zich allemaal niet druk om kan maken tegenwoordig. Snap niet zo goed waarom ze jou die stal niet gunnen. Als ze zo een probleem daarmee hebben gaan ze toch lekker op een flat 10 hoog wonen? Hebben ze uitzicht zat!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 13:02

Hij is 67 ofzo. Maar heeft al een beroerte gehad, heeft een catheter, heeft astma, is doof, en ga zo maar even door. Kortom: rijp voor het bejaardentehuis. Helaas ziet hij het zelf nog niet in!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:32

zal voor je duimen !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, BeFunny, Elise_K, Galeo, Maliboe, sollair310, xxxmh en 176 bezoekers