Cutting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Cutting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 09:47

Waar hier in Ned kun je aan cutting e.d. doen?
Het lijkt me namelijk leuk om daar een keertje bij te kijken
En misschien ooit wel eens zelf een poging doen om met koeien te werken in een ring.
Wie heeft dit wel eens gedaan en wat waren jullie ervaringen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:51

Koop even de Telegraaf van vandaag. Daar staat een heel mooi artikel over cutting in Cool

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:19

Nou, ik wou het ook gaan doen in NL met een groep mensen en nergens kan je ergens iets vinden waar je op "lespaarden" kan proberen. Op zich logisch natuurlijk, want ja wij verpesten die paarden dan natuurlijk met onze nul procent ervaring cutting. Met eigen paarden gaat niet bij ons, want cow-sense is ver te zoeken bij de arabjes.
Dus of je zelf cutting kan doen in NL weet ik niet.... Wel met eigen paard!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:46

Ik geloof dat bij veghel in de buurt een "ranch" zit waar je cutting kunt rijden. Ik weet alleen niet meer hoe dat heet daar. Verward

Ik ben er wel eens langs gereden.


maar je daar heb je ook niet veel aan.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:47

Bij Paul Derrez in Limburg kun je op lespaarden cutting-les krijgen. Tenminste, dat was een paar jaar terug wel zo. Weet niet of dat nu nog steeds zo is, maar je kunt altijd proberen.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:11

Finnie schreef:
Bij Paul Derrez in Limburg kun je op lespaarden cutting-les krijgen. Tenminste, dat was een paar jaar terug wel zo. Weet niet of dat nu nog steeds zo is, maar je kunt altijd proberen.


Nee jammer genoeg niet meer . Heb daar naartoe gebeld, alleen eigen paarden

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 12:16

Ik ga zeker even ergens de Telegraaf proberen weg te toveren.

Ik wil het zeker een keertje zien als iemand bezig is, maar zelf een keer proberen lijkt me ook harstikke leuk..of eng Haha!
Ik wil het ook wel een keer met mijn merrie proberen Voor de lol

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:29

Bij WSW in Marum waar onze paarden staan en wij lessen wordt regelmatig aan cutting gedaan. Ook de andere koeien-onderdelen. Team-penning is erg populair... Zo hebben we regelmatig een heel teampenning-weekend - op zaterdag les/oefenen en op zondag ondelinge wedstrijd. Ook met de lespaarden. DIKKE PRET en toch ook wel fanatiek Cool Dit is echter niet voor iedereen toegankelijk - je moet wel een stevige basis en natuurlijk zit hebben. Marum is denk ik een uurtje rijden vanaf Meppel.
Kom 7 september op onze Open dag de sfeer maar eens proeven. Er worden dan natuurlijk ook koeien-demo´s gereden. De koeien komen as zondag al zodat wij de hele week kunnen oefenen.... OK dan! Vingers aflikken Rock-on, dudes!

Wie weet tot dan!
Groetjes Marion

zie ook: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=142101

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 13:11

Ja leuk zeg, dat is helemaal niet zo ver van hier.
Ik ga eens hier overleggen want het lijkt me harstikke gaaf om te zien
Als ik dat zo hoor dan gaat dat best wel ruig, ben erg benieuwd!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:39

Leuk dat de westernsport aandacht heeft gekregen in de Telegraaf!.. maar eigenlijk vond ik het een flut artikeltje... je wordt er niet veel wijzer van... alleen dat er 186 vliegen om de koffie heen vlogen. Clown

Atererus
Berichten: 41
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 01:32

Summertje schreef:
Waar hier in Ned kun je aan cutting e.d. doen?
Het lijkt me namelijk leuk om daar een keertje bij te kijken
En misschien ooit wel eens zelf een poging doen om met koeien te werken in een ring.
Wie heeft dit wel eens gedaan en wat waren jullie ervaringen?


Ik weet niet ik weet alleen Kevelaer. www.double-a-ranch.de
Kevelaer ligt bij de grens van Limburg.

Mara00 doet cutting in Kevelaer.

Als er behoeft genoeg is open ik wel een cutting ranch in het midden van het land Lachen

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:51

Weet iemand toevallig ook een adres waar met koeien gewerkt wordt en in de buurt van de randstad of midden Nederland is. Ik moet nu of naar Friesland of naar Belgie. Is allebei meer dan 2 uur rijden. Huilen

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:56

Symmetje schreef:
Met eigen paarden gaat niet bij ons, want cow-sense is ver te zoeken bij de arabjes.


Ik weet niet waar je dat op baseert, maar ik ken een Arabje die wel degelijk een dikke portie cow-sense bezit *LOL* en als ik mij niet vergis loopt er in het nederlandse Cutting circuit nog minimaal 1 rond hoor!

Probeer het eens, wie weet verrast je rarebiertje je nog... Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:16

Mara00 schreef:
Ik heb inderdaad wel eens een arabier gezien op een cutting wedstrijd, ging lekker hoor! Ik zou het gewoon een keer proberen.


Ja die heb ik ook gezien en tegen gereden en die gaat echt wel goed.

Er zijn zeker andere rassen die het vermogen lichamelijk en geestelijk hebben om te werken met vee.
En die combinatie is niet te scheiden Cool


_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:13

Blaze"]
[quote="Mara00 schreef:
Ik heb inderdaad wel eens een arabier gezien op een cutting wedstrijd, ging lekker hoor! Ik zou het gewoon een keer proberen.


Ja die heb ik ook gezien en tegen gereden en die gaat echt wel goed.

Er zijn zeker andere rassen die het vermogen lichamelijk en geestelijk hebben om te werken met vee.
En die combinatie is niet te scheiden Cool
[/quote]

Ik weet ook een arab die goed kan cutten en goed in teampenning is en dit is geen uitzondering volgens mij;het is maar hoe je ze traint.
Andalusiers/lusitano's kunnen ook heel goed zijn met koeien,niet raar natuurlijk ,want bij de stierengevechten "werken"ze ook met stieren.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:29

chex schreef:
Ik moet nu of naar Friesland of naar Belgie. Is allebei meer dan 2 uur rijden. Huilen



Marum ligt in Groningen! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers