dubbeledosis pijnstiller

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

dubbeledosis pijnstiller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 18:05

Hallo
Mijn vriendin heeft een verzorgshetje, het shetje heeft een stuk bot uit haar been wat niet geneest ze leeft daarom al heel lang op bijstillers, elke dag een dubbele dosis.Ze lijkt weer helemaal vrolijk en strompelt een beetje door haar weitje.Nu is het zo dat sinds kort het verboden is om een paard een dubbele dosis pijnstillers te geven!Dat betekend dat ze dood moet Huilen , maar de shet leek er helemaal niet versuft onder ze hinikte altijd als mijn vriendin kwam en ging dan rondlopen alsof er niets aan de hand was, en het been werd er niet erger op!Waarom waarom wordt het iligaal is dat dan zo slecht??????? Verward

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:25

Ik vind het wel een raar verhaal als ik het mag zeggen. Het paard krijgt een dubbele dosis pijnstillers en moet daarom afgemaakt worden. Wat ik me wel voor kan stellen is dat ze NIET meer naar de slacht mag, omdat er op deze manier weinig te voorspellen is over de residu waarde in het lichaam.
Mijn andere vraag is: in hoeverre is het verantwoord om dit paard nog te laten leven? Ik kan niet uit jouw verhaal opmaken hoelang het al zo is, en of er verbetering is en hoeveel last het paard er van heeft (met pijnstilers) Maar dat is iets waar ik me verder niet mee kan bemoeien.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:28

sorry hoor maar als je je paard dagelijks op zo een heftige dosis pijnstillers moet houden moet je eens heel goed bij jezelf na gaan denken of dit nog wel paardwaardig is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:10

Ik ben het wel met Mikey en irish_laday eens.

Maar waarom moet je dan ineens stoppen met die pijnstillers? Het lijkt mij dat als je het er allemaal over eens bent dat ze die pijnstillers echt nodig heeft, je er toch wel uit kan komen met je da?

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 18:17

eehm nou het is niet mijn pony of verzorgpony,ik vroeg me meer af wat er gebeurd met een pony die zoveel pijnstiller krijgt?