haflinger van 2,5 kan nog veel leren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

haflinger van 2,5 kan nog veel leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 00:34



Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:32

Ik ben er ook geen voorstander van om een knollie met 2,5 in te rijden.
Wat je er mee moet doen, nou ik zou die niet kopen, en als ik die mensen ken "Ben ie nie goed wies ofzo" Tong uitsteken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:36

Getverdemme krijg de rillingen over mijn rug lopen, wat een onzin om een haflinger al met 2,5 in te rijden. Zou van dat geld dat je ervoor krijgt eens een paar lesjes dierkunde nemen! Kom hier maar volgen!

heb ik naar die mensen gestuurd, ach voor mijn eigen gemoed rust!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:40

Go irish_lady!

Ben benieuwd wat je voor reactie krijgt:
Ja maar zo doen wij het altijd zo Lips are sealed oid.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:42

Laat ze hier maar even langskomen kunnen ze zien hoe het moet.
Nou ja helemaal niet moet, die van mij is ook bijna 2,5 maar die staat gewoon lekker in het land niks te doen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:47


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:50

Sjongejonge wat een mensen zeg!!
Lips are sealed

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:53

terwijl je een tinker pas bij 3 begint met longeren!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:55

>Hallo Lonneke
>
>
>Dierkunde kan ik bij jou leren ?? Graag !!!
>
>Even voorstellen, ik ben (uit respect verwijdert Schijnheilig ), ben 3 x Nederlands Kampioen jockey geweest in De Rensport, waar de paarden trouwens al met 1 1/2 jaar bereden worden, en daarna als ze niet voldoen vaak uitblinkers zijn in de dressure.
>
>Heb tevens fysiotheraphie voor paarden gestudeerd,en kijk ernaar uit om "paardkunde"van jou mag leren.
>
>Hoop snel iets van je te horen.
>
>Met vriendelijke groet,
>

dit kreeg ik terug!

mijn antwoord:

Wat je van mij kan leren? als studente docent paardenhouderij vast wel aardig wat. En tsja de rensport was dat dezelfde sport waarbij paarden vaak al op hun 12-15 compleet versleten zijn. De leeftijd waarbij een goed dressuurpaard pas begint te presteren!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:25

't is gewoon zo klote zo'n mensen, laat die paarden toch tot hun vier jaar lekker op de wei ravotten met hun maatjes!!!
Hier in de buurt zie je ook veel mensen die al vroeg met hun paarden beginnen, dat zijn meestal oudere mensen, misschien omdat ze niet meer veel tijd hebben? Enfin ja, dat praat het niet goed.

Zelf hebben we een ontzettend lieve fjordenmerrie, ze is nu dertien, we hebben haar gekocht toen ze acht was en na drie jaar begon ze te manken vooraan, we hebben haar helemaal laten onderzoeken in de kliniek => het bleek van slijtage te zijn, op vroege leeftijd te veel gedaan, daar word je dan zo razend van hé! Nu blijkt dat ze op één jaar al voor de sulky moest, rond de 3 voor een huifkar en dat ze aan trekwedstrijden heeft meegedaan, de lieve schat...

Maar we maken nog rustige wandelingetjes met haar, de veearts zei dat we dat zeker nog moeten doen, en ze vertrekt nog altijd vinnig mankend met de oortjes naar voren.
Weet je, dit nu even...

Is er geen mogelijkheid om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van niet te vroeg in te rijden, wel al aan de hand enzo, maar laat die paarden zich ontwikkelen, heb echt zin om daar is een grootschalige actie voor te houden!! Er zijn echt veel mensen die dat gewoon niet beseffen

liefs

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:28

by the way, Irish lady => schitterend geantwoord OK dan!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:37

haha iris_lady jij durft! Wel goed van je
zielig van dat bericht hierboven met 1 jaar al voor de sulky ff iemand meetrekken gewoon sneu voor die veulentjes Huilen
geef hem dan aan mij als je hem verpest Boos!
of ga hem beleren met 3 jaartjes

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:05

Dat dat in de rensport gebeurd is inderdaad datgene dat zo zwaar klote is aan die sport Huilen

