wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:02

Ik ben 15 jaar en ik wil graag wedstrijden gaan rijden. Bij de pony's dus.
maar de manege pony waarop ik wil gaan rijden is een haflinger van 1.35 en ik kom er nogal een stuk onder weg wat er natuurlijk niet echt mooi uitziet Haha!
en als ik wel ga dan moet ik bij de Cponys en dat zijn meestal kliene meisje die daarin rijden en ik ben 15 en groot! Verward
Ik zou het heel graag op fleur proberen maar ik weet niet of de jurys dat wel zo leuk vinden en om nou tegen al die kleine meisjes te moeten is voor mij ook niet zo leuk! Verdrietig

wat zouden jullie doen? Ach gut
gr merle

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:11

gewoon doen! het maakt niet uit tegen wie je rijdt! het gata er om dat je er plezier in hebt en je rijdt voor je zelf! niet voor de jury en niet voor allemaal kleine kindjes! zolang jij die wedstrijden leuk vind is er nix aan de hand!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:14

Idd gewoon doen!
Wat maakt jou het nou uit tegen wie je rijdt? Al rijdt je tussen de peuters! of tussen de volwassenen, mij zal het niet uitmaken dnek ik.
Het gaat er om dat je lol met je knol hebt! Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:55

ja precies dat vind ik nog eens een goede opmerking Haha!
Ik kom ook al een endje onder Falcon uit maar toch halen we puntjes Knipoog

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:46

ja ik denk wel dat ik het proberen ga, maar weet iemand ook hoe duur een pony startkaart is?

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:37

je moet eerst lid zijn van een vereniging. Dan kost het volgesmij zo in de 100 euro voor startkaart, en coupons zijn nie zo duur. Dus je bent wel zo´n 130 euro kwijt.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:15

Kan je dan offiecieel beginnen met een manegepony??

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:39

een startkaart kost incl. startcoupons 45.50,- voor paard, dus ik denk dat een pony startkaart minder kost. En de wedstrijden kosten ook minder.per proef.
Je moet inderdaad ook nog lid zijn van een rijvereniging, dat kost meestal niet duur, dat verschild per vereniging, bv. 35,- maar dan krijg je ook nog je wedstrijdverzekering dat is 4.75,- en als je ook de paard&sport wilt ontvangen ,dat kost 20.75,-
Dit allemaal is per jaar, appart startcoupons kost 11.50,- per aantal
Alles hier is voor paard, wat het precies voor pony kost weet ik niet, maar geloof dat het misschien wel iets goedkoper is.
Bel anders even naar het KNHS.0577-408200 dan kan je alles vragen en weet je het zeker.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:39

Annetjuh schreef:
Kan je dan offiecieel beginnen met een manegepony??


ja hoor, bij ons rijden ook kinderen op een manegepony wedstrijden.

Ik heb altijd met Magpie gereden bij de pony's, heb er tot mijn 18e mee gereden

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:38

ik ken ook iemand die op een haflinger van 1.31 (een hele kleine) dat meisje is ook 14 en is er ook een beetje te groot voor maar met een haflinger heb je geluk dat ze wat zwaarder gebouwd zijn. Zij haalt altijd hoge punte en gaat zaterdag ook naar ermelo en daar rijd ze L2. er is nog nooit een yuri geweest die haar te groot vind ze heeft altijd een 8 voor de houding en ook 7es en 8tes voor de verzorging

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:03

gewoon doen joh! Als jij gewoon een (nette)proef kan rijden, vinden jury's het niet eens zo erg meer dat je benen eronder uitsteken. Maar als je benen er echt heel ver onder uit komen, zou ik toch een andere pony kiezen. En over dat in cat. c kleine meisjes rijden kun je van profiteren, kleine meisje denken nog niet zoveel tijdens het rijden, enz en jij wel wat jij bent al groter en ouder, dus pak je kans. Alleen wel rekening mee houden, dat sommige jury's kleintjes voortrekken! Nou suc6 nog!

xxx regina