Buitenritje gemaakt!! :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Buitenritje gemaakt!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 09:18

Hoi Hoi..

Ik moet het even vertellen hoor.. ik ben wel 2 uur naar buiten geweest met Kas!!

Samen met Miss_Petit, ben ik afgelopen dinsdag lekker naar buiten geweest. Ik had vakantie en vond dat het tijd werd dat ik mijn pas gehaalde ruiterbewijs eens ging gebruiken.. niet dat die nodig is om naar buiten te gaan.. maar ja ik moet toch eens het lef hebben om naar buiten te gaan.

Nou daar gingen we dan.. ik liet Miss de route kiezen.. wel onder voorbehoud dat ze een route nam waarvan ze wist dat ik daar zou durven rijden. Ben een mega luisje namelijk!

Nou ja vol moed reed ik de weg over.. watersproeiers in zicht.. maar hup het ging goed..
Niet ver van ons zat de spoorlijn... en jaa de trein reed langs.. hup a weer niets aan de hand.. opgelucht..

Ook onder het viaduct (oke het was wel een grote) niks aan de hand..

Nou ja toen verderop.. zat ik helemaal relax op me paardje.. rij ik de brug over de snelweg op.. nog geen 2 meter naast de spoorlijn.. en ja hoor.. komt er een trein van achter aanrijden..
Ja daar schrokken ze wel van.. maar gelukkig Kas stond heel snel stil en keek met grote ogen naar het rare gele ding wat langs schoot.
Jippie ook dat had ik overleefd (zag wel al op tegen de terug weg.. haha maar goed!)

nou ja door een woonwijk.. lekker het park in.. nou echt super voelde ik me.. zat met een mega smile op me paard!

Oke dan nog een bruggetje .. 4 stappen oke.. maar toen werd het Kas teveel.. hij wilde wegrennen.. maar ja de kont van Cerutti zat in de weg.. dus dook hij daar maar in.. Was blij dat ik ervan af was.. je bent dan toch bang dat hij iets doet waarbij hij zich kan verwonden..
Op de terug weg dus het smalle bruggetje overgeslagen.

En jaaaaaa... voor ieder ander hier misschien een eitje.. maar voor mij een hele overwinning.. ik heb mijn eerste galopje buiten gedaan!!
Dat was echt JAREN geleden.. en ik ben echt zo blij dat ik het gedaan heb. Nog niet echt veel.. maar toch wel wat!

Weer vlakbij de manege.. bleek dat we 2 uur weg waren geweest..

Jaaaa ikke heeeeeel trots op mezelf..

En Miss_Petit.. super super thanx dat je me hier hebt meegesleurd en me alle vertrouwen hebt gegeven om dit allemaal te hebben gedaan!

Haha!


Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:08

Echt super gaaf zeg. Ik ken dat gevoel wel hoor.

Echt schrikken hoor, zo'n trein, gelukkig stopte hij snel, pfoe......

Als je het eenmaal doet, dan voel je jezelf ook echt super goed. Net of je de hele wereld weer aan kan. OK dan!
Ik zelf ga woensdag voor het eerst naar het strand met Lennon. Hopelijk gedraagt hij zich onderweg. Als hij eenmaal de route kent, dan valt het wel mee, maar nu is alles nieuw.
Koeien zijn eng en schapen ook, hahahaha.

Ik laat ook wel weten hoe het is gegaan. Pling

Groetjes Nair

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:39

echt leuk voor je !

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:35

nou, er zijn nog wel meer 'luisjes' als jij hoor! Haha! en mensen die dat 'luisjesgevoel' niet kennen hebben waarschijnlijk nog nooit iets engs op een paard meegemaakt!
ik rijd op het ogenblik een jong paardje in die het buiten nog allemaal moet leren kennen, en dan ga je toch alle 'enge paardendingen' weer op een andere manier bekijken hoor!
en als het dan allemaal zo goed lukt als nu bij jou geeft dat een zeer goed gevoel, het vertrouwen krijgt dan een mega-boost! en dat hebben we allemaal af en toe wel nodig *LOL* OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:04

nou Little, ik weet hoe eng zoiets zijn kan ik ben trots op je en ben blij dat je het zonder kleerscheuren overwonnen heb! Pluim voor jeeigen, en nu doorzetten he? En ook knap dat je een galopje gewaagt hebt!
En???Voor herhaling vatbaar? Waarom ben je zo bang als ik vragen mag?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:12

Aan de routebeschrijving te zien heb ik wel een idee welke omgeving jullie onveilig hebben gemaakt. Haha!