Dit vind ik niet kunnen, diet foto ook van die haflinger Boos!
GEMEEN!!!!!!!! Boos! Boos!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 15:06

Oh la,la, die gaat lekker, laat ze het dan maar bij renpaarden houden.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:10

Arme beestjes....

en idd, die foto van die haffie.... Boos! Verdrietig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:14

Ik zou nooit zo'n paard kopen, die al zo vroeg bereden is. Dat vraagt gewoon om problemen op latere leeftijd. Ik ben blij dat een veulen heb gekocht, dan weet ik tenminste wat er met haar gebeurd en de enige die ik erop kan aanspreken als het een keer niet goed gaat is mijzelf.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:57

Dat vind ik ook, met mn jonge paardje hou ik er lekker zelf toezicht op

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:55

nieuwe antwoord: Haha!


Nou Fatsoen heb je in elk geval niet, zoals je een mail begint, maar een air en arrogantsie blijkbaar wel.
Jij bent de eerste die een opmerking maakt over hoe ik mijn paarden verzorg, er komen zelfs mensen uit de verre omtrek om advies.
En tsja, nu kan ik mij voorstellen waarom je een hotmail adres hebt, zoals alle pubers die menen dat ze het beter weten, terwijl ze nog studeren.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:27

Gaaaap Die haf staat bij mij in de buurt...
Kan er best even op bezoek gaan Schijnheilig

Nu lijkt het mij eerlijk gezegd best onwaarschijnlijk dat een ex-renpaard een uitblinker in de dressure Knipoog wordt. Dat zijn hele anders gebouwde paarden.
Uitzonderingen daargelaten maar ik heb nog nooit een ex-renpaard Z2 dressuur zien lopen...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:34

Ach mijn hotmail adres heb ik al 5 jaar en iedereen weet dat ik daar onder te vinden ben. Arrogantie? tsja zo kun je het noemen, ervaring is een ander woord ervoor. De paarden die mensen als jij verprutsen mogen mensen zoals ik weer goed rijden mits dit nog mogelijk is, wat ik bij zo een misbruik van de nog fragiele gewrichten van een veel te jonge pony betwijfel. Dat ik de eerste ben die daar een opmerking over maakt, zou ik de eerste zijn die zijn mond open durft te trekken? Misschien. Hoop dat mensen zoals jij veranderen heb ik allang al opgegeven. Rest mij alleen nog om de hoop dat jouw paardje een echt goed tehuis vind.

Met vriendelijke groet,

Lonneke van Veen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:38

Go irish_lady! Haha! OK dan!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:48

Ik vind dat je groot gelijk hebt Scheve mond
En als mensen naar dat persoon om advies gaan.... wil ik niet weten wat voor arme paarden er in Nederland rondlopen Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:25

he wat laf zeg een 2.5 jarig paard in te rijden die beessies zijn er helemaal nog niet sterk voor jeej egt dom dit Boos!:(

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:59

Wat een *%#&@^$ mensen die zoiets doen. Dan zijn die renpaarden nog wat sneller volwassen en volgroeit, maar een haflinger... Huilen Huilen brrrr

Maar Irish_Lady, echt geweldig hoe je gereageerd hebt OK dan! OK dan! Haha!:D

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:04

Hallo Lonneke,

Jezus zeg jij moet toch echt wel gefrustreerd zijn?
Zonde dat een mens zo reageert.
Je weet helemaal niks van mij, en beoordeelt mij omdat een haflinger(trekpaard) al met 2 1/2 bereden heb, eenmaal in de zoveel weken om de beginselen bij te brengen.
Wat je niet weet is dat wij dieren opvangen, en ze een goed tehuis geven, graag geef ik je het adres van onze veearts.
Maar blijkbaar heb jij met je jonge jaren meer ervaring van mens en dier,als mensen die al ruim 30 jaar in de paarden en andere dieren zitten,en niet om geld te verdienen, maar uit liefde.
Ik hoop dat jij ooit die liefde tegenover mens en dier mag meemaken,en niet uit een boek,maar uit de praktijk.
Ik ben wel benieuwd waar jij je theorie in praktijk brengt?


Ik ben sprakeloos! Lips are sealed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, PowerPoef, Raineri, SannevZ, Vagabondo en 124 bezoekers