Bijbaan..Arbeidsburo of uitzendburo??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Bijbaan..Arbeidsburo of uitzendburo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 14:10

Ik zoek een bijbaan voor op zaterdag en evt. op vrijdagavond.
Ik weet nog niet wat, ik MOET gewoon geld verdienen..

Kan ik beter naar een speciaal studenten-uitzendburo gaan?? Zoals ASA student??

Kat Pling


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:13

Een studentenuitzendbureau is wel het handigst ja. Daar vind je de echte studentenbaantjes. Bij een normaal uizendbureau heb je weinig kans dat je iets vind, als je maar heel beperkt beschikbaar bent. Of je zou de horeca moeten proberen?

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:19

Bedenk wel even dat als je via het uitzendburo werkt een deel van je salaris daar blijft hangen, dat is logisch, want ze doen ook dingen voor jou, maar het is voor jezelf wel voordeliger om rechtstreeks ergens in dienst te zijn.
Goed rondkijken of je ergens briefjes ziet hangen, bijvoorbeeld bij winkels of restaurants, of gewoon zelf ergens op af stappen en vragen of ze werk voor je hebben.
Een uitzendburo is wat dat betreft natuurlijk wel makkelijker, dan verzetten die het zoekwerk voor je (althans, dat hoop je dan...).

Nulla tenaci invia est via

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:22

Uitzendbureau gaat het ook vaker om tijdelijke klusjes terwijl je bij een arbeidsbureau vaker vaste banen ziet staan. Persoonlijk zou ik ook liever gewoon wat winkels en bedrijven langs gaan, en gewoon overal een sollicitatie formulier inleveren...
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 03-09-03 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 14:22

Dank je wel..ik ga dan maar ff langs het studentenuitzendburo

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:26

Als ik jou was zou ik gewoon langs een winkel of restaurantje of waar je dan ook zou willen werken gaan en vragen of ze nog iemand nodig hebben.


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 14:27

Citaat:
Als ik jou was zou ik gewoon langs een winkel of restaurantje of waar je dan ook zou willen werken gaan en vragen of ze nog iemand nodig hebben.



Ja dat kan ook ja
[/quote]

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:37

Ik zou inderdaad eerst zelf proberen een baantje te vinden door te solliciteren, of gewoon navraag te doen bij winkels... Maar anders is een studentenuitzendbureau wel een goede optie. Wel verdien je daar over het algemeen wat minder dan wanneer je rechtstreeks bij een bedrijf in dienst bent.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:12

Even wat luchtkastelen uit de wereld helpen die hierboven gezegt worden.

1, Er blijft GEEN deel hangen bij de uitzendburo's, de meeste buro's hebben vaste salarisafspraken met opdrachtgevers. Daarboven word het tarief berekend waarin een buromarge in verwerkt word. Bij de NBBU buro's mag het al helemaal niet, je bent verplicht je uitzendpersoneel op dezelfde manier te verlonen als het vaste personeel.

2 De meeste buro's hebben juist veel vaste banen, je werkt dan eerst op uitzendbasis, maar na enkele maanden ga je over op vast contract bij de opdrachtgever. Dus het tijdelijke is niet geheel waar, gebeurd wel, maar niet veel.

Welke regio zoek je een baan? Probeer gewoon bij de buro's naar binnen te lopen, en vraag of ze een leuke baan voor je hebben!! Succes!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:39

Als een werkgever al z'n personeel via het uitzendburo heeft lopen (seizoenswerk bijvoorbeeld), dan verdien je ook allemaal hetzelfde. Toen werkgever de personeelsadministratie weer in eigen hand nam, scheelde dat toch wel een boel geld voor haar én mij. Dat moet dan toch ergens vandaan gekomen zijn Verward
Heb er verder geen verstand van, maar dat een uitzendburo berust op onbetaald vrijwilligerswerk, dat wil er echt niet in, het blijft commercieel en moet geld opleveren, een werkgever moet dat opbrengen. Als een werkgever dat kan 'verdienen' door al z'n personeel net iets minder te betalen, dan zal hij/zij dat doen en ik kan 'm daar geen ongelijk in geven!

Plus -maar dat is persoonlijk- dat ik een heleboel gezeur heb gehad met uitzendburo X, dus als ik het kan vermijden, dan doe ik dat!

