Andalusiër indoctrinatie?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Andalusiër indoctrinatie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 00:33

Hij heet Bor, is 19 maanden en houdt van Andalusiërs...

Dit is onze tweede aankoop, hier uitgezocht door meneer zelf.

Afbeelding

Ze bleek zomaar onverwacht drachtig en het veulentje is/wordt voor hem.

Afbeelding

Hij kan al wat droog oefenen op het zadel....

Afbeelding

...relaxed kijken hoe pa het doet...

Afbeelding

...en klein beginnen...

Afbeelding

....om te wennen aan het echte 'werk'.

Afbeelding

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:00

Hihi... wat een schattig ventje heb je... Echt hele leuke foto's hoor!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:07

Jong geleerd toch *LOL* gave fotos OK dan!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:05

Komt ie uit Spanje?
Echt gave foto's!!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 13:06

...en hij is élke dag de héle dag zo'n vrolijk kereltje. Vanmorgen had hij het paardenhek ver genoeg ipengwrikt om zich erdoor te wringen; zattie in het voerstro op zijn gat strootjes omhoog te gooien en aan de paarden te voeren die er met zijn vieren héél voorzichtig omheen stonden. Uiteraard onder een waakzaam oog.

Ja, tis een Trabuqueño, dus geboren in Villanueva del Trabuco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:08

*Zucht* Plingroom* Ik kan niets anders zeggen, You're living a dream! En je maakt me stinkend jaloers Knipoog Mooi zo'n andere manier van leven, en omgeving enz.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:30

Wat een lief jongetje en wat een prachtpaarden! Als ik naar de omgeving kijk, kan ik niet wachten totdat ik daar ook woon! Echt prachtig gewoon! En de manier van leven is ook heerlijk!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:22

...ja, enneh.... 750 meter bóven zeeniveau!! Beetje te complex om uit te leggen, maar de beelden van de watersnoodramp in Zeeland hebben er mede toe bijgedragen dat ik me op een beetje hoogte een stúk prettiger voel. De berichten over de veendijken in Nederland vallen in dit bakje. Hoop dat het tot Wilnis beperkt blijft en dat die mensen niet té veel schade in hun levens oplopen. Ik hoorde dit gisterenavond pas en met de regenvooruitzichten.... heb onrustig geslapen. Heb in juni al verschillende mensen gemailed over het grondwaterpeil.
Aan een ieder die zijn paarden in een kwestbare polder heeft staan: vóór het weekeinde de paarden op het droge zetten en ik hoop dat er verder niets gebeurt. Meubels zijn maar spullen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 01:00

Awww wat een schattig zoontje heb jij! Als ik dat zo zie mis ik Spanje toch wel hoor! Hoe lang hebben wonen jullie daar al en hoe lang hebben jullie erover gedaan om t Spaans een beetje onder de knie te krijgen? Na bijna 2 jaar in Spanje kon ik me aardig redden maar om nou te zeggen dat ik vloeiend was Verward

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 09:59

Na drie maanden konden we ons aardig redden. Nu na ruím 2½ gaat het goed. Nee, niet perfect, met name sommige van die rare tijden, maar tijdens een weekeinde op pad met een paar maten mis ik niet veel en een vergadering kan ik in het Spaans voorzitten. Lezen gaat heel goed, maar schrijven is nog modderen en de spellingscontrole een grote hulp.
Moet gezegd worden dat we alleen met elkaar Nederlands spreken, zelfs tegen Bor meest Spaans en proberen te voorkomen bijvoorbeeld engels te spreken met de engelsen hier. Als ze hier al wat langer zijn weiger ik het gewoon. Ben Nederlander in Spanje dus ik zie niet waarom ik dan engels zou moeten praten. Moeten ze zelf maar beter hun best doen hoor.
Kortom; gaat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:00

Heet ie echt BOR??

Ik ken alleen BOR de wolf *LOL*

Mooi kereltje hoor!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:08

Ik heb ze al eerder gezien maar heb er nog niet op gereageerd, je hebt echt een ongelooflijk leuk Borretje, knap dat ie al goeie smaak voor paarden heeft Haha!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:51

Weet je wat ik zou willen????
- vijf minuten gratis "winkelen" in die kudde. *LOL*
ooh man, dan wist ik het wel.

Even voor de verduidelijking, dat gratis is bij wijze van spreken he.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:54

Die sfeerfoto dat hij in de kruiwagen zit, helemaal geweldig!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 23:29

Mikkie schreef:
Weet je wat ik zou willen????
- vijf minuten gratis "winkelen" in die kudde. *LOL*


De kudde uit de eerste foto is niet van ons. De rest van de paarden wel. Wij hebben er íets langer over gedaan maar er uiteindelijk twee uit die kudde gekozen.
Luna: heeft inmiddels dat veulen, hebben we onder het zadel gebrachte nben ik nu voor de kar aan het opleiden
Capricho (op de eerste foto het 'hoofd' links): doet zijn best aan de longe, over cavelettis en eenvoudige sprongen, maar is verder nog een paar handen vol. Zou een stúk beter gaan als ik elke dag even tijd voor hem vrij zou kunnen maken. Wordt volgend voorjaar al waarschijnlijk 2x vader. Beiden bij onze andalusische merries.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:44

Ik vind ze echt gaaf, Het is mijn droom om ooit een Andalusier uit Spanje te kopen. Om dus echt de stoeterijen af te gaan, geweldig lijkt me dat.
(Niet dat ik Codex nu voor een Andalusier zou ruilen, maar ooit.....)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:35

Moet je doen, IS ook geweldig Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:59

hahaha, ja goh, wie zou me daar onderandere nou warm voor gemaakt hebben. Had die droom al langer, maar toen ik jouw foto's zag........

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 15:32

Ik denk dat het voor de meeste liefhebbers en geïnteresseerden vele malen leuker, leerzamer en ontspannender is om eerst op een paardenvakantie hier in Andalucía te gaan zónder het oogmerk eventueel een paard te kopen.
Ga lekker rijden, naar een rejoneo, shows bezoeken van alta esquela en doma vaquera, een paar stallen langs, wat dan ook en vorm zo een breed beeld van wat het andalusische paard in essentie is en wat de essentie is van paarden in Andalucía. Die twee zijn namelijk logischerwijze verweven.
Daarná kun je altijd nog besluiten dat je zelfs zo'n andalusiër of een P.R.E. c.q. Lusitano wil.
Als je eenmaal weet wat je wil heb je hier binnen een week het paard van je wensen uitgezocht. Dát is het punt niet. Begrijpen wat een andalusiër is en wat je wil wél.