ikke ben heel blij maar ook een beetje weer niet (jaja ik we

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 20:08

even voor de duidelijkheid, jullie moeten niet denken dat ze drie weken heeft stilgestaan en ik ga gelijk weer naar buiten ik heb Sya vorige week naar binnen gehaalt sinds die dag ben ik ieder dag met haar aan het wandelen om haar conditie weer optebouwen en mijn zus heeft er al n keer op gereden enzo dus ik ga eigenlijk niet echt gelijk weer naar buiten.

ik ben vandaag voor het eerst weer op sya naar buiten geweest en het ging best wel goed ik voelde me echt heel goed omdat ik weer op mijn eigen paardje kon zitten (eindelijk). ik ben alleen ontzettend bang niet normaal meer ik ben onderweg ook afgestapt en ging er een vriendin van mij op omdat ik zo bang was en dat voelde Sya echt. ik weet niet precies waarom ik zo bang ben mischien wel omdat ze zo anders is geworden ze schrikt ook nergens van of zo, normaal vind ik het mega gaaf als ze lekker hard gaat maar nu doe ik het echt bijna in mn broek van angst.
ik vind dit zo erg ik vraag me echt af wanneeer kan ik nou eens EINDELIJK WEER NORMAAL OP MIJN EIGENPAARD DURVEN ZITTEN. dit is gewoon niet leuk meer sinds ik terug ben van vakantie heb ik er niet een keer meer zonder angst op gezeten.
ik baal zo erg, Sya is ook zo'n schat.

xxx
thirz

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:17

jeetje dat is minder zeg.
maare hoe komt dat dan??
zomaar ineens of is er iets gebeurd?

ik zou alles weer voorzichtig gaan oppakken.
gewoon ff lekker rijden in de bak ofzo.

of en lekker ritje zonder te werken op je paard.

ik weet dus niet hoe het komt maar is wel vervelend.

kop op meid!!!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 20:24


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:26

Das idd naar zeg. Is er iets gebeurd ofzo? Ik zou idd zeggen bouw het lekker rustig op. Bedenk ook bij jezelf waar je nu precies bang voor bent. (Ja voor 't vallen natuurlijk, dat snap ik:)) maar wanneer wordt je bang? In stap al, of als je gaat galoperen. Ik was vroeger ook heel bang, ben er een keer heel hard afgevallen en kon meteen door naar 't ziekenhuis. Maar als je doorzet kom je er echt wel weer overheen. Doe het lekker rustig aan en ga steeds een stapje verder. Wat ook hielp bij mij was elke keer zeggen, ach wat kan er nu eigenlijk gebeuren, zeker in de bak, okee als je valt doet het pijn, maar je gaat er heus niet meteen dood aan ofzo. En rijd je met cap? Ik rij er nu niet meer mij, maar toen ik zo bang was, gaf dat me toch een veiliger gevoel. Nouja, sterkte ermee.
Groetjes Patries

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 20:37

ik kon vandaag niet bij mijn cap komen maar ik wou hem wel op doen (hij lag inde auto waar mijn zus mee weg was) ik heb m al uit de auto gehaald nu.

ik ban niet bang omte vallen ik weet dat ik dat niet snel doe (niet ego bedoeld ofzo) maar Sya bokt niet en steigerd haast nooit alleen als ze pijn heeft als het goed is heeft ze dat nu niet meer, ik rij nu ook met het dressuur zadel van mijn zus en daar zit je heel erg stevig in maar daar ben ik ook absoluut niet bang voor.
ik weet ook niet waar ik bang voor ben ik ben al vanaf de eerste minuut dat ik er op zit als de dood het is heel vaag maar ik moet mijn vertrouwen weer helemaal terug vinden daar heb ik moeite mee, ik ben ontzettend blij dat ik er weer op gezeten heb maar ik zou het ook graag willen zonder angst, ik heb morgen gellukkig weer les en overmorgen ook daar ben ik echt blij mee dat helpt enorm.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:40

Nou ik wens je heel veel sterke, thir. Het gaat je wel lukken, over een tijdje zit je weer met plezier op sya haar rug en galoperen jullie lekker door het bos. Heel veel succes met je les morgen en overmorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:57

Het is wel heel belangrijk om te weten waar je bang voor bent. Misschienis het je bezorgdheid en dat je erg je best wilt doen om het goed te doen, zodat Sya niet weer terugvalt.

