Problemen met router! [belangrijk!]

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Problemen met router! [belangrijk!]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 16:24

Ik zit nu bij Ilona en ze hebben sinds een maand of 2 a 3 een routertje staan die de internet connectie verdeelt over 2 pc's. Dit is eigenlijk altijd goed gegaan, tot voor een week of 2 terug de pc onder het niet meer deed op internet. Ik heb het toen gefixed, maar een week later was de connectie weer dood. Terwijl de pc die boven staat het nog wel gewoon doet. Alle lampjes branden en ik kan pingen met de pc onder naar de router. Hij krijgt echter geen ip adres van de router. Heb alle instellingen op verschillende manieren geprobeerd. Ook de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd na een tip van Mike, maar zelfs dit mocht niet helpen. Ik heb nu geen flauw idee wat verder te doen. Ga zometeen nog even een virusscannertje draaien onder, maar ben bang dat het weinig zin heeft. Bovendien verzend hij onder wel nog wat pakketjes (lees een stuk of 80 per minuut maar) maar hij krijgt er 0,0 nog maar binnen... terwijl het lampje van de router (de aansluiting van de RJ-45 van die pc) gewoon brand. Andere kabel heb ik trouwens ook al geprobeerd. Andere netwerkkaart wilde niet helemaal lukken omdat de 3COM die er ook nog in zit niet echt mee wilde werken en dat resulteerde alleen maar in een oranje lampje ipv groen zoals het hoort. Iemand ervaringen mee en hulp?


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:46

Alles afzetten, alle kabeltjes uittrekken, vijf minuten wachten, alle kabeltjes weer insteken, alles weer aanzetten?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:59

Nope Knipoog (kabeltjes eruit trekken heeft trouwens weinig zin als de stekker er toch al uit is Knipoog)

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:04

Roy,

ik heb een zelfde soort probleem. Is het een Sitecom router? Ik heb de WL018 van sitecom.

Het probleem doet zich vooral voor bij het maken van verbinding. Wanneer het eenmaal open staat gaat het veelal wel goed. De ingebouwde DHCP server lijkt af en toe niet goed te werken, dit valt op te lossen door te releasen en renewen, maar buiten dat heb ik zelf sterk de indruk dat het routertje brak is.

Resetten naar factory settings was het enige dat iets oploste. (Reset indrukken, stekker eruit, reset ingedrukt houden, stekker er weer in en resetknop na ca. vijf seconden loslaten) Daarna moet echter wel alles opnieuw ingesteld worden. En gek genoeg pikte hij het toen niet meer dat ik een andere IP reeks wilde starten, dus zit nu op de default IP reeks Boos!

Karma is biding its time

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 22:08

Nee het is een Draytek, de enigste die ik kon vinden die verkrijgbaar was voor een Alcatel ADSL USB modem. Heb de router zo ingesteld dat hij altijd verbinding houdt. Maargoed de computer boven doet het perfect, onder echter niets.... releasen en renewen werkt echter niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:27

Had hier ook een router probleem, hij pakte het uitgezonden IP adres niet, dus hebben de netwerk kaart zo ingesteld dat ie nu vast staat op het IP... dus zolang we dit IP krijgen toegezonden blijf het werken Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:07

wij heben precies hetzelfde!
de pc van mn zus doet het zelden, mijn pc is soms ff 'dood' qua internet en de pc beneden doet het altijd, ja behalve als chello irritant doet!

maar ik krijg op mijn pc weleens de melding dat er iets fout is qua ip adress en dan heb ik ff geen internet, vaag maar ja meestal doet ie het gewoon Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:29

Sypheron schreef:
Nee het is een Draytek, de enigste die ik kon vinden die verkrijgbaar was voor een Alcatel ADSL USB modem.


Het zal wel niet aan het modem liggen he Clown . Hoop het niet voor je tenminste, want dan moet je die weer vervangen voor een ethernetmodem en zo blijf je aan de gang Haha!.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 23:31

Nee, want zoals ik al zei doet de pc het boven wel Knipoog En de pc onder heeft het wel gedaan, dus het ligt niet aan de modem en voor 90% zeker waarschijnlijk ook niet aan de router...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:19

Is dat waar je met tib toe bent gekomen of is dit heel iets anders?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:14

Klinkt toch meer als een probleem met de pc dan met de router want de andere pc werkt wel op de router. Maar echt behulpzaam kan ik ook niet zijn want ik heb zelf net een hoop modemellende achter de rug.
Ik wide mijn alcatel modem namelijk upgraden zodat er zonder router meerdere pc's aan konden en dat ging mis, einde verhaal voor het modem.

