Visie van een beginnende manege klant.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Visie van een beginnende manege klant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 00:09

Ik praat regelmatig met de manege klanten. Een ervan vond het niet echt nodig om je paard te sturen o.i.d. Als ie daar toch geen zin in had?

Verder was ie ervan overtuigd dat ie altijd werd ingedeeld op de drukste manegepaarden en dat het daarom nog niet echt heel makkelijk deed. Ik moest grinniken en vertelde hem dat hij juist op de braafste en makkelijkste moest rijden.

Ook was ie ervan overtuigd dat de paarden heel blij waren om hem te zien en dat ze heel blij waren dat ze in de les mochten rijden. Want in het begin deden ze ze nog wel eens shagerijnig bij het opzadelen, maar ze keken zo dankbaar als het zadel er weer af mocht. Dus waren ze blij dat ze een uur gereden hadden.

Ik vertelde hem dat het ook zo kon zijn dat ze dan juist blij waren dat het er weer opzat. En dat de meeste paarden liever op de wei staan. Maar dat was niet zo. Als ze mochten kiezen dan liepen ze liever in de les mee.
Natuurlijk laat ik hem dat geloven. Ik bedoel; als je zoiets denkt dat rijdt toch prettiger?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 01:47

A postive anything is better than an negative nothing Lachen.

Laat maar in die waan, dat is beter denk ik. Behalve dat hij aardig denkt over de paarden, levert het hem nog aardige borrelpraat op ook en dat telt natuurlijk ook.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 08:46

Grappig...
Ik ken ook iemand die het helemaal andersom deed. Bij haar was juist alles zielig. Een bruin zadel? Zielig, want zwart zou beter staan. Geen bandages bij een manegepaard? Ook zielig, want zo'n paard wil er ook weleens mooi uitzien.
Ik vond dat wel grappig, alleen wist nooit zo goed hoe ik erop moest reageren. Lachen is logisch, maar niet aardig en meepraten in die onzin deed ik niet...
Uiteindelijk is deze dame ook gestopt met paardrijden omdat ze tot de conclusie kwam dat het eigenlijk ook maar zielig was.

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 08:58

Lovely schreef:
A postive anything is better than an negative nothing Lachen.



das er ook een om over na te denken....

Tja niet iedereen begrijpt dat paarden naast het manege werk ook nog een leven hebben, en blij zijn als al die monsters weer naar huus toe zijn Haha!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:48

hahaha, ik denk dat hij niet de enigste zal zijn die ongeveer zo denkt Knipoog
ja, laat em vooral dat geloven Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:55

Haha leukjoh, ach als die mensen zo plezier in hun hobby hebben, lekker laten denken toch?
Als ze langer bezig zijn komen ze er vanzelf wel achter dat sommige toch iets anders liggen...

Zolang de paarden er geen schade aan ondervinden lekker laten doen die hap, vind dat altijd wel grappig

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:17

Wat grappig. Laat 'm idd lekker denken. Zo'n paard vind dat niet erg!!:-)

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 02:12

De senior-pennie??? Wat een sukkel zeg.

faiz
Berichten: 157
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:41

Je hebt altijd van die maffe mensen ertussen! Ik ken er een die voor geen meter kan rijden, maar altijd de " wildste" paarden van de manege moet rijden, hihi.!

Storm Westernstore is http://www.westernshowtack.nl geworden!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:49

haha, die vent wat zeker niethelemaal 100% Haha! laat hem maar lekker geloven wat hij wil, als hij daar nou blij van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:57

JA ja Lachen en hoe oud was deze meneer eigenlijk? Toch wel <12 hoop ik?!?!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:10

hahaha, mooi!
lekker laten denken, anders is het ook zo zielig voor hem he Haha!
ja de leeftijd vraag ik me nou eigelijk ook wel af... Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:10

Linda250 schreef:
Grappig...
Ik ken ook iemand die het helemaal andersom deed. Bij haar was juist alles zielig. Een bruin zadel? Zielig, want zwart zou beter staan. Geen bandages bij een manegepaard? Ook zielig, want zo'n paard wil er ook weleens mooi uitzien.
Ik vond dat wel grappig, alleen wist nooit zo goed hoe ik erop moest reageren. Lachen is logisch, maar niet aardig en meepraten in die onzin deed ik niet...
Uiteindelijk is deze dame ook gestopt met paardrijden omdat ze tot de conclusie kwam dat het eigenlijk ook maar zielig was.


