zilvershampoo op bonte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 09:41

Even uitleggen, De schoondochter van mijn stalhouder is zoals sommige van jullie weten zeer ernstog ziek (kanker).
Omdat ze nooit had verwacht dat ze 30 zou worden, geeft ze over 2 weken een groot feest.
2 shetlanderd die bij ons staan (fanny en cheyenne) zijn van haar. Die willen we dus helemaal mooi maken, en even mee nemen naar dat feest. Het is misschien de laatste x dat ze ze ziet...
Nu is fanny officieel vosbont, maar daar is nu weinig van te merken. Ook al poets je haar helemaal goed, nog worden de vlekken niet echt wit, en ze moet er dan wel uit zien om door een ringetje te halen.
Kan ik de witte vlekken met zilvershampoo doen? Of hebben jullie andere tips?


Ineke2

Berichten: 33033
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:46

Je kan zilvershampoo doen, maar mijn ervaring is dat dat meestal niet voldoende werkt. Ik gebruikte bij Cioola (ook een bonte Haha! ) meestal biotex (als ze echt wit moest zoals voor de foto ofzo), en dan meerdere keren wassen. Verder een 'borstelblokje' en poetsen maar! Ook kun je Equishine gebruiken haalt ook vuil uit de vacht en worden ze heerlijk zacht van. Succes!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:46

ja zilvershampoo kan heel goed. of voor een keertje met heel goed verdunde chloor. veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:42

chloor zou ik persoonlijk toch echt niet durven.

Zilver shampoo werkt echt heel goed.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:58

ik zou geen zilvershampoo of biotex op de huid gebruiken. biotex is gewoon echt slecht spul voor de huid. en zilvershampoo wil nog wel een s een blauw huidje veroorzaken. wat dus geen porem is in staart manen en zoeken kan t allebei. probeer anders eerst eens goed te wassen met gewone groene zeep (driehoeks) en kijk hoe schoon je ze daarmee krijgt. anders is teatreeshampoo (verkrijgbaar bij divoza en de paardendrogist) ook een optie dat werkt echt super. is wel iets prijzig maar is erg zuinig in gebruik. en ze worden er echt wit van.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 13:33

He Stef, leuk idee!
Ga eens naar de plaatselijke Welkoop of Boerenbond en vraag om shampoo voor koeien.
Reken maar dat als je er koeien mee schoon krijgt (voor de keuring!!) dat het dan ook helpt bij een bonte pony. Als ik jou was zou ik de pony een paar keer wassen want ik kan me niet voorstellen dat je meteen de eerste keer alles schoon krijgt.
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:07

Sorry, maar ik vind het geen goed idee. Die dieren staan toch dag en nacht buiten? Dan zou ik ze nu dus echt niet meer met shampoo (is altijd ontvettend) gaan wassen!
Gewoon flink insmeren met houtskool, en dat uitborstelen. Meer resultaat lijkt me in deze tijd van het jaar niet meer wenselijk

In de zomer geeft zilvershampoo trouwens een prima resultaat. Duurder dan gewone shampoo, maar aan paardenshampoo doe ik niet want je betaalt alleen maar vier keer meer omdat ze er een paardenkop op zetten!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:48

als ie buiten moet blijven ga ik helemaal met sonja mee niet doen helemaal niet in deze tijd van het jaar (brrrrrrrrr) houtskool of talkpoeder das uitborstelbaar

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:55

Bovendien, hoe wou je een shet nu nog fatsoenlijk droog krijgen als je 'm gewassen hebt? Bij ons zien de shetjes er tenminste al weer lekker berig uit!

Ik zou ze echt alleen nog wassen als ze daarna op stal blijven!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:51

Wij gebruiken ook wel zilvershampoo maar gewone shampoo met een zakje Recket Blauw is ook een wondermiddel

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:12

hoi,zoals jullie miss.weten rij ik regelmatig op een tinker,ook veel wit... maar die krijgen wij wit met zilvershampoo en die tea tree shampoo... en anders schijnt het dat je met betadineshampoo ook veel gele paarden weer wit krijgt!!succes ermee... enne ik hoop dat jullie een leuke dag hebben... Party!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:36

Volgens mij kun je je pony gewoon wassen hoor.
Met een keer soppen haal je gerust niet het huidvet weg na het wassen een creme spoeling gebruiken en antiklit/glansspray helpt ook tegen de regen.
Ik gebruik altijd vloeibare zeep en het werkt prima.
Misschien kun je je ponys wel drogen met een fohn Haha!
En anders gewoon wat dekentjes gebruiken en veel stro in de box.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 22:12

stel dat we op vrijdag moeten, dan zouden ze donderdag gewassen worden (eventueel) en dan die nacht iqq op stal

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 08:20

Ja en dan inderdaad de vraag "hoe zien ze eruit"?. Wij halen in de nacht de ballen er nog weer uit en zetten ze dik in het stro. Maar dat lukt ook niet altijd en moeten we weer opnieuw beginnen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 08:30

stef ze moet dan een paar nachten op stal voordat het huidvet weer aangemaakt is.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 09:58

Citaat:
Op 2001-09-22 19:35, schreef cruutje:
hoi <B> steef.</B> ik gebruik altijd zivershampoo voor mijn paard. ze heeft namelijk veel wit. bij mijn paard helpt het wel heel goed. gewoon proberen het kan geen kwaad. groetjes cruutje.


<B> DAT IS STEF EN NIET STEEF!!!!! </B>!!

<HR>


quote sonja: In de zomer geeft zilvershampoo trouwens een prima resultaat. Duurder dan gewone shampoo, maar aan paardenshampoo doe ik niet want je betaalt alleen maar vier keer meer omdat ze er een paardenkop op zetten!

<i> dat is met alle paardenspullen zo. </i>

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:51

op stal hebben wij een schimmel en die wassen wij met head en sholders en een schrobborsteltje helpt prima is het proberen waard!! Lachen


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:58

Bestaat er in NL niet zoiets als een kaktusborstel of -doek? Dat is niet zo duur, droog, en speciaal voor schimmels gedacht. Krijg je de vlekken prima mee weg Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 23:39

Groene zeep! Het werkt echt. Ik doe de sokken van mijn tinker er mee als we weg moeten. Daarna doe ik ze na met de zilvershampoo van het kruidvat en het is misschien niet spierwit maar het kan er mee door. Maar ja, tussendoor was ik hem niet omdat hij overdag buitenstaat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-01 08:31

allemaal bedankt voor de reacties, maar het gaat niet door.
Angela heeft waarschijnlijk door de kanker haar heup gebroken.
Het feest gaat wel door, maar we durven de pony's niet mee te nemen omdat we bang zijn dat het teveel is voor haar.
Toch bedankt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 16:36

Ik heb nog speciaal spul voor witte pony's. Helpt ook heel goed maarja mijn pony is bruin. Schijnheilig *LOL* En zilvershampoo helpt idd ook best goed. Groene zeep ook heb ik gehoort.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes en 42 bezoekers