trukjes om onder het werken uit te komen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

heeft jullie pony daar ook wel een last van en zo ja waarvan

ja soms
60 (81%)
nee nooit
5 (6%)
hangt af van het weer
4 (5%)
hangt er van af of het donker is
Geen stemmen
hangt er van af of er meerdere mensen in de bak rijden
5 (6%)

Totaal aantal stemmen: 74


fenja

Berichten: 3434
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

trukjes om onder het werken uit te komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 08:36

Mijn verzorg pony kent allerlei trukjes om onder het werken uit te komen

Strooigoed [o]


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:38

ja hoor, maar daar word je een goede ruiter van Haha! Bij Raimaer voor de rechterbuiging:

- te veel instellen
- over de schouder wegvallen
- achter uitzwaaien
- huppelen
- aangalopperen
- kop omhoog en wegstieren

en als we dat allemaal gehad hebben legt ze zich erbij neer en gaat het prima.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:38

Wat voor trucjes dan ( misschien kun je iets duidelijker zijn )
Ik heb gestemd op soms, het hangt niet echt van het weer ofzo af, maar gewoon in wat voor bui ze heeft. Gelukkig werkt ze meestal wel graag voor me Lachen

(L)

fenja

Berichten: 3434
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 08:48

nou zoals als het erg waait en er blaadjes de bak in komen er van schrikken zomaar terwijl ze weet dat blaadjes niet eng zijn of in het donker schrikken van elk geluid dat ze hoort terwijl die allemaaal hetelfde zijn in het daglicht of als er meerdere mensen in de bak rijden niegt los willen komen aan het bit hangen opeens net doen of ze niet meer weet hoe je moet sturen hoeken in gaan niet meer voor het been zijn allemaal van dat soort dingen

Strooigoed [o]

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:02

zelf goed blijven rijden en aan het werk houden, is die onzin zo over.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:21

Ow, houd stil.... behoorlijk wat trucjes ja.... Ben sinds enkele weken serieus gaan rijden (met prive les en al) en damn, wat kan Chubby protesteren zeg! Stoom uit je oren

* Omdraaien
* Over de schouder wegvallen
* Hoofd omhoog en weg
* Continu aangalopperen
* Onder me vandaan lopen
* Niet stil blijven staan
* Etc.

Wat ook heel vervelend (maar goed, wel begrijpelijk als je al ruim een jaar wel de hoefslag mag volgen) is: de hoefslag per se opwillen terwijl ik niet op de hoefslag wil rijden...

Maar idd.: hier leren we van... En eigenlijk is het best begrijpelijk dat ze probeert of we niet ff rustig aan kunnen doen... Begin nu ook te begrijpen dat je (zoals men altijd al zei) Geduld moet hebben om goed met paarden om te gaan Pling

Groetjes!

ps. ben overigens wel heel tevreden met hoe ze loopt als ze niet met me wegloopt Knipoog


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:04

Jaaa, genoeg al wordt het gelukkig minder!

- De bosjes kant van de bak eng vinden *nep eng* en er dan écht niet langs willen!
- Als het drafwerk moelijk wordt aangaloperen
- Heel hard naar de uitgang rennen
- Geen stelling willen nemen, door je been heen lopen.
- Als het in galop moeilijk wordt, heel hard willen gaan galoperen.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:14

Ik heb er nouwelijks last van, toen ik vroeger op Holly (een lief klein schattig ponytje met een ronde buik) reed wel:
-op eens omdraaien (dan lig je er met zadel en al van af Tong uitsteken)
-slingeren
-plakken achter anderen
-stilstaan
en van die onzin dingen, wel kei leuk en je leert er van rijden

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:01

Jah, heeft ie idd heel veel last van. Als we iets niet leuk vinden, dan gaan we toch gewoon heel hard rennen? of ergens van schrikken ofzo... Joepie

