Ook bij ons zwemt het kleintje nog!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Ook bij ons zwemt het kleintje nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 20:02

Gisteren werd Aquila een kwartier lang opgevoeld door een veearts en die wist het niet zeker of ze drachtig was, ze twijfelde of het nou de vruchtblaas was of de blaas van de merrie Verward . Voor de zekerheid moest er toch gescand worden, maar dat moest dan morgen Boos! .

Vandaag kwam haar collega met de scanapparatuur, was eigenlijk wel blij dat deze arts kwam, die heeft mijn voorkeur. Hij was de boel nog aan het schoonmaken van binnen en toen zei hij al dat ie kon voelen dat ze drachtig was. De scanapparatuur is natuurlijk niet voor niets meegenomen, dus toch nog ff scannen. En ondanks dat ons kleine stukje drijfhout zich verdekt had opgesteld Schijnheilig , was ie overduidelijk aanwezig Haha! .

Aquila is nu dus 3 maanden zwanger van Orion Fortuna *LOL* . Nog acht maanden en die duren zo lang vanaf nu Knipoog .

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:37

hee, fijn hoor! Mijn merrie wordt vrijdag weer gescant, ze is dan ook als het goed is, nog steeds drachtig, 3 maanden.
Spannend!!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 22:49

Ik hoop voor je dat jou kleintje ook nog lekker rond zwemt .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 00:41

Ik scan eigenlijk nooit meer nadat vastgesteld is dat er een vrucht zit die gegroeid is ten opzichte van de eerste keer scannen.
Maar je kan meestal wel goed aan de merrie zien of het goed zit. Mijn merrie blinkt en appelt dat het een lust is.
Vorig jaar was een tweeling afgespoten en heeft ze er maandenlang uitgezien als een ondervoedde grauwe mus.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:50

Nou dan ook nog maar even reageren op jou topic. Lachen
Ach nu kan iedereen zien dat Quilie drachtig is haha.

Gefeliciteerd peetmama. OK dan!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:59

gefeliciteerd!
was vast even schrikken dat de eerste DA het niet zeker wist?
gelukkig zit het allemaal nog goed!
heb je zelf ook nog "delen"herkend?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 09:33

Ik vond het idd niet leuk dat de veearts twijfelde, want ik had zelf het idee dat ze drachtig was. Precies om de redenen van Sarabande, ze glimt als een spiegel (ondanks dat ze broodmager is) en heeft een "mooie" blik in haar ogen. We moesten haar laten opvoelen voor de drachtigheidsverklaring van de verzekering, dat het uiteindelijk scannen werd kwam dus door de eerste veearts.

Wel vind het vervelen dat er nu dus onnodig veel in de merrie gewroet is, terwijl dat niet nodig was geweest als veearts 2 de eerste dag al langs was gekomen .

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:39

ik heb de vrucht ook verzekerd, en daarom ook gescand op 3 maanden.
De vruchtblaas was echt al een grote meloen,veel vrachtwater! en mijn kleine worm was lekker actief!
Helaasniethelemaal goed in beeld kunnen krijgen voor de foto
maar alles zat erop en eraan! ik heb het zelf gezien!
scans van 25 en 55 dagen staan in me profiel!
jij ook succes met wachten!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 09:42

Jij ook succes met wachten, ben bijna jaloers op je want jij hoeft minder lang te wachten Haha! .