Hoe moet dat nou als we het strand op gaan?? Knipoog Knipoog

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 21:00

ik denk dat ik bang ben omdat sya zo anders is zo is ze nooit geweest maar ik weet het gewoon niet dat is het vreemde ik moet soms bijna kotsen van de zenuwen maar waarom??? ik zou het echt niet weten

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:10

He meisje, ik ken het, vervelend he..Ik heb een anatal maanden niet op Spot durven te rijden, jaar of 2 geleden. Ik wist dat ze niks deed, hooguit ergens van schrikken omdat ze zo jong was en toch..als ik het dan toch maar eens werd ik zo verschrikkelijk bang als ze ietsjes harder ging stappen, dat ik er meteen afging. Uiteindelijk is het grotendeels overgegaan, hoewel ik nog steeds heel erg probeer te vermijden dat ze schrikt, waarom?gene idee...Ik weet dat ik toch niet val (ook niet ego bedoelt, maar ik zit stevig en val niet gauw), ik een goed zadel heb en al zou ik vallen wat dan nog??Heb vooral geduld met jezelf, het komt allemaal goed en heel verstandig dat je een vriendin hebt laten rijden, je bent nu toch alweer ene stap verder. Succes ermee!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:23

Balen zeg. Ik kan je helaas geen tip geven, maar ik weet maar al te goed wat je voelt.

Koppie op! Het komt allemaal goed!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 21:26

Citaat:
Op 2001-09-23 21:23, schreef Mayo:
Balen zeg. Ik kan je helaas geen tip geven, maar ik weet maar al te goed wat je voelt.

Koppie op! Het komt allemaal goed!



ik heb gewoon hetzelfde als jou je weet niet waar je bang voor bent het is alleen zo vreemd omdat je je paardje heel anders hebt achtergelaten en dan kom je terug en is ze heel erg anders

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:41

Yep, maar wees blij dat er mensen zijn om je te helpen. Bij mij gaat 't goed komen en ook bij jou!

Ik ga snel eens mee en dan gaan we proberen er wat aan te doen, goed???

We gaan je allemaal net zolang helpen totdat je weer met een fijn en zeker gevoel op je beessie rijd.

Dikke knuf 'je zussie'

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:44

hey joh op zich ben je dan toch alweer een pasje vooruit gegaan je probeerd het toch of begrijp ik dat verkeerd uit je verhaal? straks met les gaat alles wel weer goed komen hoor! jullie zijn een mooi stel wil jullie snel op een show bewonderen Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:53

Ik heb ook geen tips voor je, maar ik wil je wel verder heel veel sterkte wensen! Het lukt je wel weer hoor!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 22:03

Citaat:
Op 2001-09-23 21:44, schreef Nimber:
hey joh op zich ben je dan toch alweer een pasje vooruit gegaan je probeerd het toch of begrijp ik dat verkeerd uit je verhaal? straks met les gaat alles wel weer goed komen hoor! jullie zijn een mooi stel wil jullie snel op een show bewonderen Lachen



ik probeer het ook echt ik wil ook zo graag maar ik vind het dood eng als ik het gevaarlijk vind worden stap ik ook echt af