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:18

Omdat er geen andere optie is wa er op lijkt heb ik maar gezegt JA SOMS. Eigenlijk doet mijn pony het altijd! Haha!Als hij onder het werk uit wil komen dan reageert hij niet op mn been of gaat ie gewoon stil staan en steigeren of bokken maar netw at um uit komt ( gelukkig niet gemeen) Ook als mn pony iets niet snapt of als ik hem voor zijn gevoel net te veel vraag gata hij lopen bokken en steigeren!
Wat mn pony ook wel eens wil doen is schrikken als hij moet werken! dan rijd ik hem los aan de lange teugel en is er nix aan de hand maar zo dra ik hem oppak dan zijn er in eens spoken ---> goh, de bakrand is toch wel heel erg eng laat ik maar even gaan stil staan en steigeren want dan stel ik het uit om er langs te gaan! of laat ik er maar met een grote boog langs gaan want dan hoef ik die oefening niet af te maken Verward
Haha pech voor hem want ik ga net zo lang door tot dat ie het doet Haha!
Zulke dingen zijn op de training nooit zo'n ramp maar op wedstrijden wel! want dan ziet een iets en dan gaat ie steigeren! Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:35

trukjes is mijn pony ook heel goed in!!!!!!!!!!!! vooral de laatste 3 weken onwijs erg, maar daarvoor ook minstens 2x in de week (zucht)
eerder kon mijn pony niet goed aan de teugel, dus had hij er geen zin in, hup, tong over het bit Stoom uit je oren . hij deed hem gewoon zelf weer goed. tegenwoordig is dat niet meer zo vaak het geval. nu heeft hij het heel erg op hinkelen (jajah) doet ie net of ie kreupel is, geef je m een tikje, heeft ie nergens last van, maar wil je hem weer wat meer verzamelen, begint ie weer. . nu ook heel veel wegsprinten, en zo dat ik nix meer met em kan, alleen hopen dat we niet vallen. zo heeft ie nog wel meer dingen. niet echt leuk. herkent iemand dit, zou ik graag willen weten hoe die het oplost!!!!!!
verder: *over de schouder wegvallen
*niet reageren op mn been
*keihard op een hek afgaan, dan opeens uitwijken
*achteruitlopen (of helemaal niet lopen)
dit was het denk ik wel, maar het bovenste is helemaal erg vervelend!!!!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:48

wat dacht je van bijna altijd??? Oud manege paard hè... Die kent elk trukje in het boek hoor! Maar soms heeft ze zin om lekker te werken en als ze echt los is.... dan kàn ze werken!!!

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."


ingvdh

Berichten: 6354
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:44

Mijn paard probeert het bijna altijd, effe checken wie de baas is!
Als hij wint moet ik minimaal tien tegenpunten scoren wil hij het opgeven, win ik dan krijgen we soms nog een halve poging maar dan is het wel over.

Hij draait het liefst om en neemt het tempo over, vroeger ging hij als een idioot rondjes galopperen maar dat doet hij niet meer (gelukkig!)

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 00:08

Volgens mij zal ieder paard als het echt zwaar wordt voor em proberen om er onderuit te komen. De mijne vindt alles leuk en aardig tot een bepaald niveau en als je dan op het randje gaat werken resulteert dit in:
-weglopen over de buitenschouder
-achterhand binnendoor of buitenom (spoort niet goed meer)
-bit vastpakken
-heel heet worden en wegstieren (mn eenvoudige wissel)
-bokken bij veel verzameling
-je helemaal de huid vol schelden (ze gromt dan op een bepaalde manier omdat de trucjes niet werken)
-knarsetanden (hoor ik de laatste tijd niet..afkloppen)
-zwiepen met de staart
-vertikken te vertrekken voor het been bij tempowisselingen in schouderbinnenwaarts en travers....
-ineens changeren in contragalop (je voelt het echt niet aankomen)
en ik ben er vast nog wel wat vergeten maar dit was wel de iri top 10.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 05:57

'k heb 'ja soms' ingevuld, maar eigenlijk moest het 'ja altijd' zijn als die erbij had gestaan Haha!
Ze weet dondersgoed dat ik eraf donder als ze doet of ze ergens van schrikt (dus opeens opzij springen en bokken) dus dat doet ze dan 2 x op dezelfde plek in de hoop dat ik denk dat het daar eng is, maar de 3e keer is er vaak niks meer aan de hand.. de smiecht..
Ik weet dus dat het een trucje is, maar ik donder er wel steeds af en het rijden is zo niet echt leuk meer..
Maar ik heb ontdekt dat ze springen wel leuk vind, dus af en toe een caveletti nemen tussendoor houdt haar aandacht bij de les en niet bij de trucjes..

