ideen voor parcourtjuh voor B niveau???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

ideen voor parcourtjuh voor B niveau???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 22:23

Ik ben nu al een tijdje aardig fanatiek aan het springen en nu wil ik ook een parcourtje gaan proberen. Ik heb alleen niet echt een ingeving hoe ik die sprongen handig kan neer zetten. Het moet nog wel een beetje makkelijk te rijden zijn. Haha! Weet iemand mischien een site waar t opstaat? of heeft iemand zelf crea ideeen? Mail me maar of zet t hier neer. Lijkt me leuk. En als B niveau bij de paarden is toch 90 cm hoog? Verward
alvast bedankt!!! OK dan!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:56

Je kunt ook een keertje een oefenparcourtje springen ergens, is ook erg handig.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:05

B niveau bij de paarden is 1 meter. Tja, en even een parcours uitzetten valt niet zo mee. Dat hangt ook af van het terrein, de hoeveelheid materiaal, de ervaring etc. Ik zou zelf gewoon ergens gaan oefenspringen, is wat simpeler. Maar in een gewoon B parcours staan meestal 10 hindernissen, waarvan 1 dubbelsprong (= twee sprongen). En wat afstanden, wendingen etc kun je eindeloos varieren Haha! Voor de afstanden tussen de srpongen kun je het volgende aanhouden:

dubbelsprong op 1 galopsprong: 7,2 m
dubbelsprong op 2 galopsprong: 10,50 m

langere afstanden:
4 meter voor afzet en landing + 3,5 meter per galopsprong:
dus
4 galopsprongen = 3 + 4 * 3,5 = 18 meter
5 galopsprongen = 3 + 5 * 3,5 = 21,5 meter

Verder kun je spelen met gebroken lijnen in het parcours.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:16

Wat je ook kunt doen is een keer naar een concours gaan kijken, en dan de parcourstekening die bij de ingang van het B parcours staat overnemen.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:24

je kunt bijv: een oxer-steil-oxer doen ( 3 sprongen) en een dubbel, en misschien een waaier? ( die zittne niet met wedstr. in het parcours maar dat maakt nie zo heel veel uit) en gwoon wat hindernissen, die dan los her en der verspreid staan