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:30

Nou ik vind dat je al een heel eind bent als je al weer een deel van de buitenrit op je eigen paard hebt gemaakt! Ik heb met Marlou ook een tijd gehad dat ik het eng vond om te rijden, maar dan wel omdat ik er regelmatig afdook. ( Nu nog steeds, maar ik val bijna nooit zo dat ik wat heb, dus ik kan me er nu redelijk overheen zetten). Toen heb ik een behoorlijke tijd haar eerst gelongeerd tot ze de hele bak door rustig was en op me lette, dan een ander de longeerlijn vasthouden en ik er op. Toen dat een keer of wat goed ging, durfde ik weer zelf te longeren en er daarna een rondje linksom en rechtsom los stappen. Dat heb ik heel rustig weer uitgebouwd. Ik heb ook verschillende keren gehad dat ik er net op zat na het longeren en dat ze andere paarden buiten gingen zetten. Nou dan vloog ik er af, nog voordat ze het in de gaten had, want stel je voor dat ze gek zou gaan doen. Dan maar weer longeren, totdat alles rustig was en er maar weer op. Gister had ze weer effe zo'n off-day, ze waren op vogels aan het schieten bij de buren. Ik ben dus uiteindelijk na twee keer zandhappen gaan longeren, weer op rust en toen dat goed ging ben ik gestopt. Vandaag m'n eerste binnenwedstrijd gehad en dat ging goed. DWZ, de eerste keer in de proef was ze behoorlijk gespannen en schrikkerig in 1 hoek omdat daar allemaal bouwmateriaal lag, de tweede proef ging ze er vrijwel normaal langs en liep ze beter dan ze in maanden deed! 140 en 154 punten, maar ik ben supertevreden!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:23

heee thir je weet me te vinden he Verward .

Ik ga zeker deze week nog een keertje mee als je me laat weten wanneer je weer gaat rijden:#.

Neem de tijd en heb geduld het gaat allemaal goedkomen ik heb vertrouwen in jullie Lovers .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:05

Hee, wie reed er dan afgelopen dinsdag bij ons langs de bak? Ik was druk aan het lessen en zag in m'n ooghoek een Tinker (geen bonte), dacht dus dat jij het was! Lachen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 13:57

ik was het maar ik was ook echt zooo bang ik ben ook gelijk omgedraaid en terug gereden
ik vind het zo vreemd ik ben nog nooit zo bang geweest voor haar het is ook zo'n schat Scheve mond\

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:26

c
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:37

Yep ze kwamen voorbij rijden ik had ook echt zoiets Yes ze rijdt weer gelukkig *LOL* .

Jammer dat het toch nog misgaan. Maar bel me maar van de week Lovers .

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:32

kzou ff lekker rustig aan doen en anders vraag je als je je er lekkerder bij voelt of iemand Sya aan de longe of halstertouw wil houden als jij op haar zit langs de weg.
Dat doet me pa ook bij mij, maar ga vanavond voor het eerst zonder, ik voel me er heel veilig bij!

veel suc7!!!!

-xxx-jes Maaike

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:59

nou, iedereen zegt het ook al he...je bent al een stap verder, het veolt nu alsof je alles wat je bereikt hebt in een keer weer kwijt bent, maar het komt allemaal terug en geloof me, dan is het nog beter. Iedereen heeft zijn ups en downs met zijn paardje, hoewel het bij jou wel erg is, ook niet eerlijk zou je zeggen maar door alles wat je meemaakt met je dieren wordt de band alleen maar sterker, dus uiteindelijk, en dat kan best een tijdje duren, zul je vast merken dat je er alleen maar op vooruit gegaan bent.succes!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 18:00

ik ga vanavond naar les ik heb er echt zin ik vertrouw volledig op de vrouw die mij les geeft zij is echt goed maar ik hoop dat ik Sya ook zo vertrouw als die vrouw

janna-> echt waar ik zag al iemand kijken kom je er vaker? ik denk dat ik je wel vaker heb gezien.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:07

Dan denk ik dat jij die andere keren niet Janna hebt gezien, maar Carla (van wie ik les heb). Janna en Carla lijken nl. erg op elkaar!

Maar goed dat je weer durft hoor! Stapje voor stapje kom je er wel, en op een dag merk je dat je helemaal niet meer bij die angst stilstaat.