Rare aanval..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Rare aanval..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 16:11

Het paard van mijn moeder had laatst een rare aanval. Wij waren er zelf niet bij, maar Alice, de manege-eigenares wel, en die heeft verteld wat er gebeurd is. Ze had opeens een paard in de wei zien liggen. Dichterbij gekomen bleek het Melody, mijn moeders paard, te zijn. Ze lag helemaal stijf in de wei. Het lukte niet haar overeind te sjorren. Ze kreunde ook een keer heel raar. Het leek net of ze lag dood te gaan! De dierenarts werd gebeld en mijn moeder ook, alleen was zij niet te bereiken. Terwijl ze wachtten op de dierenarts, stond Melody opeens weer op en ging weer gewoon grazen! Ze heeft die dag ook weer vrolijk door de wei gedraafd. De dierenarts werd dus maar weer afgebeld.
Het is alweer een week ofzo geleden en daarna is er niks meer gebeurd. Iemand een idee wat dit kan zijn?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:34

epilepsie?

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:01

Toen mijn verzorgpony laatst een trap kreeg was hij gevallen, later bleek dat hij niets aan die trap had over gehouden niet eens een bult!Maar hij was toen ook heel lang op de grond blijven liggen en het leek er niet op of hij pijn had, ik was er zelf niet bij, maar het lijkt op wat Melody had.helaas heb ik geen antwoord,zou het epelepsie kunnen zijn?Kan iemand me dan ff uitleggen hoe dat er uit ziet, een epeliptische aanval bij een paard???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:08

Jeetje, ik heb de laatste tijd hier op bokt al meer verhalen gelezen van mensen waarvan het paard zo'n soort aanval heeft gehad.
Toch vreemd.

In elk geval veel beterschap en hopelijk gebeurd het niet nog eens!!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:05

Hypp??? Zoek hier eens op bij het westernforum, misschien herken je wat.

Succes..

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 16:02

Ik heb wat gelezen bij hypp.ziggen.net en ik weet eerlijk gezegd nie of dit het zou kunnen zijn. Ik was er zelf niet bij, dus ik weet niet precies wat Melody allemaal deed. Maar ik begreep uit het verhaal dat dit alleem bij Quarters voorkomt? En kan een ouder paard het ook opeens krijgen (heeft dit volgens mij nog nooit gedaan)?

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:35

Een paard bij ons heeft laatst ook zoiets gehad. Haar eigenaresse zat zelf te denken aan kramp. Maar het blijft inderdaad heel erg vreemd.
succes ermee

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:23

Hypp komt geloof ik alleen voor bij (verre) nakomelingen van de Quarterhengst Impressive. Soms is het pas op latere leeftijd pas op te merken.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:44

Kan het geen epilepsie zijn, daarbij kunnen je spieren helemaal gaan aanspannen en ineens kan het ook weer weg zijn dan heeftie waarschijnlijk alleen een toeval gehad (kheb zelf 10 jaar epilepsie gehad niet da da te vergelijken is hoor maar miss kan het epilepsie zijn geweest)

In ieder geval sterkte

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 15:43

Ik ben wel blij dat het dus waarschijnlijk geen hypp is. Dan kan je paard ook ineens een hartstilstand krijgen, hoorde ik. Misschien was het wel epilepsie ja. Ze heeft het in ieder geval sindsdien niet meer gehad Haha!. Ik hoop maar dat het niet weer gebeurt!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:46

Jah als je het echt wil weten kan je natuurlijk altijd de dierenarts bellen en gewoon informeren wat het misschien zou kunnen zijn.

Maar gelukkig is het al een week niet meer gebeurt

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:55

mijn paard heeft drie weken geleden zoiets gehad. Hij liep los in de bak, was gaan rollen, en stond toen niet meer op. Alleen maar kreunen en plat liggen. Ik heb de DA gebeld en terwijl ik daarop wachtte stond hij op, maar bleef heel afwezig staan. Na een minuut of tien knapte hij zienderogen op en kreeg weer praatjes. Tegen de tijd dat de DA er was, was er niets meer aan de hand. Ze heeft hem helemaal gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk krampen waren geweest.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 15:59

De dierenarts wist het aan de telefoon geloof ik ook niet. En omdat ze weer helemaal gozond was (leek) hebben we het maar zo gelaten. Als het nog een keer gebeurt mag hij haar wel heel goed onderzoeken!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:22

lijkt mij op koliek

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:30

Klinkt als het verhaal dat mijn paard twee jaar geleden heeft gehad. Ik was ervan overtuigd dat ze dood was, weggedraaide ogen staart omhoog en mesten. Even later stond ze op en zat mij aan te kijken waarom ik zo hysterisch stond te doen. In die tijd kreeg ze hoestpoeder (ben even de naam kwijt, in een bruin/zwarte bus met een oranje/wit etiket), daar ben ik toen gelijk mee gestopt en de aanvallen waren ook over. Toentertijd ben ik er vanuit gegaan dat het een allergische reactie was op de hoestpoeder, heb toen nog wel contact gehad met de leverancier maar die wilde er verder niets mee doen. Het was toen ook in een periode dat er een aantal paarden bij ons in de buurt zijn overleden en een paard had zeer enstige koliek en is naar Utrecht gegaan.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:39

oooooooooooooooooooow wat zillig Huilen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:46

Een van onze paarden(Gomaq)had gisteravond ook een vreemde aanval.Ik was al 2x gewaarschuwd dat hij lag,maar ogenschijnlijk was er niet veel aan de hand.Toen ik hooi ging voeren ging hij liggend eten.Toen ik hem overeind joeg ging hij staand verder met eten.Hij zwaaide wel wat onrustig met zijn staart.Ik heb toen voor de zekerheid het hooi maar weggehaald.Voor dat ik naar bed ging ging ik nog even naar hem kijken en gelukkig dat ik dat deed,want hij had zich ondertussen vastgerold.Toen hij weer stond ging hij direct op zoek naar hooi en voer in de bak.Ik ben toen even met hem gaan stappen in de bak en net als anders was hij goed alert.Weer naar binnen gedaan en daar ging hij weer op zoek naar eten.Toen mijn man vannacht na zijn werk nog even ging kijken was alles rustig.Vanochtend had hij (alweer)erge trek Tong uitsteken .Misschien toch een lichte koliekaanval?

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:58

dat klinkt zeke r als koliek

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 16:28

Het paard van jou, FlairS, zou idd koliek gehad kunnen hebben. Maar Melody was niet onrustig, rolde niet, lag alleen helemaal verstijfd in de wei. De andere paarden stonden er ook allemaal bij. Ze heeft het in ieder geval niet meer gehad (ze is nu wel kreupel maar dat heeft hier niks mee te maken).