Pride word gespeend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Pride word gespeend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 20:36

ja hoor het is zo ver, mijn kanjes is nu 4 maanden en het baasje vind het dus tijd dat hij op zijn eigen 4 beentjes gaat staan, zeker omdat mams weer drachtig is.
Ik speen hem op de langzame manier, dus niet in een keer eraf en eraf houden.
Hij staan nu zo'n 3 dagen enkele uren alleen op stal, overdag. sinds vanavond staat hij in zijn nieuwe stalletje tegenover mams en naast meinke en daar blijft hij dus.
overdag mag hij bij de dames lopen en kan hij nog bij ma drinken als hij wil, en dat zal hij wel haha
vanmorgen had hij ook alleen op stal gestaan en toen ik de paarden allemaal naar buiten deed denk ik dat hij zijn brilletje niet op had want hij vloog gelijk meinke achterna?????
en die heeft echt niets van mams weg hoor.
dus goed vanavond hadden we het volgende plannetje om hem in zijn nieuwe stal te krijen.
meinke eerst naar binnen, dan talasha aan het halster die nieuwe stal van pride in en hij erachteraan.
maar dat liep dus totaal anders.
we deden het hek voor meinke open maar die had geen zin dus liep weg, pride dacht he leuk het hek staat open dus ging aan de wandel.
ik gelijk hek dicht, en achter hem aan, en hij hup de stal in haha

hij is heel rustig, hinnikt wel wat maar staat verder lekker te eten en te drinken.
ik dacht kom toch dat halster eens proberen, want daar heeft hij altijd zo'n hekel aan en draaid alle kanten op etc etc, nou nog geen 3 stapjes achteruit en gewoon aan zonder probleem.
ben ik blij dat ik het niet meer heb gedaan terwijl hij bij mams stond, want zei maakte hem dus bang.

over enkele weken gaat hij de opfok in dus dan is hij het mooi wat gewent alemaal.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 09:38

Wat is het een scheet zeg.
Zijn eerste nachtje alleen heeft hij super doorstaan, heeft lekker gelegen want ik had een appaloosa in plaats van een bruintje haha
Dus ik vanmorgen weer dat halster proberen, en weer GEEN probleem. Zo aan de hand naar buiten, mijn pa heeft hem bij zijn stuur (staart) gepakt en hij liep zo mee.
Echt zo'n schat.
mams was wel blij dat hij kwam drinken, had een koe op stal staan haha

Hoe spenen jullie je veulens?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:07

normaal ook op de langzame manier. Eerst s'nachts alleen en tijdens de dag bij moeder, daarna gescheiden van moeder tijdens de dag maar wel samen met een vriendinnetje (onze gezelschapspony).

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 11:00

Ik heb onze friezen ook altijd langzaam gespeend, bevalt me prima moet ik zeggen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:13

Ik heb Voice vorig jaar langzaam gespeend, dit jaar met Wencke heb ik hem er in een keer afgehaald.