die is ook goed!
een bruin zadel zielig *LOL* erg... Haha!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:44

Destijds een collega van mij, was bezig met het opzadelen van een tinker, zijn horlogebandje ging stuk en viel in het stro. Als een echte tinker hoort te doen, ging ie er natuurlijk prompt bovenop staan. Toen mijn collega met veel gevloek probeerde de tinker met grof geweld opzji te duwen (wat natuurlijk niet lukte) zei de aanstaande berijdster van ruim 120kg "meneer, u mishandelt dat paard, ik ga een klacht tegen u indienen " en weg was ze, naar de kantine om een klacht in te dienen....maar niet voordat mijn collega haar toeriep: "mevrouw, dat u op dit paard wil gaan zitten, dat noem ik pas dierenmishandeling !!!" Haha!

als je een lange dag hebt gehad... dan kan het wel eens teveel worden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:07

hahahaha! Die is goed!

- Offline -

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:43

oh jeetje die zijn wel geod zeg. lekker laten denken die mensen!!!
Toch wel leuk hoor van die "senior-penny's" Haha!

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:58

annegti schreef:
De senior-pennie???


Dat zat ik dus ook te denken toen ik het stukje las. Haha! Volgens mij moet je ontzettende moeite doen om je gezicht in plooi te houden als je zo'n gesprek met iemand hebt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die persoon over een jaar is, als de realiteit zo ondertussen wel is ingeslagen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:36

Oh ik heb gisteren nog zo'n actie gedaan Haha!.

Paardje had twee uur gelopen en ik weigerde er nog een derde uur op te gaan zitten. De eigenaar vond me ook maar een miep, maar ik had daar gewoon geen zin in Haha!

Ik vond het zo verschrikkelijk zielig ... beest stond wel onder het zweet enz hoor!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:33

heb ik ook nog wel gehad, belsje. gelukkig rijd ik nu de eerste anderhalf uur in de morgen. k moet wel zeggen dat het me pijn doet om de in het zweet gewerkte paarden daarna weer helemaal verreden te zien worden, en nog meer te zien sjokken.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:34

gijsenkim schreef:
Tja niet iedereen begrijpt dat paarden naast het manege werk ook nog een leven hebben, en blij zijn als al die monsters weer naar huus toe zijn Haha!


verklaar je nader. manegepaarden HEBBEN GEEN LEVEN buiten toertjes sjokken. geloof me vrij.

Enya - Daya :-)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:38

's nachts mogen ze bij komen Verward

- Offline -


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:22

DeesDeBest schreef:
's nachts mogen ze bij komen Verward


is dat nou serieus bedoeld? dat klopt niet helemaal. ze staan 24 u op stal, ik geloof dat ze eerder blij zijn om buiten te komen. maar het rijden zowel als het op stal staan zijn twee vaak even verschrikkelijke dingen. dilemma voor het paard hoor

Enya - Daya :-)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:04

ponyzotje"]
[quote="gijsenkim schreef:
Tja niet iedereen begrijpt dat paarden naast het manege werk ook nog een leven hebben, en blij zijn als al die monsters weer naar huus toe zijn Haha!


verklaar je nader. manegepaarden HEBBEN GEEN LEVEN buiten toertjes sjokken. geloof me vrij.
[/quote]

Waar ik nu rijdt, zou ik ook wel manègepaard willen zijn.
Weinig lessen meelopen, want het zijn bijna allemaal pensionmensjes die er rijden. Ze hebben dan ook maar 4 manègepaarden, maar ook enkele privéknollies die mogen meelopen enz ...
Je moet regelmatig je paard van de wei gaan plukken, dus ze staan vrij veel buiten.

Dat ze toen een derde uur moest lopen heeft te maken met een dressuurstal die daar nu hun initiator-proeven komen oefenen met een paard van de manège ...

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:22

Wat zouden jullie dan kiezen: manegepaard zijn, drie uur per dag lopen en verder op stal of in de wei of pensionpaard zijn, 1 uur lopen en 23 uur op stal - want ook dat komt voor!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:43

Ligt eraan hoe je die drie uur loopt. Bij ons moeten ze vaak drie uur achter elkaar lopen en dan moet je ieder uur zo zien;

- Mensen erop, twee rondjes stappen, een uur draven, laatste tien minuten stilstaan en dan een rondje galop omstebeurt. nee, dan liever pensionpaard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, mooney, NikkivanOlst, paardje2013, Raineri, spookyskippy, StalNollie, XladyX en 122 bezoekers