Ik kreeg een nieuw modem waar meerdere pc's aan konden, doet dat kreng het hier niet en waarom?? Ik zit niet echt dichtbij het aansluitpunt van de ADSL maar een modem zou een modem moeten zijn nietwaar? Het alcatelmodem van mijn vriend doet het hier wel en mijn nieuwe modem doet het bij hem ook prima. Nu hebben we maar geruild.

Probleem van het kabelswitchen is ook over want een van mijn pc's heeft het inmiddels ook begeven. Probleem is dus opgelost zeg maar Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:55

Wij hebben thuis ook een stiecom router, maar die krijgen we helemaal neit aan het werk. Dat wil zeggen, de computer beneden ziet hem heel af en toe, mijn computer en die van mijn broer krijgen er helemaal geen contact mee. Die beneden krijgt de rotuer maar heel af en toe gepingd, maar die komt ook niet in de router zelf terecht en dus al helemaal niet op internet...
En ik baal, want we moeten nu met 4 personen 1 internet computer delen (al denk ik dat mijn pentium 100 wel gaat stuiteren als ie op internet moet *LOL* )

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:57

sitecom=crap
trust=crap

die troep komt mijn huis niet in.

syph ik blijf benieuwd wat het probleem nou geweest is en als ik je kan helpen hoor ik het wel weer.

Amor Vincit Omnia

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:20

Sweex is wel een goed merk, goedkoop en werkt altijd Haha!

Euh als je nou opnieuw windows erop zet? Of zet de pc dichter bij de router, en sluit hem even aan met andere kabels/..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:23

Ik gebruik een router uit de Cisco series Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 20:53

De pc staat dus zowat tegen de router aan en ik heb al 2 korte kabels geprobeerd die allebei splinternieuw zijn. Tony ik heb alles al gehad Tong uitsteken

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:06

Sundancer schreef:
Sweex is wel een goed merk, goedkoop en werkt altijd Haha!



Behalve dan bij mij Boos! Het modem wat ik had gekregen (nieuw) is van Sweex maar blijkbaar heeft die toch een minder bereik dan die van Alcatel want hij krijgt geen lijn bij mij.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 21:38

We kregen ook wel vaker klachten over de sweex USB Hub die we verkochten op de multimedia afdeling... Ik blijf gewoon bij mijn standpunt dat duurder = meer qualiteit een feit is in de computer wereld.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:42

dat is idd over het algemeen een hele aardige leidraad syph. en cisco is natuurlijk mooi speelgoed.

Amor Vincit Omnia

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 22:12

Cisco en 3Com zijn idd leuke speeltjes, maar vaak weer iets TE prijzig Tong uitsteken *maargoed we gaan offtopic Scheve mond*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:18

syph als je het hebt opgelost, ben ik heel benieuwd hoe je dat hebt gedaan!

want bij ons vliegen we er ook nogsteeds regelmatig vanaf!
en is er verwarring met ip-adressen, krijg ik een melding dat er iets niet klopt, en dan zit ik zonder internet, en dan daarna doet ie t weer gewoon

en als de pc beneden aangaat vliegen we er boven alle2 vanaf, daarna kunnen we wel alle3 gewoon online, echt vaag!

router is niet kapot, en ook de netwerk kaartjes zijn goed

verder heb ik er geeeeeeen verstand van maar goed t is wel irritant Boos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:35

Werken jullie met vaste of dynamische adressen Renske?

Dat van Syph is wel vaag jah Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:33

Bah kan effe geen Cisco voor mij ogen krijgen...damn op school word je al doodgegooit Tong uitsteken

Denk ook niet dat het aan de router ligt, omdat Roy zelf al zegt, dat de bovenste pc het wel doet en onder niet, dus het lijkt mij geen Router probleem....

En duurder is niet altijd beter hoor Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:31

Dat denk ik ook Tony, maar goed. Ik ben er niet bij en dat is lastig oplossingen aandragen bij zoiets onduidelijks.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:57

Boos! Wij hebben hier het probleem, dat de router telkens de verbinding plat legt....(Waar het aan ligt mag Joost weten (En dat weet die denk ik niet Tong uitsteken)

Alles over kop gehaald...het was even een tijdje goed, en daarnaa ploef..... Verdrietig

Maargoed nog even een tijdje uithouden...en dan maar als het beetje goed loopt, een draadloosrouter aanschaffen.... Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Ekeif96, kosseh en 7 bezoekers