Veulens Son de Niro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Veulens Son de Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 15:26

SdN x Ronaldo x Ulster
Afbeelding

Afbeelding

SdN x Ferro x Welt Hit II (?)
Afbeelding

SdN x Zeoliet x Rigoletto
Afbeelding

SdN x Zaire x Duc de Normandie
Afbeelding

SdN x Jazz x Vincent
Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de soms wat vage fotos - maar...beter iets dan niets! Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:38

Uhh,

Weet niet hoor maar qua model spreken ze me niet direct aan. De hengst zelf ook niet trouwens.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:17

ik ben het met pipo eens! deze veulens zijn zo iel en qua uitstaling niet mijn type!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:27

Hmm, ik vind ze ook niet bepaald flitsend eigenlijk, erg weinig bespiering op de hals ook (Alleen het veulen uit die Jazz merrie vind ik wel leuk voor zover ik het kan beoordelen, alleen vind ik de merrie zelf heel lelijk Scheve mond )

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:34

Foto's zijn nogal wazig, dus kan niet zo heel veel zien.
Maar op het eerste zicht vind ik ook niet dat ze er zo fantastisch uit zien
En kijk ik nu verkeerd of loop dat veulen op die laatste foto los,
maar met een halstertouw aan zn halster vast? Verward
Zou wel ongeloofelijk gevaarlijk zijn als het zo is Bloos!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:42

bbbrrr wat lelijk.. sorry hoor...
Vooral dat laatste veulen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:29

Totaal mijn smaak niet...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:59

Laatste veulen heeft wel wat weg van een Lama Tong uitsteken

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 22:14

Het is duidelijk; jullie hebben geen van allen deze veulens zien lopen -

Dan worden ze een heel stuk mooier...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:35

Ik ga helemaal mee in de antwoorden van de rest, ik zie ook niet zo veel in de veulens. Er straalt niet zo veel speciaals van af. Al vind ik de eerste wel een leuk koppie hebben maar verder ook niets

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 06:41

ja ik denk dat het daaraan ligt ja (dat we ze niet hebben zien lopen) want zoals ik ze zo zie, vind ik ze helemaal niet zo mooi, ze hebben allemaal zo'n dunne nek in verhouding met hun hele lijf... najah

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 06:49

Zo slecht zijn ze nu ook weer qua bouw. Je moet rekening houden dat een veulen nu snel veranderd van bouw. Sommige staan overbouwd andere niet. Hun leeftijd speelt nu een grote rol van hoe ze erbij staan. Oordeel pas volledig over hen wanneer je ze later op 2 jarige of 3-jarige terug ziet. Ik heb al vaak gezien dat een heel chique veulen op 3-jarige leeftijd een alles behalve mooi paard is en een heel matig veulen dat uitgroeit tot een heel mooi paard. Duiste paarden zijn vaak laatbloeiers dus niet te snel oordelen. Oordelen pas als ze 3, 4 jaar oud zijn.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:09

Dees schreef:
Het is duidelijk; jullie hebben geen van allen deze veulens zien lopen -

Dan worden ze een heel stuk mooier...


De meeste konden inderdaad heel erg leuk lopen. Heb je misschien ook nog bewegende beelden? Want daar zaten echt wel wat showveulens bij!

Ik vond echter wel dat er zeker een stuk of drie veulens waren die van voor zeer apart waren, maar van achter totaal niet onder bij konden zetten en wijdbeens gingen. Dat kan ook met de groeifase van dat moment te maken kunnen hebben hoor. Naja je kent mijn voorkeuren inmiddels ... Haha! Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:16

Veulens zijn in mijn ogen altijd mooi, omdat het NIEUW LEVEN is. En DAT vind ik iets moois.
Maar het UITERLIJK van deze veulens spreekt mij niet aan.


Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:23

Ik vind ze wel mooi, de meeste toch, Son de Niro is toch van 'van olst' he? Ik heb een boekje (van fiehie gekregen) met al zijn hengsten en ik moiet zeggen dat ik Son de Niro toch wel een mooie vidn, ok, er zijn er mooiere, maar toch, zou SdN graag willen hebben hoor!

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

annem
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:31

wat vinden jullie dan van het veulen van de Zeoliet x Rigoletto merrie?

wat ik wel grappig vind is dat zowel de Rubels veulens als deze door de meesten hier de grond in getrapt worden terwijl het KWPN juist over deze 2 hengsten zeer te spreken is.

enja, ik ben het met Dees eens, als je ze ziet lopen wordt het een heel ander verhaal.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 09:41

annem schreef:
wat vinden jullie dan van het veulen van de Zeoliet x Rigoletto merrie?

wat ik wel grappig vind is dat zowel de Rubels veulens als deze door de meesten hier de grond in getrapt worden terwijl het KWPN juist over deze 2 hengsten zeer te spreken is.
.


Het KWPN kan niet om de bewegingen van de SdN's heen en dus is het raport lovend. En Rubels afvallen is schoppen tegen heilige huisjes, dus not done in ERmelo. Maar het rapport over SdN is te schamel, en rapport van Rubels te positief.
Zo zie je maar weer, KWPN = propaganda. Zet de oranje-bril af en zie wat er werkelijk gebeurd. Dan schijnt er echt een heel ander licht.

De Zeoliet merrie en veulen...poeh, dat was me een stel hoor! Potverdikkie wat een lastpak, dat veulen. Schoppen naar de voorbrenger, schoppen naar de merrie...Vanaf de zijlijn riep menigeen "wij wensen u veel plezier met het zadelmak maken". Nope, die is niet makkelijk. Wel goed, niet braaf.
Hij had trouwens aan zijn moeder een leuk voorbeeld, die merrie was ook niet te beroerd om in haar enthousiasme een gerichte trap aan haar veueln te verkopen.....
Daar ga je nog lol mee beleven. Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

annem
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:16

oke, inside information. wij hebben ons verbaasd over het gedrag van die 2. Thuis zijn ze beiden, zeker het veulen, supermak. Wendela (het veulen) is een zeer handzaam en lief dier, zo heb ik nog nooit een veulen meegemaakt en dat zijn er toch al heel wat geweest. Wij dachten zelf eigenlijk dat het kwam omdat ze weinig buiten zijn geweest. Thuis lopen ze eigenlijk de hele dag buiten met nog een ander veulen een 2-jarige en 3 volwassen merries, dus vandaar dat ze wat spectaculairder waren dan ook wij van ze gewend waren. Er zit bij beiden wel een koppie op, ze hebben wel karakter.
Zo zie je maar dat je ook met zo'n evenement een heel beperkt beeld krijgt van de dieren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers