gapen als maar hoe komt dat??luchtzuigen misschien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

gapen als maar hoe komt dat??luchtzuigen misschien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 10:00

hoi,
mijn shetlander gaapt ook veel,is het niet een soort weven?hij doet het vaak als ik met hem wandel of aan het rijden ben.weten jullie misschien wat?


Jece

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: België, Gooik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:19

Gewone maagproblemen ingeval van maagontsteking uiten zich door frequent geeuwen van het paard. Voorbeelden hiervan zijn : paarden die besmet zijn met maagwormen of paarden die onder invloed van stress een maagontsteking hebben welke bij de mens gekend zijn als maagzweren.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 10:20

ja hij gaapt meestal als hij het heel heet heeft,hij staat op weide en verhaart nog niet zo goed het gebeurt misschien 1 tot 3 keer per week dat hij gaapt is dat normaal? je ziet wel eens plaatjes van paarden die gapen....

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Jece

Berichten: 28
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: België, Gooik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:19

Mja ik denk dat het normaal is dat hij gaapt als hij warm heeft, ze zijn veel rustiger dan en kunnen dan wel is gapen. Ik denk niet dat het een probleem is als hij 1 tot 3 keer per week gaapt.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:51

Als een paard niet zo vaak gaapt hoef je je geen zorgen te maken. Dan hebben ze gewoon even een zuurstof gebrek. Als paarden erg ontspannen zijn willen ze ook wel gaan gapen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:59

Emeraldo gaapt de laatste tijd ook heel veel, verder merk ik niks aan hem. Maar als ik er bij sta misschien wel 10 keer! Meestal als hij net heeft gereden en zijn lippen nog aan het nalikken is van het eten....

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:45

Mijn paard gaapt ook wel eens na het rijden... heb me ookwel afgevraagd waarom, maar ze lijkt er geen last van te hebben, en ik ook niet, dus laat ik het lekker.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 02:09

Mijn paardje gaapt nogal eens na het eten. Een soort 'after-dinner-dip'.

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:02

Mijn paardje gaapt altijd als ik zijn hoofdstel aan ga doen. Echt komisch, net of hij wilt zeggen, ik ben zooooooooo moe. Gaaaap
Als hij niet lekker in zijn vel zit, dan doet hij het niet.

Ik weet niet precies wat het is

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:06

het kan ook een zenuwtic zijn , maar schadelijk zal het niet zijn denk ik....alleen lastig als het bij een rijpaard zou zijn , en jij groet netjes, staat mevrouw of meneer daar een beetje asociaal te gapen tegen de jury Haha!:D

Figaro

Berichten: 2565
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:31

Op het moment dat je het hoofdstel in wilt doen en je paard gaapt is het volgens mij een soort "protest"hij gaat snel wat anders doen zodat jij nog niet het hoofdstel in kunt doen. Wat het in andere situaties is kan ik ook niet zoveel over zeggen.

And if you don’t feel good
What are you doing this for

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:34

Ik heb altijd geleerd dat paarden gapen om hun kaken te ontspannen, die spieren er om heen zal ik maar zeggen, dus als ze dat na het rijden doen vind ik dat toch wel vrij normaal.
Maar er zijn zoveel oorzaken dat een paard kan gaan gapen, ik denk toch dat je het eerst even aan moet kijke hoor.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:15

Ik zou me inderdaad afvragen of ie verder wel helemaal gezond is - onze shetten zijn inmiddels vrijwel volledig verhaard, ik zou me er meer zorgen over maken dat ie bijna nog niet verhaart!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:06

mijn paardje gaapt altijd als ze net dr stal uit komt en ik dr sta te poetsen, maar dat zal wel gewoon zijn omdat ze lekker ontspannen enzo is... ik had er nog nooit van gehoord dat het ook schadelijk kon zijn...is 2x per dag veel?


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 19:26

Hoi
maar hij gaapt en schud met zijn hoofd en schommelt dan van het ene been op het andere!heel raar? Verward

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:45

Mijn paard gaapt ook vrij veel. Ik zag er nooit iets kwaads in maar iemand vertelde mij pas dat het ook een uiting kon zijn van pijn. NOu heb ik verder niet de indruk dat mijn paard pijn heeft maar goed het zou misschien kunnen.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 06:27

Mijn paard gaapt ook vaak.
Meestal tijdens de wandeling of als hij los staat in de bak.
Dit doet hij al sinds ik hem heb.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 07:26

mijn paard gaapt zodra ik zijn bit uitdoe, dan sta ik klaar met het halster en dat eindigt vaak in zijn mond, omdat ie ff uitgebreid moet gapen... Gaaaap

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:00

Geef je hem wel regelmatig (8-12 weken) een goede wormspuit?
Een paard kan namelijk ook abnormaal veel gaan gapen als reactie op een stevige worminfectie.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:58

Maar hij gaapt 1 tot 3x per week, dat kan ik nou niet abnormaal veel noemen, dan moeten mijn paarden volgens mij van alles mankeren want die gapen zoooo vaak, ik tel ze doorgaans niet maar 10x per dag vindt ik niet vreemd.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:43

crossmonster schreef:
het kan ook een zenuwtic zijn , maar schadelijk zal het niet zijn denk ik....alleen lastig als het bij een rijpaard zou zijn , en jij groet netjes, staat mevrouw of meneer daar een beetje asociaal te gapen tegen de jury Haha!:D


haha die belg van mij doet meteen d'r ogen dicht als we gaan halthouden Haha!
Gaapt trouwens ook tig keer per dag Schijnheilig

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:50

de mijne doet het ook als ik een stuurfout maak met boomslepen en de boel loopt vast, dan gaat ie meteen op rust staan, zucht diep en gaat gapen Gaaaap , dan voel je je pas l*llig als voerman/vrouw.......!!!! Tong uitsteken Cool

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:52

Nair schreef:
Mijn paardje gaapt altijd als ik zijn hoofdstel aan ga doen. Echt komisch, net of hij wilt zeggen, ik ben zooooooooo moe. Gaaaap
Als hij niet lekker in zijn vel zit, dan doet hij het niet.

Ik weet niet precies wat het is


In plaats van te gapen,fleemt Kim als ik het hoofdstel in wil doen.Ook vaak tijdens het werk (longeren,rijden,voor de wagen,stap,draf en/of galop,maakt niet uit)Ik vind dat altijd wel grappig.

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:26

Het is bij lennon zeker geen protest.......... dan zou hij dat wel anders laten blijken.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:42

Het paardje waar ik op rij is een luchtzuiger.
Die dondersteen gaapt als ik zijn hoofdstel al om heb... net alsof hij wilt zeggen... neeeeeee niet mijn neusband aantrekken want als ik nu gaap dan zit ie niet zo strak hahaha.... helaas heeft ie dan pech want als ie uitgegaapt is trek ik hem nog een gaatje strakker.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benazir, Change3x, Sewri, Yontheke en 42 bezoekers