IK haaat leren laarzen !! :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 10:59

Even voor alle duidelijkheid, want er word hier wel erg snel weer vanalles geconcludeerd: Deze laarzen zaten NIET lekker toen ik ze kocht. Ze pastten wel, maar het zat gewoon niet lekker. Toen moest ik van de verkoper ze maar gewoon inlopen. NOu, zo gezegt zo gedaan, en na een paar maanden waren ze goed in gelopen, en heb ik ze weer teruggebracht omdat ze écht niet fatsoenlijk zaten. D

ie man heeft ze toen voor me opgerekt, en het resultaat waren gebobbelde gekreukte laarzen, waarvan de een groter was dan de ander, en ze waren er zeker niet op vooruit gegaan. Maarja, iedereen maakt weleens fouten, en ik heb ze teruggenomen omdat ik een paar dgn erna de gewestelijke kampioenschappen had, waar je nou eenmaal niet met schoenen mag/kan rijden, en andere laarzen had ik niet.

Tja, dat is mss stom geweest, maar iedereen doet weleens wat stoms. Scheve mond Vervolgens hebben ze heel de zomer in de kast gelegen, omdat ik ze met dat warme weer niet meer uitkreeg (ook door t zweten natuurlijk) maar in de zomer ben ik denk ik dikker geworden ofzo, waardoor ik ze dus gister wéér niet uitkreeg. Maar reacties van mensen die het maar stom vinden dat ik ze heb aangenomen: tja, iedereen doet weleens wat stoms! Andere mensen iig heel erg bedankt voor de tips, en de ritsen ga ik er zeker in laten zetten... mooi of niet... Knipoog

Sharief, ik kan best zijn aangekomen hoor, nix mis mee Knipoog Maar dan moet dat wel snel gegaan zijn. Verder stond die zaak er achterof ook om bekend dat ze niet echt goede laarzen leveren, ik weet iig dat er meer mensen (bokkers?) zijn die van dat merk laarzen hebben en niet tevreden zijn. Ook heeft die man maar 1 been opgemeten ipv 2 wat mij logischer lijkt.
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 01-09-03 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:01

je kan ook plastic zakken om je voeten doen. glijd beter, of heel veel talk poeder............

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 11:03

Talk poeder hebben we geprobeerd, dat helpt niet (hadden we van de zomer tegen het zweten al gedaan, omdat ik ze daardoor niet meer uitkreeg) plastic zakken om mijn voeten mag ik van de dokter niet...(ik mag ook eigenlijk geen rubber laarzen ofzo aan, heb ook op advies van de dokter leren laarzen laten maken) Maar iig bedankt voor de tips!:)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:07

Destinietje schreef:
Talk poeder hebben we geprobeerd, dat helpt niet (hadden we van de zomer tegen het zweten al gedaan, omdat ik ze daardoor niet meer uitkreeg) plastic zakken om mijn voeten mag ik van de dokter niet...(ik mag ook eigenlijk geen rubber laarzen ofzo aan, heb ook op advies van de dokter leren laarzen laten maken) Maar iig bedankt voor de tips!:)


Heb je al eens een nylon kniekousje over je sokken geprobeerd?
Dan glij je ook makkelijker in en uit je laarzen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 11:21

Dat zou ik weleens kunnen proberen! Maar ze moeten nu toch eerst iig worden opgerekt of iets dergelijks (en natuurlijk dichtgemaakt worden:-P) Want ze passen nu echt niet, ook als ik ze dus aanheb, word mijn been zo afgeklemt dat ik er gewoon een blauw been aan over had gehouden:S

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:25

Destinietje schreef:
Dat zou ik weleens kunnen proberen! Maar ze moeten nu toch eerst iig worden opgerekt of iets dergelijks (en natuurlijk dichtgemaakt worden:-P) Want ze passen nu echt niet, ook als ik ze dus aanheb, word mijn been zo afgeklemt dat ik er gewoon een blauw been aan over had gehouden:S


Ja dat is niet goed natuurlijk, maar die nylon kousjes werken echt heel goed en het is niet zo zweterig als met plastic zakjes om je voeten. Knipoog

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:44

Toevallig had een vriendin van me dat vorig weekend ook! Ik heb een half uur aan dr lopen trekken!! Uiteindelijk had zij dode benen en ik dode handen, maar ze waren uit! Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:18

Destinietje schreef:
Mensen met ritsen, mag ik vragen wat jullie ervoor betaald hebben, en waar en hoe (netjes/goed?) het gebeurd is? Hier vragen ze er nl 100!!! E voor! IK vind t nogal veel!


