bij dressuur wedstrijd, cap met of zonder kinriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

bij dressuur wedstrijd, de cap kinriem los of vast?

altijd zonder (los)
21 (28%)
altijd met (kinriem vast)
52 (71%)

Totaal aantal stemmen: 73


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

bij dressuur wedstrijd, cap met of zonder kinriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 13:28

Tijdens het rijden van je dresuurwedstrijden moet je verplicht je cap op... maare....

hebben jullie dan je kinbandje vast???? of niet???

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:30

uiteraard vast, zo'n bungelend ding xiet er toch niet uit! Ik heb dus wel een veiligheidscap, voor alle duidelijkheid.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 13:31

idd, als je een veiligheidcap hebt, moet je hem wel vast doen, anders ziet het er niet uit.
Maar je hebt ook caps met zo'n elastiekje, en wat je dan vaak ziet is dat ze die niet vastmaken. (zie ik veel op foto's in de paard & sport)

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:39

Ik heb zelf een veiligheidscap dus bandjes dicht. Met een ouderwetse cap zou ik niet het elastiekje om doen dat is geen gezicht. Gewoon overstappen op een veiligheidscap, je bent nu een van de vele en veiligheid toch boven alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:42

ik heb nog een oude cap
en dat bandje zit er niet meer aan Bloos!

Maar misschien als ik eens een jonge ga starten, dat ik dan een veiligheidscap ga kopen.
Want om eerlijk te zijn heb ik de gewone cap altijd als versiersel gezien en niet als iets van veiligheid, omdat hij eerder op de grond ligt bij een val, dan de ruiter.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:44

Ik heb eens iemand zien rijden met een hoedje, met het elastiekje om haar kin heen!!! Verward

Ik weet niet of ze er een speciale (medische?) reden voor had maaruhh, het was werkelijk waar GEEN GEZICHT!!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:21

Bij zo'n ouderwetse gewone cap vind ik het niet uitzien om een elastiekje onder je kin te doen. Zelf heb ik een veiligheidshelm, en die moet je natuurlijk vast maken, anders vallen ze zo van je hoofd af.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:51

ik heb ook een veiligheidshelm dus gewoon het bandje dicht...
maare bij zon ouderwetse ziet het er niet echt uit nee zon elastiekje onder je kin Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:59

Ik heb ook een veiligheidscap, dus ja, er loopt een bandje onder mn kin (compleet met zo'n plastic 'kinkapje' Haha!).

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:14

Met, anders heeft het nog geen zin! En het ziet er idd niet uit bij een veiligheidscap! :-D

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:59

bij mij zit er nog niet eens aan, ik rijdt nog met zo'n ouverwetst ding (of met me hoedje) omdat ik die nieuwe geen gezicht vindt, bij mij oude zit dus nog niet eens een bandje aan (zo oud is ie nie maar het model wel) ik heb wel zo'n neiuwe maar die gebruik ik alleen tijdens buitenritten, met springen en op andere paarden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:09

Ik rijd normaal gesproken met een veiligheidscap maar op wedstrijd rijd ik met een ouderwets dopje waar ik het elastiekje vanaf gesloopt heb omdat ik het anders a) geen gezicht vind en b) ik geen fatsoenlijke knot kan maken met die veiligheidscap.
Ja ik weet het, eigenlijk een flutreden, maar laat iedereen maar lekker z'n eigen ding doen.

Overigens heeft zo'n elastiekje echt geen enkel nut. Kan zelfs gevaarlijk zijn.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:02

Ik rij met veiligheidscap, bandje vast dus Lachen
Trouwens, als het bandje niet vast zit, wat heeft een cap dan nog voor nut? De cap kan dan toch eerder op de grond liggen dan de ruiter? Verward Haha!

Charaz

Berichten: 24284
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:07

ik heb een veiligheidscap dus bandjes vast en bij zo'n oude los, anders ziet het er nooit zo charmant uit

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:11

Randy01 schreef:
Ik heb eens iemand zien rijden met een hoedje, met het elastiekje om haar kin heen!!! Verward

Ik weet niet of ze er een speciale (medische?) reden voor had maaruhh, het was werkelijk waar GEEN GEZICHT!!!