Maar leuk dat het zo goed ging! Kasje vindt het heerlijk om buiten te rijden, in België was hij ook al zo in z'n element en op de Weerterbergen helemaal!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:44

Volgende keer de andere kant op... dan zorg ik voor een vers bakkie thee en kunnen de paarden ook even uitrusten.
Bij ons achter ligt een 100% paardenproef galoppad die MOET je een keer geprobeert hebben en daarna kun je dan door naar de Imkersplas lekker zwemmen met Kas en dan weer terug..... goed idee??

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:45

Goed hoor! Een dikke pluim voor je! Tsja, m'n kereltje is nou eenmaal een droppie Haha! Af en toe wat onverwacht wakker, maar dat past bij hem *LOL*

Kasje is idd helemaal gek van buitenrijden en ik ook steeds meer

En je komt er wel hoor, word gewoon niet te overmoedig en doe alles lekker rustig aan, dat effect duurt veel langer en kan je meer van genieten dan dat je ineens alles doet waar je vrees voor hebt, dan wil het nog wel eens gebeuren dat je een angst-terugslag krijgt.

Maar je komt er wel en ik help je graag en zoals je ziet je stalgenootjes ook Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:46

Diana_Mabel schreef:
Volgende keer de andere kant op... dan zorg ik voor een vers bakkie thee en kunnen de paarden ook even uitrusten.
Bij ons achter ligt een 100% paardenproef galoppad die MOET je een keer geprobeert hebben en daarna kun je dan door naar de Imkersplas lekker zwemmen met Kas en dan weer terug..... goed idee??


Ehh... wanneer heb je tijd??? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:38

Wat leuk zeg, dat was een goede voorproef op Lunterenrit dus! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:25

Woensdag??haha dan ben ik er bijna de hele dag Lachen of een keer in het weekend dat is het makkelijkste omdat het steeds al zo vroeg donker is.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:36

Hee gaaf zeg! Ja in Houten en omgeving kan je lekker rijden! Dat pad bij Diana moet je echt een keer doen! Mijn paard staat te ver weg om daar heen te gaan, maar het is echt super om te zien!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:56

Nou Patrica vond het best gezellig Lachen
Zat eigenlijk op een een hardgezongen nummertje te wachten Haha!

Maar dit was een rustig ritje voor mij en Cerutje,
geloof mij over een jaartje train je met mij en Cerut mee op ons niveau Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:03

Diana_Mabel schreef:
Woensdag??haha dan ben ik er bijna de hele dag Lachen of een keer in het weekend dat is het makkelijkste omdat het steeds al zo vroeg donker is.


Hmm... misschien zondag dan... Miss_P, als je zin hebt??? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:04

Hangt dr vanaf hoelaat ik van de LAN terug ben.
Maar anders ga ik wel mee, op de vos wel te verstaan Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:05

Och, ja verrek... nou ja, we kijken wel Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:15

Iedereen super leuke reacties!!!:D *LOL* Haha!

En jeps Jurga.. al een klein beetje voorproef op het deel van de Lunterenrit.. ben benieuwd!! *LOL*

Haha ja Miss_P het was zeker gezellig!! En over een jaartje op jullie niveau mee trainen.. hahahahahahaha Tong uitsteken .. grapjas!

Diana ik denk dat ik dat pad wel ken ja.. en zeker een goed idee! Gaan we doen! *LOL*
Moet even kijken hoe we het doen met een fiets of iets… Miss-P??
Mayo/ Diana/ Miss-P Zondag?? Ja lijkt me wel gezellig! Deal???

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:19

Hangt er dus vanaf hoe Miss_P van de LAN terugkomt *LOL* We zien wel tegen die tijd Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:21

Mayo schreef:
Hangt er dus vanaf hoe Miss_P van de LAN terugkomt *LOL* We zien wel tegen die tijd Knipoog


Ja we kunnen ook ander keertje natuurlijk.. of zonder miss en ander keertje weer met miss.
Moet ook beetje leuk weer zijn.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:03

Inderdaad het kan altijd!als je een keer zin hebt bel je maar!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:15

Mayo en Patric jullie roepen maar, ga ik wel te paard mee.
Patric mn fiets mag je altijd lenen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Googlebot, siloux, SusanH en 42 bezoekers