Ik kan je hier helaas niet bij helpen, want mijn ritsen zaten standaard in mijn laars (Rectiligne)... Normaal als ze ritsen plaatsen, doen ze dat aan de buitenkant van de laars. Bij mij zitten ze standaard aan de achterkant. Heb er iig geen last van. 100 EUR is idd wel erg veel..

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:22

Owhhh, ik weet er alles van, vreselijk gewoon.. Maar hoe dan ook, toch kan ik niet zonder ze. Klinkt heel raar. Onder het rijden heb ik nergens last van en ze zitten dan echt perfect maar het aan en uit trekken, dat is een ramp. Ik doe nu altijd plastic zakjes om me voeten heen, dat gaat veel makkelijker maar vette zweet poten krijg je er wel van Knipoog

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:43

Ik heb hetzelfde gehad met mijn leren laarzen.
Met drie man hebben ze aan mijn been lopen sjorren.
Ga ik de dag erna naar de ruitershop om het stikwerk (wat los gehaald was) te laten maken, zei die man: als je nou je been 10 minuutjes omhoog had gelegd dan was de laars zo uit gegaan.
Mooi niet dus, ik heb mijn been 1,5 uur omhoog gelegd en toen ging ie pas uit.
Resultaat: opgerekte enkelbanden en kapotte laarzen...GRRR

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:30

Mijn kuiten zijn smaller dan de kleinste standaardmaat, en daardoor zitten ze strak om mijn voet maar verder gaat het wel. Ik had in het begin wel blaren in m'n knieholte, maar na 1 week in huis lopen en vervolgens twee weken rijden zaten ze als gegoten!

Op de Gr. kampioenschappen was een meisje te laat bij de ring (en daardoor al afgemeld) doordat ze 20 minuten bezig was geweest haar laarzen aan te krijgen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 22:00

Linda van vugt, dat zeiden ze tegen mij ook ja! Maar je been gaat alleen maar veel meer pijn doen! Werkt bij mij dus ook niet, en ze gaan ook niet makkelijker uit...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:14

breng ze naar eersel naar de schoenmaker, en dan kan je meteen langs de ruitershop in hapert om een bitje te bestellen Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 07:37

Misschien een beetje domme vraag, maar waarom hebben zo veel mensen leren laarzen, want het klinkt toch maar lastig. Scheve mond Dat het van de dokter niet mag snap ik wel, maar dat is toch niet met iedereen zo? Mag je bij hogere proeven niet met rubbere laarzen rijden ofzo? Verward

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:00

omdat het zoveel fijner rijdt dan rubber. Ze ademen veel beter, zitten fijner (als ze goed passen Knipoog), geven meer gevoel en als laatste, ze zijn mooier. Ik zweer bij leren laarzen!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:36

haha ik heb rubberen Haha!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:06

voor mij geen rubberen laarzen meer. Ik zweer nu ook bij lederen laarzen. Vroeger dacht ik ook daar heb je die snobs weer met hun lederen laarzen aan. Tot mijn instructeur aanraadde om er ook eens stel te kopen omdat je een beter gevoel hebt, geen zwetende voeten erin krijgt en het is warmer in de winter (mijn ervaring)

parnassia
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:40

Je kan ook de 1e weken alleen met pantykousjes in je laarzen lopen, ideaal. Blijft aan- en uittrekken in 1e instantie nog een crime, maar wel iets minder crime-ig. Ademt een stuk beter dan plastic zakjes en is minder dik.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:13

Lielle schreef:
omdat het zoveel fijner rijdt dan rubber. Ze ademen veel beter, zitten fijner (als ze goed passen Knipoog), geven meer gevoel en als laatste, ze zijn mooier. Ik zweer bij leren laarzen!


Dank je! Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:43

ik vind een rits dus afschuwelijk amar dat heb ik al vermeld, deze zijn om de weet ik hoeveel tijd kapot en ook oer lelijk.

een andere optie zou zijn een elastiek ik heb hier verschillende laarzen mee gezien en het ziet er heel mooi uit en schijnt ook lekker te zitten. oprekken zal misschien weinig uithalen, omdat het maar tot een bepaald aantal cm kan.

kan je niet beter deze verkopen en een paar ander kopen en ze dan goed op laten meten, dan weetje in ieder geval zeker dat ze er mooi uit blijven zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:48

rits kan heel mooi zijn. ik heb zelf mijn springlaarzen ook met rits en dat zie je echt niet hoor. helemaal niet ervan als je op je paard zit.

ik heb zelfs ooit cross laarzen gehad en daarbij liep de rits over de wreef naar beneden. klinkt misschien heel lelijk maar zelfs dat was bijna niet te zien