Overigens ging het bij mij andersom, ik was viavia aan mijn baantje gekomen en werkgever verzocht mij om me in te schrijven bij het uitzendburo voor de administratie Haha!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:00

Het is voor de werkgever vaak wel duurder omdat ze dus het salaris en het bureautarief moeten betalen. Maar de opdrachtgever hoeft verder dus eigenlijk niks te doen. Zodra je in dienst komt, gaan die kosten omlaag en kan het soms voorkomen dat je salaris wat omhoog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:58

Margreet,

Als je goed leest, zie je dat in mijn vorige post staat................er word naar de opdrachtgever ( lees werkgever) een buromarge berekend. De UITZENDKRACHT kost het helemaal niets!!

En ik kan toch na een aantal jaren uitzendbranche wel zeggen dat ik er verstand van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:32

Margreet schreef:
Bedenk wel even dat als je via het uitzendburo werkt een deel van je salaris daar blijft hangen, dat is logisch, want ze doen ook dingen voor jou, maar het is voor jezelf wel voordeliger om rechtstreeks ergens in dienst te zijn.


GAAAAAAAN we weer....
Als je nou niet weet hoe het werkt...... zeg er dan ook niks over.....

Klopt geen bal van. Wel eens van de WAADI gehoord misschien??? Is dat keurig in geregeld.

Dus nog 1 keer speciaal voor Bokt: EEN UITZENDKRACHT VERDIENT PRECIES HETZELFDE ALS EEN VASTE KRACHT MET HETZELFDE WERK, DEZELFDE OPLEIDING EN DEZELFDE WERKERVARING.

Sorry voor het schreeuwen maar ik word hier zooooo moe van.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:34

Sorry Haha! ik zie dat er al mensen gereageerd hadden die enigszins weten hoe het werkt.
Heeft overigens ook niets met NBBU danwel ABU te maken, maar gewoon met reguliere wetgeving zoals omschreven in de WAADI. (Wet Allocatie Arbeidskrachten Door Intermediairs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:51

Margreet schreef:
Toen werkgever de personeelsadministratie weer in eigen hand nam, scheelde dat toch wel een boel geld voor haar én mij. Dat moet dan toch ergens vandaan gekomen zijn Verward


Nou dat weet ik wel heel zeker! Ik had een keer een korte 'klus' bij de NHS (toen nog in Baarn) via het uitzendbureau. Ik kreeg de rekening per toeval onder ogen waarop stond wat ze aan het uitzendbureau betaalden. Je wilt niet weten hoe hoog dat bedrag was .

Uitzendbureau is dus zeker geen vrijwilligersorganisatie...

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:06

Geloof dat mijn 2e post totaal niet gelezen is.

Ieder z'n eigen ding, als ik het kan vermijden om via een uitzendburo te werken dan doe ik dat zeker en dat met name via uitzendburo X. Voor sommige mensen is het vast een uitkomst, maar aan mij/mijn werkgever zullen ze als het even kan niets verdienen!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:08

CCCCorine schreef:
Nou dat weet ik wel heel zeker! Ik had een keer een korte 'klus' bij de NHS (toen nog in Baarn) via het uitzendbureau. Ik kreeg de rekening per toeval onder ogen waarop stond wat ze aan het uitzendbureau betaalden. Je wilt niet weten hoe hoog dat bedrag was .

Uitzendbureau is dus zeker geen vrijwilligersorganisatie...


Jawel hoor dat wil ik best weten. Nog sterker, ik durf wel een aardig gokje te wagen Tong uitsteken
Bruto uurloon + werkgeverslasten = kostprijs en daar komt ongeveer nog zo'n dertig procent marge op.... Haha!

Tuurlijk is het geen vrijwilligersorganisatie, wij mogen toch ook best eten? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:57

Dertig%???? Sonja toch, dat is in deze tijd wel uit de markt prijzen hoor!!! Haha! Ik zit tegenwoordig in Zoetermeer, dus bij jou in de buurt!!

Niemand heeft verklaard dat een uzb een vrijwilligersorganisatie is. Het is juist een heel commercieel bedrijf. Maar de uitzendkracht hoeft niet te betalen daarvoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, aliida, anji, Ashleytjuhh, Bowo, CupCakes_, fohadie, GrapeshotBot, MayoNeighs, Roosch, Shenavallie, SjakieXX, Talindos, Verara, Winged, xAlice, Zil en 132 bezoekers