onder mij vandoor crossen in de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

onder mij vandoor crossen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 22:45

ik heb een probleempje: mijn hannoveraanse merrie (v. Amoroso) loopt onder me weg. ik krijg haar haast niet terug en ze doet dit ook in de bak. ze is 5 jaar en ongeloofelijk brutaal. Heeft dit er iets mee te maken? ze weet niet wat staffen is want als ik haar een tik geef stopt ze 10 seconden en dan gaat ze even vrolijk verder. Aangezien ik na een aantal vallen ook een geweldige held op sokken ben weet ik even niet meer wat ik hier mee moet beginnen. Kan iemand me helpen?
Als ik haar 1.5 uur heb gelongeerd en er dan opstap doet ze het ook even vrolijk weer. ik reken echt op jullie!

groetjes stephanie

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:10

Zorg dat je een keer alleen in de bak bent en veel plaats hebt. Als ze er vandoor gaat niet terugpakken! Geef haar haar zin: zij wil graag vooruit?? -----> Bijdrijven! Ze zal het een hele poos vol kunnen houden. Misschien wel een kwartier. En uiteindelijk zal ze dan moe worden en terug willen naar een lager tempo... Maar dat mag ze dan niet. Doordrijven totdat ze heel erg moe is. Misschien zal ze het daarna nog 1 of 2x proberen, maar steeds vooruit blijven rijden en moe maken. Dan zal ze het niet meer zo aantrekkelijk vinden om er vandoor te gaan.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:08

Opium heeft dit ook een periode gedaan: rechtdoor en blijven gaan. Bijdrijven was de enige optie: jij wilt hard, ik wil nog een beetje harder... Doodeng inderdaad, maar alle andere opties(terugrijden op de zit, ophoudingen...) waren geen oplossing! Ze zal misschien daarna iets anders gaan proberen (bv bokken), maar je hebt nu natuurlijk ook echt te maken met een puber! Ze zit nu in een periode dat ze het geweldig vind om vanalles uit te proberen. Als je echt regelmatig met haar hebt gewerkt, heeft ze nu ook al conditie en spieren opgebouwd. Longeren met de bedoeling haar echt moe te maken, is dan eigenlijk onbegonnen werk. Vervelende fase om doorheen te moeten. Ik heb wel het idee dat ik, nadat ik deze fase met Opium overwonnen had, meer "respect" van hem krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:13

Of zet haar eens op de volte
Maak die volte steeds kleiner als ze nog steeds rennerig is.
Maak de volte weer groter als ze rustig is.
verklein hem weer als ze er vandoor wil enz enz.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:45

Tja .... die van mij heeft ook die acties Boos! dan gaan we net lekker en als het dan te moeilijk voor haar wordt dan gaat die kop omhoog en rennen maar !!!! Zie dan maar eens een tanker met je nog geen 60 kilo terug te rijden Verward Ze kent donders goed haar kracht en gebruikt dit absoluut tegen mij....

Ik rijd regelmatig met slof die ik alleen gebruik als het nodig is !! (voor alle duidelijkheid anti-slof mensen Tong uitsteken ) hiermee kan ik goed het tempo regelen mocht dat nodig zijn.. en wat denk je ? HET WERKT !!

Mochten er mensen zijn met een ander alternatief ? ik hoor het graag OK dan!