Welke opleiding is er nou eens leuk :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Welke opleiding is er nou eens leuk :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 08:02

Al een hele poos twijfel ik steeds of ik de opleiding die ik nu doe wel leuk vond. Nu ben ik zover dat ik er gewoon vreselijk tegen op zie, echt absoluut geen zin meer heb. Sochtends denk ik 'was deze dag maar voorbij' en savonds denk ik dan 'arg alweer bijna een nieuwe dag'.
Ik zit nu in het 2de jaar van het Mbo. Dierverzorging nivo 4.
Hier in loop je ook heel erg veel stages, en in de dierverzorging is dat nou eenmaal 9 van de 10 keer schoonmaken. Mja, ben er nu wel achter dat dat is wat ik absoluut niet wil! Dan had ik wel schoonmaakster geworden ofzo.
Andere zullen deze opleiding misschien super vinden, maar met dieren werken trekt me totaal niet meer. Misschien ook omdat ik nu weet dat als ik nu deze jaren vol hou (nog 3)dat er weinig werk in is, en als het er is, slecht verdienend werk. Al was het iets wat ik ontzettend graag wilde dan zou ik er voor kunnen gaan, maar dat is dit jammer genoeg niet. Ik ben deze opleiding ook begonnen omdat ik totaal niet wist wat ik wilde, en ik daar voor het mbo ookal op school zat, dus lekker makkelijk eigelijk..
Nu wil ik niet zomaar stoppen, want ik wil straks toch een 4 jarig mbo diploma hebben. (nu heb ik alleen een 2 jarig mbo diploma)
Wacht nu al ongeveer 3 weken op school waar ik nog antwoord krijg of ik het via BBL (1 dag in de week school, de andere dagen werken) kan halen. Dat hoor ik vrijdag, maar eigelijk zie ik er dan als nog gewoon ontzettend tegen op.. En het ergste is, ik weet gewoon niet wat ik wil.. !
Andere hebben nog iets wat ze graag willen, maar dat heb ik niet, ik weet het niet. Ik weet alleen maar wat ik niet wil
Ik zou zo graag iets willen doen waar ik plezier in heb, maar ik heb gewoon geen idee.
Wat doen jullie voor opleiding, of welke baan hebben jullie en hoe bevalt het? Wat voor opleiding lijkt jullie nu leuk (mbo-nivo?) En zijn er meer mensen die ook absoluut niet weten wat voor opleiding ze willen gaan doen?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:26

Ik doe ook de Mbo dierverzorging, maar stuit helemaal niet op stage's waar ik als schoonmaakster word gebruikt.
En klasgenoten ook niet echt, er is er 1 geweest die wel als schoonmaakster werd misbruikt.
Maar daar valt dan gewoon over te praten met stage bedrijf en leraar van school.

Maar deze opleiding is helemaal HET voor mij, ondanks het vele huiswerk en de verslagen.
Ik kan jou dus niks anders zeggen dan dat ik deze opleiding leuk vind.
Tuurlijk zijn er altijd minder leuke kanten, maar die heb je overal!

Suc6 met het kiezen van een andere opleiding...

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:45

Joyce, ook als de school al lang achter je ligt kan je blijven twijfelen hoor! Ben ik een overduidelijk voorbeeld van.

Op de een of andere manier kan je over het algemeen alleen veel geld verdienen met werk wat niet zo heel erg leuk is voor (gezien vanuit de ogen van paarden/ "dieren"mensen dan), terwijl het in onze ogen leuke werk slecht betaald. Dan kan je kiezen tussen "het beste ervan maken" en alles wat je verdient in je geliefde hobby steken of zorgen dat je van je hobby je werk maakt. Dat laatste blijkt vaak heel erg moeilijk!

De beste tip die ik je denk ik kan geven: zoek iets in de administratieve richting. Als dat je blijkt te liggen, dan kan je er vaak een leuke cent in verdienen, er is ook eigenlijk altijd wel werk in te vinden, part-time werken is vaak ook gemakkelijk te regelen... en heus, het is minder erg dan het je op dit moment misschien lijkt. Ik heb altijd geroepen: ik ga NOOIT op kantoor zitten!! En nu doe ik het al 8 jaar. Over het algemeen met redelijk plezier (er zijn natuurlijk altijd mindere momenten en ik denk ook regelmatig na over andere mogelijkheden) en daarnaast heb ik m'n paardje, wat ik anders nooit had kunnen betalen!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:11

