Het nieuwe is er af.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 17:19

Als je al een jaar of 10 een eigen paard of pony hebt kun je soms zo terug verlangen naar die keren dat alles nog zo nieuw en spannend was, dat gevoel om zomaar op een doordeweekse dag buiten te rijden in je eentje, die trots als er iemand naar je keek....
Jammer dat alles op den duur "gewoon"wordt, ik ben nog steeds heel blij met m'n pony en ga er graag iedere dag heen, maar toch, het nieuwe is er af Huilen

Wat niet is kan nog komen...


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:22

Ja he...heb ik ook vaak last van! Als ik dan die verhalen lees van bijvoorbeeld Shaienne, over haar Loki en hoe blij ze ermee is denk ik: ik wil ook weer! Ik ben hartstikke blij met Spot, maar je beseft na een tidjje niet meer wat een voorrecht het is ofzo...alles went he!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:24

oei wat ben ik een gelukkig mens Ik heb lot nu 2.5 jaar en ben nog steeds even blij met 'm als de eerste dag dat ik 'm had ben ook zo trots op 'm.
Ik kan nog steeds zo genieten van die kleine dingen als ik poets en hij blaast in mijn nek dan ben ik zo gelukkig dat het mijn paard is! Of als Hinke haar snorharen langs m'n gezicht laat gaan om me af te tasten dan heb ik helemaal kippenvel ben nog steeds het gelukkigste mens op aarde hoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:25

Mmzz heb het nog niet, maar wat niet is kan nog komen Lachen
Maar kan er me wel iets bij voorstellen ja..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:26

Ik denk nog wel heel vaak terug aan de tijd dat je bij de vereniging stond te wachten of je toevallig heel even op een paard of pony mocht stappen, en dan besef ik weer wat voor mazzel ik nu heb.
Op stal herinneren we elkaar er ook regelmatig aan, als je zegt, van getsie geen zin om te rijden, het regent ofzo, dat de ander dan zegt dat je bevoorrecht bent dat je MAG gaan rijden. Dan besef je het weer even.

Navragen is beter dan afvragen.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:29

zoals een leidje wat acda en de munnik hebben geschreven zegt: "ik wil niet wennen aan jouw"
zo is het ook met mijn meisje Lovers
natuurlijk heb je wel eens van die dagen dat je denk van ooh ik ga naar mijn eigen paard.
maar meestel is het van: ik ja naar mijn eigen paard !!!!! jippie!!!! Party!!

mm.. een beetje vaag uitgelegt Verward
wil eigelijk gewoon zeggen dat ik ok nog steeds heel erg blij ben met mijn kvika-tje

tja....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:50

Ik ken het gevoel niet. Nou ja, wel een beetje. Het gevoel dat ik voor het eerst op Isolda stapte, voor het eerst eraf mieterde ed.
Komt omdat ik nooit een eigen paard gekocht hebt, ze werd gewoon geboren. Toen Berber gekocht werd, daar herinner ik me weinig van. Ze stond inenen op stal. Verward Haha!

Maar ik geniet nog steeds zo van Isolda als in het allereerste begin. Wie weet nog wel meer als dat mogelijk is! Je kent haar zo goed, je leert zo goed met elkaar omgaan, je kan lezen en schrijven met elkaar.
Ik denk dat ik nu nog meer geniet van Isolda (En Berber en Udinde natuurlijk) als in het allereerste begin!
Het lijkt alsof ik iedere keer een nieuwe fase in ga. Van veulen tot jong paard naar volwassen paard naar mama paard. *LOL* Ik geniet van alles aan ze!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:07

ik heb mijn haflinger nu 7,5 jaar maar hij is nog steeds nieuw hoor Haha!
Heel soms is het wel een beetje een sleur , opstaan, werken, paarden, eten en naar bed.
Maar ik heb nu in iedergeval weer meer zin om naar de paarden te gaan dan naar mijn werk(is een poosje andersom geweest).
Heb nu nieuwe stal, nieuwe mensen en nieuwe kansen zeg ik maar.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:44

Na jaren van verzorgen heb ik dus 2 jaar gleden mijn pony overgekocht van die mensen. Ik heb er nog steeds veel plezier in, maar vind het ook leuk om anderen mee te laten delen in dat plezier. Ik hoef niet perse elke dag te rijden, en soms verlang ik wel weer naar wat afwisseling. Zou ook wel af en toe op een ander paard willen rijden. Leer je ook heel veel van...


