nakomelingen keuring Rubels; foto Winona

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

nakomelingen keuring Rubels; foto Winona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 16:48

Hier vast twee stills uit het filmpje wat ik van Winona heb gemaakt vandaag op de nakomelingen keuring van Rubels. Ik heb nog veel meer foto's gemaakt van alle 15 getoonde veulen, maar helaas stond ik niet echt handig en zijn er dus bijna geen mooie van opzij. Ik zal vanavond nog eens kijken of ik wat meer kan plaatsen.

Ik vond het over het algemeen mooie veulens van Rubels, twee konden extra bewegen (Rubels x havidoff en Rubels x Flemmingh) De rest was allemaal mooi in het type (mooie koppies) en correct lopen. Maar ik ben geen kenner dus zo nog maar effe op de KWPN site kijken. Ik vond de Rubels groep in ieder geval aansprekender dan de Son de Niro groep, maar ik ben een beetje bevooroordeeld...

Rubels x Gribaldi :
Afbeelding
Deze is helaas echt van te ver weg en dus niet scherp, maar toch voor het idee:

Afbeelding


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:54

Iemand die bij mij op stal staat is ook gegaan met haar merrie. Wat de afstamming van de merrie is weet ik niet precies maar haar paard was een schimmel en het veulen was bruin. Misschien heb je deze ook gezien.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 20:31

Ja vast, weet je ook een naam? Ik heb ook foto's maar de kwaliteit is helaas een beetje belabberd...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:44

De merrie heet Merce en de eigenaresse is Inge van Ewijk.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 21:24

is dat deze schimmel?:
Afbeelding
Afbeelding

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:48

Yep dat is de merrie en het hengstveulen.


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:11

Dat was een stevig hengstveulenm uit de Gregor merrie. Daar wordt goed voor gezorgd

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:15

Sprintje schreef:
Ik vond het over het algemeen mooie veulens van Rubels, twee konden extra bewegen (Rubels x havidoff en Rubels x Flemmingh) De rest was allemaal mooi in het type (mooie koppies) en correct lopen. Maar ik ben geen kenner dus zo nog maar effe op de KWPN site kijken. Ik vond de Rubels groep in ieder geval aansprekender dan de Son de Niro groep, maar ik ben een beetje bevooroordeeld...


Die van Flemmingh en die van Havidoff waren idd goede veulens, von ik ook. Ik had ook een zwak voor het veulen uit de Pantheon xx merrie.
Ik zelf vond juist de groep van Son de Niro veel sterker in beweging.
De Rubeltjes waren mooier van model en zeker van koppie, maar kwa beweging moesten ze het allemaal echt afleggen tegen de overtuigende Son de Niro's - die kwamen echt een stuk hoger van de vloer.

Mijn verslagje : [FA] Afst.keuring Son de Niro, Rubels en Rubiqiul

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 09:37

Dees"]
[quote="Sprintje schreef:
Ik vond het over het algemeen mooie veulens van Rubels, twee konden extra bewegen (Rubels x havidoff en Rubels x Flemmingh) De rest was allemaal mooi in het type (mooie koppies) en correct lopen. Maar ik ben geen kenner dus zo nog maar effe op de KWPN site kijken. Ik vond de Rubels groep in ieder geval aansprekender dan de Son de Niro groep, maar ik ben een beetje bevooroordeeld...


Die van Flemmingh en die van Havidoff waren idd goede veulens, von ik ook. Ik had ook een zwak voor het veulen uit de Pantheon xx merrie.
Ik zelf vond juist de groep van Son de Niro veel sterker in beweging.
De Rubeltjes waren mooier van model en zeker van koppie, maar kwa beweging moesten ze het allemaal echt afleggen tegen de overtuigende Son de Niro's - die kwamen echt een stuk hoger van de vloer.

Mijn verslagje : [FA] Afst.keuring Son de Niro, Rubels en Rubiqiul
[/quote]

Zoals ik al zei, ik ben een beetje bevooroordeeld Haha!. En ja ik moet eerlijk bekennen dat ik wel heel erg gecharmeerd ben van al die mooie koppies van de Rubels veulens. Tuurlijk moeten zo ook kunnen lopen, maar dat konden zo ook correct alleen de meeste niet extra, dat moet ik eerlijk toegeven. Toch ben ik erg benieuwd hoe deze ploeg het blijft doen, want volgens mij kunnen hier toch best erg leuke paardjes uit groeien!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:35

Dees schreef:
Dat was een stevig hengstveulenm uit de Gregor merrie. Daar wordt goed voor gezorgd


Yep bij ons op stal wordt alles goed verzorgd. Te goed. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:51

Eerst maar eens kijken hoe deze jonkies zich straks als driejarige presenteren. Mijn gevoel zegt............de Rubels nakomelingen worden beter.

Heb tijdens de pavocup Son de Niro zien lopen, en vond het een knap beroerd en belabberd bewegend dier, die zich niet losliet in het lijf. En ook nog eens knap beroerd gereden werd.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 11:36

Ik hou iedereen in ieder geval op de hoogte van mijn paardje Haha! Maar voorlopig staat zij nu nog heel hard te huilen om der mamsie die zomaar in ene niet meer bij haar staat... Verdrietig Ach gut

juval

Berichten: 13183
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:40

Sprintje schreef:
Ik hou iedereen in ieder geval op de hoogte van mijn paardje Haha! Maar voorlopig staat zij nu nog heel hard te huilen om der mamsie die zomaar in ene niet meer bij haar staat... Verdrietig Ach gut



hi Suus, de foto's zijn idd niet zo scherp, dat is een beetje jammer.

Ik vond het toch best jammer gisteren dat we de hengsten niet goed konden bekijken. Daar had je ook een foto van moeten hebben hè.

Ben je gisteravond nog bij Nona geweest? Ze komt er vast wel snel overheen, ik denk dat ze mama zo is vergeten als ze een beetje afleiding krijgt. Wanneer komt haar vriendinnetje op stal?

gr.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:53

Ja ik ben gisteravond nog effe langs geweest bij der, ze was heel onrustig, maar ze komt er wel overheen. Ik weet niet precies wanneer haar maatje komt, gister nog niet dus misschien vandaag.

Inderdaad jammer dat we niet bij de hengsten mochten kijken. Ik snap wel dat het veel onrust geeft voor de dieren, maar toch jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:25

heb je toevallig ook iets van de rubels X corofinno?

groetjes [naam]

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 11:28

Ik zal even voor je kijken vanavond als ik thuis ben. Ze zullen niet super van kwaliteit zijn...

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:34

Ik ben echt heeeeeeeelemaal weg van Rubels Lovers

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 110 bezoekers