Wat een superbrave paarden toch!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Wat een superbrave paarden toch!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 09:33

Mijn paarden hadden zaterdag en zondag vrij gehad, dan staan ze dus op het land. Nu ging maandag mijn buurmeisje mee, klein meisje 11 jaar oud, en die wilde er wel heel graag op.

Dus wij paarden uit het land gehaald, ik de kleine, zij Lisje en de kleine vast op de plaat gezet.

Toen zijn we lisje gaan poetsen en opzadelen. Ik had een touwtje met tussenstukje aan het bit vast gemaakt en ging er op de fiets naast. Die merrie van mij heeft nog nooit zo voorbeeldig gedragen!!! Ze luisterde perfect naar mijn stemhulpen, ging gelijk langzamer lopen als mijn buurmeisje uit balans raakte, echt zo schattig!!! Het ging zo goed dat ik ze zelfs nog even heb laten galopperen!!! Ze was helemaal blij!!!

Ik was toen zo trots op mijn meisje, 2 dagen stilstaan en je dan zo netjes gedragen... ik had problemen met 'r gehad hoor!!! Dat voelen ze aan op de een of andere manier.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:19

Fijn dat het zo goed ging
Dat zie je wel vaker, dat hoe kleiner (of onervarener) de ruiter is, hoe braver het paard.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:18

Zo leuk is dat, net of ze het aanvoelen Lovers
Die van mij heeft dat ook zo, als je er iemand op zet die nog niet kan rijden oid, dan is hij ook zo voorzichtig, ben dan ook altijd heel trots Lachen

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:25

Ja paarden voelen dat aan omdat kinderen nog niet bang zijn. En gebruiken nog meer hun lichaamstaal ( zonder dat ze het weten) Bij ons ging een kindje van 5 onder de draad door bij 2 onhandelbare belgische knollen en ze deden niets ze kwamen wat kijken en ze kon ze gewoon aaien. Hartsikke leuk he als paarden zo lief zijn!!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 15:05

ja, ik vind dat altijd zo geweldig om te zien. Echt leuk hoe ze dat aanvoelen!! En die kleine helemaal trots, ik heb gegallopeerd en dat ging heeel hard!!! Helemaal enthousiast, kwam d'r moeder vandaag tegen, nu wil die kleine ook een paard (oeps)!!!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:11

Kijk dat is nou leuk!! schattig he hoe een paard ervoor zorgt dat iedereen verliefd op haar wordt!!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 20:18

Tja, ze weet precies wat ze wel en niet kan maken hoor!! Wel heel schattig hoor!!!