Heb ik ook eens gezien. De amazone in kwestie had ook nog eens een lichtelijke onderkin waar dat elastiekje in sneed. Erg schattig Schijnheilig

Op wedstrijd doe ik mijn oude cap op en het elastiek doe ik aan de binnenkant.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:53

Margreet schreef:
Ik rijd normaal gesproken met een veiligheidscap maar op wedstrijd rijd ik met een ouderwets dopje waar ik het elastiekje vanaf gesloopt heb omdat ik het anders a) geen gezicht vind en b) ik geen fatsoenlijke knot kan maken met die veiligheidscap.
Ja ik weet het, eigenlijk een flutreden, maar laat iedereen maar lekker z'n eigen ding doen.

Overigens heeft zo'n elastiekje echt geen enkel nut. Kan zelfs gevaarlijk zijn.


waarom rijd je op wedstrijd met een "oude" cap?

Ik heb zelf een veiligheidscap dus bandje vast.. OK dan!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:55

Ik start ook met mijn oude onveilige cap. Het elastiek heb ik eraf geknipt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:58

Liesje_Lover"]
waarom rijd je op wedstrijd met een "oude" cap?
[/quote]

2 redenen, die ik in m'n eerder stukje ook al noemde, zal het nog een keer quoten Knipoog

[quote="Margreet schreef:
omdat ik het anders a) geen gezicht vind en b) ik geen fatsoenlijke knot kan maken met die veiligheidscap.



Don't shoot me, laat ieder dat lekker voor zichzelf bepalen!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:19

ik rijd ook zonder elastiekje, heb nl . voor dressuur een 'oude cap', dat elastiekje heb ik gewoon aan de binnenkant zitten, en ik kan op de kop gaan staan, maar dat ding valt er echt niet af, ben erzo vaak (hard) mee gevallen en is altijd blijven zitten. maar met springen heb ik wel het bandje vast natuurlijk, want dat is natuurlijk een veiligheidscap.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:47

Margreet"]
[quote="Liesje_Lover"]waarom rijd je op wedstrijd met een "oude" cap?
[/quote]

2 redenen, die ik in m'n eerder stukje ook al noemde, zal het nog een keer quoten Knipoog

[quote="Margreet schreef:
omdat ik het anders a) geen gezicht vind en b) ik geen fatsoenlijke knot kan maken met die veiligheidscap.



Don't shoot me, laat ieder dat lekker voor zichzelf bepalen!
[/quote]

Tuurlijk mag jij zelf weten hoor! Kan mij echt niet schelen dat en waarom jij een "oude" cap draagt, ik vroeg het me gewoon ff af nadat ik jou stukje natuurlijk weer eens niet goed gelezen had...

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:23

Met mijn veiligheidscap; vast...... Kan ook bijna niet anders he Tong uitsteken
Met mijn 'ouderwetse' cap; los, heb ik het elastiekje om de cap heen zeg maar (zie niet je niet Knipoog). En ik heb vaak de neiging om wedstrijd met de oude te tijden..... Schijnheilig

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:35

Ik heb zon Casco cap dus die moet wel vast Haha!
in zit super fijn Haha!!
!!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:31

Ook ik heb een veiligheidscap met het bandje lekker vast.
Ik stap niet op zonder cap want ik vind het toch heel belangrijk om mijn hoofd te beschermen.
Voorheen had ik een'oude' cap en toen ik een x verkeerd na een hindernis landde vloog deze voor mijn ogen en sloeg mijn lespaard op hol. We zijn we heel de bak door geraced zonder dat ik iets kon zien...en uiteindelijk werd ik gelanceerd: doodeng.
Ik ben dezelfde avond maar een veiligheidscap gaan halen. OK dan!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:55

ik heb ook een veiligheidscap, en het bandje vast uiteraard.
Vroeger met de oude cap deed ik nooit het elastiekje vast op wedstrijd, vind dat eigenlijk geen gezicht.

Maar lang leve de veiligheidscaps! Ik stap tegenwoordig nooit meer zonder cap op, ik vind hem veel fijner zitten dan de oude dopjes. Lachen

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:55

Ik ga met Margreet mee, als ik eerlijk moet zijn vind ik de veiligheidscap in de dressuur ook geen gezicht.
Die oude cap van mij bewaar ik dan ook goed voor als ik met een jong paard weer lager ga starten.
En als dat niet mag tegen die tijd, dan ben ik helaas voor alle tegenstanders hier op bokt Knipoog toch genoodzaakt om vanaf de L al met hoedje te rijden.