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:45

ik vind het nieuwe er ook al af. is zo jammer zeg
jullie zouden vast denken je hebt hem toch pas een paar maanden? ja maar ik kon hem al 4 jaar dus ik kon em al heel goed. hij is nogsteeds heel lief en braaf hoor Lovers maar ik ken hem nu al zo goed

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:51

ik heb nu Loki bijna 4 (!!) weken...
Ik zeg heel vaak 'mijn Loki' en 'mijn pony'
Want hij is gewoon echt van mij!!! Dat is zo raar, ik ben het nooit gewend geweest.

Vandaag keek ik naar hem toen hij in de bak aan het rennen en aan het bokken was. En hij keeeeeeeeek me aan!!! Ow, ik moest er gewoon van blozen Bloos

Ja, zo raar is dat
het lijkt wel een soort verliefdheid
Maar dat gaat net als bij mensen over. In het begin van je liefdesrelatie dan ben je heel erg verliefd en kan je maar over 1 ding praten, maar uiteindelijk verandert dat.
Niet dat je dan minder houdt van je partner, maar je bent er dan gewoon meer aan gewend geraakt.
Dat is gewoon normaal hoor

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:55

ik kan me er zeker iets bij voorstellen, maar ik heb dat gelukkig (nog) niet dat komt vooral omdat ik weer helemaal opnieuw ga beginnen met sya opnieuw weer rustig naar buiten weer opnieuw rijden enz. ik geniet van haar iedere dag

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:31

Bij mij is het tot nu toe juist andersom geweest.
Toen ik dribbel een week had viel het me zo tegen, het enige wat hij deed was me aanvallen, me trappen en naar me bijten. Het werd alleen maar erger en durfde haast niks meer met hem. Ik Kon niet genieten van hem, kreeg steeds minder zin om er heen te gaan. Als ik thuis was kon ik alleen maar Huilen omdat ik dacht dat een eigen pony leuk was. Dit was ongeveer 5 maanden zo gegaan en het was steeds, ''ik verkoop hem'' en dan de volgende dag weer ''hij blijft''.
Nu sinds ongeveer een maand ben ik echt helemaal Lovers op hem. Ik ben nu zo gek op hem, en als hij naar me hinnekt, of beledigt is als ik wegloop en perse met mij mee wil en niet bij iemand anders wil blijven dan voel ik me zo blij Lachen hij is nu echt zo'n lieve schat en ik geniet nu elke dag van hem. Ik hou met de dag meer van hem Lovers En hoop dat het nieuwe van hem er nog heel lang niet af is, wat ik me haast nog niet kan voorstellen want hij is er pas een half jaar *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:36

Ik ben natuurlijk nog steeds super blij met mijn paardje, maar het is idd toch anders in het begin. Vooral die eerste 2 weken, toen stond hij ver weg en kon ik niet iedere dag gaan. Maar dan had ik wel super zin om naar hem toe te gaan. En als ik dan weer mocht was ik gewoon heel zenuwachtig. Het enigste wat ik daar kon was buitenrijden of in een (hobbelig) weiland. Geen bak oid.. dus nooit dressuur of springen nooit gedacht aan concoursen etc. Maar nu, nu ga ik iedere dag naar hem toe, ik heb een binnenbak, 2 buitenbakken. Rijd dressuur en wedstrijden. En ik vind het nu allemaal zo normaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Celebi, journee, kim_1990, MaanNaam, oblix, rien10, Sanet, sterregoud, tienus63 en 85 bezoekers

cron