Eerste bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 09:09

Het is nog een beetje vroeg, Loki is nu 2,5 maar ik zit er nu al over na te denken welk bit ik ga gebruiken als ik hem moet inrijden.
Wat is nou het beste bit wat je kan gebruiken als je een pony/paard gaat inrijden?

dubbelgebroken of enkel?
aurigan of niet?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 09:17

Ligt aan zijn karakter Lodewijk heb ik met een dubbelgebroken watertrensje ingereden ik vind dat persoonlijk een heel erg fijn bit het is zachter in inwerking (scheelt niet veel hoor0 maar buigt op 2 stukken en is dus wat minder stil/stabiel in de mond) dat nodigd uit tot spelen met het bit maar kan ook een tikkie beqngstigend zijn al dat gedoe meteen in die mond.
vandaar dat ik moon die al zo'n heethoofd is heb ingereden met een enkel gebrokenbustrensje met een africhtingsneusriem om alles zo stabiel mogelijk te houden.
Toen ze eenmaal onder het zadel was heb ik die dunnelgebroken erin gehangen en ging ze meteen met het hoofd zwaaien.
Later ben ik wel overgestapt op een engelseneusriem daar heb ik lot ook mee ingereden trouwens.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 10:18

ik zou lekker een eenvoudig bit gebruiken dus zonder smaakje. en dubbelgebroken of enkelgebroken ligt ook aan je paard. maar je moet proberen juist je paard het bit snel te accepteren zonder poespas dat leid hem alleen maar af. voor ailin heb ik een enkelgebroken bustrens. een hele dikke. maarja ik heb zo'n nitwit die t allemaal helemaal geen ene moer kan schelen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 11:34

Ik ben erg tevreden over de dubbel gebroken bitten van K&K. Zijn erg vriendelijk voor het paard. Ik heb zelf in mijn omgeving nog geen paard of pony meegemaakt die er niet fijn op reageerden.

Navragen is beter dan afvragen.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 11:40

Dubbelgebroken???

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:31

Ja dan zit er een soort tussen stukje in.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:58

ik rijd ook met een dubbelgebroken k&k bitje.
Ik vind ze super en pendro reageert er ook goed op.
Ik kan deze iig wel aanraden jammer alleen dat ze zo duur zijn maar ze zijn dan ook wel goed.

groetjes

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:36

Das een goeie, ik moet mn paard over anderhalf jaar ook inrijden, denk gewoon maar met een watertrensje. Later kun je altijd nog veranderen vind ik.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:36

ik heb donya ingereden met een rubber d-trens enkel gebroken, en ben daarna overgestapt op dubbelgebroken met koper tussen stukje...

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:07

[img]../upload/313/p0000021.jpg[/img]
Maya heeft zo een mega-ding in haar mond.
[img]../upload/313/rubberen_bit2.jpg[/img]
Maar ik weet niet echt of het nu goed is of niet. Ik heb haar ook al een gewone bustres (enkel gebroken) in gedaan en het ging ook prima.
Bij het longeren heeft ze trouwens het koord aan het halster gebonden. Dus er gebeurt nog niet veel mee, maar dat is ook omdat ze zo onervaren is en als ze dan ineens zou trekken als ik het touw aan het bit bevestig... brrr... *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 19:45

een D trens vind ik echt gaaf staan. ze blijven ook stabiel in de mond.
jammer dat ze niet dubbelgebroken zijn

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:48

visje, zo'n rubber bit moet helemaal niet zacht zijn, omdat het rubber gaat schuren geloof ik Verward Maar ze kunnen er ook stukjes afknagen, niet echt de bedoeling Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:50

rubber is idd hard D trens heb ik geen ervaring mee. enne een nikkel bit met een koper tussen stukje of koperen rolletjes is heel scherp omdat de verschillende metalen in combi met het speeksel vonken/schokjes afgeven daarom zijn ze ook verboden op wedstrijden!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 41 bezoekers