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:25

ja soms, maar was meer JA..
bijvoorbeeld, rijd je in buitenbak, durft hij niet voorbij de bosjes langs 1 zijde.. heb je hem uiteindelijk zover dat hij er stil staat, gaat hij staan eten, weer paar stappen met moeite omdat het zo 'eng' is gaat hij weer staan eten.. ja sorry, dan komt het niet meer zo geloofwaardig over he?

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:58

zodra het kan zal ze het zeker doen!!!!!!!!
en dan goed dr hals vast zetten dan kan ik helemaal niks meer Scheve mond Scheve mond Scheve mond

niets is onmogelijk voor hen die willen

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:48

Ik mis de optie altijd *LOL*
Vooral tijdens het volte verkleinen en vergroten heefte ie een hele truckendoos:
-van de volte af rennen
-te veel stelling geven(zover dat ik z'n binnenoog goed kan zien en hij me een partij boos aan staat te gapen Scheve mond )
-aangalloperen
-stelling naar buiten geven
-heel erg gaan hangen
-in ene keer naar binnen vallen(op dat moment is m'n instructrice haar leven niet meer zeker Bloos! )

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:04

haha, 'k ben gelukkig niet de enige die de 'ja altijd' optie mist! Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Yessy

Berichten: 23008
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:56

meestal heeft ze van die buien, die na een bepaalde tijd (minuten/dagen) weer overgaan, en in die tijd doet ze echt de gekste dingen. het ergste wat ik heb meegemaakt: alleen nog maar achteruit Tong uitsteken nu kan ik er om lachen, maar als je paard al 6 dagen alleen achteruit gaat is dat niet leuk meer Knipoog
wat ze nog meer heeft bedacht is o.a. heel bang doen voor nutteloze dingen (zwarte strepen op de weg (gat??), fietsen die klapperen enz), gewoon op hol gaan (leuk!!!) en in staking gaan Boos!
maar ach, het is en blijft een merrie he Haha!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:28

haha ja forrest maakt altijd een raar huppelpasje (alsof hij in de galop wil aanspringen) in draf als hij geen zin heeft..gewoon negeren en doorrijden en dan houdt het vanzelf weer op Haha!
Owja over de buitenschouder wegvallen vind ie vaak ook leuk.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:07

bonnie als ze de kans krijgt altijd. Ze haalt dan ook alles uit de kast. Kreupel lopen, hoesten enz.
Van het hoesten gelooft niemand. Het is toch echt zo. Als je dan been geeft trekt ze echt zo'n hoofd van 'oliebol ze trapt er niet in'
Ze heeft nl ooit een paar maanden gehoest en toen gaf mik er meteen lange teugel en stapte er uit.

Ik vind t altijd wel grappig al die trucjes. Als ik zelf heb gereden en het ging super en ik zet er iemand anders op gaat ze ook meteen kreupel lopen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:28

Ook ik mis de optie JA vaak.
Maar goed, zoals gezegd hier leer je het meest van. Ik moet gewoon altijd allert blijven en weer even duidelijk maken wie er ook al weer de baas was. Maar als ze voor me wil werken, dan doet ze ook echt haar best.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:40

Dennis is gewoon niet voorwaards meestal. En als ik hem dan toch netjes voorwaard krijg gaat hij als een idioot lopen hijgen. Zodra ik hem dan een lange teugel geef stopt hij met hijgen maar als ik hem dan weer op pak begint hij weer. Als ik dan gewoon door rijd houd hij uiteindelijk ook wel op.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:37

gisteren nog Schijnheilig
ik had privé-les, en moest een volte 10 meter rijden.
de eerst helft ging gewoon goed, stelling naar binnen, mooi rond
maar de 2e
hij ging in een super snelle (midden)galop, en de anderen kant in.
ik ben dus een kwartier/ 10 minuuten bezig geweest die volte 10 meter te rijden, maar zonder sucses
hij ging alleen maar harder.
ik hem hem uiteindelijk toch terug gekregen in draf, en de volte mooi rond gekregen. (nou ja, inelk geval ging ie niet de anderen kant in Schijnheilig ).
o ja, als iemand tips heefd, ontvang ik ze graag!

Samoeray (L)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers