Bobbel onder de buik.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Bobbel onder de buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:16

vandaag toen we t weiland inkwamen. zagen we al iets aan piedro zijn buik. Er zat een soort hoek in.. Toen we aan zn buik voelden, voelden we dat er een hele bobbel zat. T is heel stevig, je kan t niet echt indrukken. T is langwerpig, en precies midden onder zn buik. Het is niet kaal.
Weet iemand misschien wat dit is? Hij is wel pasgeleden gecastreerd. Misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben...

En nog iets heel vreemds. waarschijnlijk is er 's nachts wat gebeurt. Toen we t land in kwamen, rende piedro heel hard voor ons weg terwijl hij normaal juist meteen aan komt lopen. Hij was echt heel erg bang, dat zag je heel goed in zn ogen. toen we hem in een hoekje hadden, en hij ons herkende liet hij ons gelukkig wel bij hem komen... Toen we even later naar t aangrenzende land liepen, waar nog een shetje staat, rende die ook hard weg. Pas toen we rustig tegen hem praatten kwam hij weer langzaam terug.... Zou dit misschien iets met zn buik te maken kunnen hebben... want gister zat het er zeker nog niet. Zou t kunnen zijn dat hij een schop in zn buik heeft gehad of van schrik weg is gerend of zo en is gevallen.....
Ik hoop dat iemand misschien weet wat dit kan zijn. T is heel opeens gekomen...
Groetjes Annika

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:19

ishet niet op de plaats van de singel?anders zou het ook singeldruk kunnen zijn, anders zou ik het ook niet weten, wens piedro beterschap van mij en geef hem een dikke knuffel,
greetz dutske

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:23

nee t zit achter de singel, maar hij heeft ook nog nooit een zadel op gehad dus dat kan niet.. Bedankt.. ik zal t m geven. morgen maar gauw naar de DA

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:34

jah, tbeste zou inderdaad zijn om naar de dierenarts te gaan,en eventueel je paardje snachts op stal te zetten of zeker zorgen dat de weide zo afgesloten en toe is dat er dan ook echt niemand anders dan jij in binnen kan,
nuja, nog veel succes met peidro
(ps: laat je ons morgen weten wat de dierenarts gezeid heeft? thanks)
greetz kim

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:41

ja ik zal t hier neerzetten. Misschien dat we toch straks even bellen... al weet ik niet of ze op zondag te bereiken zijn..

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:43

oke,mmm normaal is er wel ergens een dierenarts die zit op zondag zeker?(nog nooit vaan een dier geweten dat hij wacht tot maandag om ziek te worden omdat er op zondag geen dierenarts beschiknaar is!)

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:46

dat wel, maar meestal is dat voor echte spoedgevallen.. maar ja wat maakt t uit, we bellen hem gewoon Lachen, ik hoop dat er niets ergs aan de hand is.....

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:48

ja, en als je hem/zij aan de lijn hebt kan hij niet anders dan te antwoorden he, ik ga duimen voor je!! OK dan!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:28

we zijn er gewoon even heen gegaan.. maar we moeten morgen tussen 8 en 9 terugbellen want we moeten met de veearts overleggen Boos! Weet iemand misschien wat t kan zijn?
- ongeveer 10 cm lang
- ongeveer 1 duim dik
- als je t indrukt blijft er even een kuiltje inzitten(dit is alleen op die bobbel, niet op de rest van zn lichaam)
- Hij heeft er geen pijn aan, als je er aan zit
- hij rent en eet gewoon goed en ziet er niet ziek uit.
- t is niet kaal, er zit gewoon haar op
- t is even zacht/hard als de buik.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:33

Is het niet een flinke insecten beet?
Verder heb ik eigenlijk geen verklaring voor. Misschien is het gewoon een gezewel dat verder niets doet. Dat heeft een pony bij ons op de manege ook.
Succes bij de veearts! Hopelijk is het niets ernstigs

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 21:16

Nou ik weet niet of paarden ook door wespen worden gestoken?? Toen hij net gecastreerd was kwamen er wel wespen op t bloed af.. maar volgens mij is t iets TE groot voor een steek.. je voelt er ook echt wat onder zitten.. of heb je dat ook met insektensteken?? Nou ja maar even afwachten wat de veearts er van zegt..

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 18:39

haallloooo,
we hebben naar de dierenarts gebeld en t is helemaal goed Haha! Haha! Haha!
Doordat er vocht en bloed in de ehm waar zn hengstendingen Tong uitsteken zaten is er na de castratie stuwing opgetreden. Het vocht en bloed gaat dan naar de laagste plek in t lichaam en dat is zn hangbuikje Knipoog vandaar dus de bobbel. T zal binnen 1/2 weken weer weg zijn. Haha! Haha! Het was nu al een stuk minder gelukkig Haha!
maarre hoe lang duurt t eigenlijk voordat t hengstengedrag meestal voor het meest weg is? Want het is nu 10/11 dagen geleden en hij is nog steeds even druk Verward Niet dat het heel erg is of zo, maar ja we hebben t niet voor niets gedaan, straks kan hij nog niet bij de andere paarden...
Of is t normaal dat dat een tijdje duurt??
Groetjes Annika

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:15

goeieavond!!!!gelukkig dat het niets ernstigd is,ik denk dat dat ook wel een eindje moet slijten, en het hangt ook af van de leeftijd van je paardje,maar normaal als hij geen last meer heeft van de wonde kan hij wel bij de andere paarde hoor, misschien dat hij wel es gaat proberen om ze te ''dekken'', maar de merries gaan hem dat wel vlug afleren hoor ;-D

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:15

:-D

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:39

Nou Piedrolover, Wat een geluk dat het niets ernstigs is en het binnen een aantal weekjes weer weg is.

En betreft dat hengsten gedag, hoe eerder je je hengstje laat castreren hoe eerder hij het kwijt is.
Doe je dit op 9 jaarige leeftijd dan kan het flink lang gaan duren.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 16:16

hij is nu 3 jaar

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:20

piedrolover schreef:
hij is nu 3 jaar

Dan kan het niet zo lang duren, ten zij hij het echt niet in de gaten heeft Knipoog
Nee, dit is gewoon een questie van tijd

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 19:44

haha hij heeft nog niet tussen zn beentjes gekeken. hihi

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:54

Duurt meestal 1 tot 3 maanden vooradt de hormonen zijn uitgewerkt.
Dus nog even geduld.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:07

mooi dat het nix is