Ik snap je wel.. Maar zomaar stoppen met een opleiding is ok neit alles. Ik ben vorig schooljaar ook na een half jaar gestopt, ik vond er echt niks aan. Nu zit ik op een andere opleiding maar toch denk ik nog, had ik dan dat half jaartje nog afgemaakt en opgestapt naar nivo 3 (ik deed 4) dan had ik gewoon 2x half jaar stage gehad en geen gezeur...
Maar ik zie er gewoon tegenop om na een half jaar werken weer 4 jaar naar school te gaan....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:31

Zonde om te stoppen Joyce. Na deze 4 jaar hoef je namelijk helemaal geen hokkenschoonmaakster te worden. Je kunt naar iedere willekeurige HBO opleiding en je hebt een management diploma dus je mag elke zaak opstarten die je wil of bij een ander bedrijf manager gaan worden.
Mij klonk het begin 2e ook erg poedersuiker in de oren, maar ik zie nu dat het zo brak niet is als het leek.
Ik weet ook dat dieren mijn hobby blijven maar nooit mijn baan worden. Maar toch wil ik het afmaken...
Overigens, op deze school is het maar 2 jaar gericht op dieren. De 2 jaar die ik nu krijg hangen aan ekaar van projecten en stages die helemaal niets met dieren te maken hoeven te hebben.
Ach, nog 2 jaar te gaan, ik hou het wel vol Knipoog
(en daarna nog 4 hbo Bloos! Ach gut )

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:43

Ik heb ook MBO-dierverzorging gedaan op het Helicon in Eindhoven. Toen ik met de opleiding begon vond ik de opleiding inhoudelijk heel leuk (ik deed 1 dag in de week school en 4 dagen werken), maar ik merkte bij mezelf dat ik dieren niet meer als mijn hobby ging zien, maar als mijn werk en dat vond ik erg jammer. De opleiding heb ik wel af gemaakt, dus ik heb mijn diploma binnen.

Verder wou ik bij de politie, ik heb tussen MBO-dierenverzorging en de politie-opleiding MBO-verkoopmedewerkster gedaan omdat ik niet stil wilde zitten. Daar heb ik ook mijn diploma van gehaald en daarna kon ik meteen verder met de politie-opleiding die ik ook met succes heb afgerond en nu alweer bijna 2 jaar heel leuk werk doe en er absoluut geen spijt van heb. En die andere 2 diploma's zijn altijd makkelijk, wie weet heb ik ze ooit nog een keer over.

Ik hoop dat je eruit komt maar ik zal je opleiding in ieder geval niet laten vallen voordat je zeker weet wat je wel wil gaan doen. Een extra diploma op zak is nooit verkeerd.

Succes!!!

corien
Berichten: 46
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:02

he ik ben nu net begonne met de vierjarige opleiding voor dierenverzorging en ik heb het hier heel erg naar mijn zin en ik denk ook niet da dat nog zou verandere
ik heb hiervoor eerst mijn mavo diploma gehaald en daarna nog een jaar havo gedaan en dat is de grootste fout in mijn leve geweest Huilen
je moet iets doen wat je leuk vind maar als je deze opleiding af hebt kan je inderdaad wel een hbo opleiding gaan doen en de banen die je daar mee kan krijgen betalen en stuk beter maar het blijft en hele moeilijk keuze veel sterkte in het maken van je keus OK dan!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:08

Ik zit nu in het 2de jaar van het Cios (sportopleiding) en het bevalt me uitstekend. Maar mijn mentor zei vandaag nog, je moet helemaal gek zijn van alle sporten wil je met plezier kunnen gaan werken in dit beroep. Maar stop niet met je opleiding voordat je weet wat je wel echt graag wil (maar dat had je natuurlijk zelf ook wel bedacht) succes in ieder geval

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:02

Ik ga naar mijn 2e jaar fysio en ik ga nog steeds met plezier naar school, dat is iets wat me nog nooit overkomen is... Ik hoop dat je of weer plezier in deze studie kan vinden of dat je een andere studie kan vinden waar je wel lol in hebt Lachen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:27

Pinky_girl schreef:
Overigens, op deze school is het maar 2 jaar gericht op dieren. De 2 jaar die ik nu krijg hangen aan ekaar van projecten en stages die helemaal niets met dieren te maken hoeven te hebben.
Ach, nog 2 jaar te gaan, ik hou het wel vol Knipoog
(en daarna nog 4 hbo Bloos! Ach gut )


Ik zat bij jou op school Lachen, dus ik weet waar je het over hebt. De opleiding viel mij ook ontzettend tegen. Ik ben dan ook van de 4 jarige naar de 3 jarige overgestapt, om maar zo snel mogelijk weg te zijn van school. Alleen ik wist niet meer wat ik daarna wilde gaan doen. Of nog maar een school doen of gaan werken. En ik heb toch maar voor werken gekozen, omdat school mij zo is tegengevallen de afgelopen jaren, dat ik er ff vanaf wil zijn.