update: kat in het bakkie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 19:41

Oftewel het vervolg op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... orum=2&24.

Ik las in dat topic iets over een bloedtransfusie. Haha, niet ik heb die nodig gehad, maar de buurman Tong uitsteken . Ik kwam thuis van Leys, ik zag die kat zitten en ik dacht: 'Nee laat maar, dit doe ik niet alleen, ik haal meteen de buurvrouw er wel bij'. Buurvrouw was er niet, maar buurman wel en die zei heel optimistisch: 'Oh, daar zijn wel truukjes voor hoor!' (ze hebben zelf dus vier katten en zijn wel wat gewend).

Afijn, buurman kwam langs. Hij en z'n vriendin hadden ooit al eens een weekend voor Pouzz gezorgd dus geheel nieuw waren ze niet voor elkaar. Alleen voelde Pouzz donders goed aan wat er ging gebeuren, ze ging namelijk al meteen onder de eettafel. Volgens buurman konden we het mandje het beste op de keukentafel zetten, met de opening naar voren. Niet dus: buurman pakte Pouzz bij kop en kont en vervolgens zette ze zich met alle kracht die ze had af tegen het mandje, mandje op de grond en kat over de rooie. Toen nogmaals geprobeerd met mandje rechtop op de grond, met als gevolg dat de handen van de buurman open lagen door die lieve scherpe nageltjes van Pouzz.

Derde poging (onder veel gegrom en geblaas) lukte! Ondertussen stond ik te trillen als een rietje en half te giechelen van de zenuwen. Heb de buurman maar wat Betadine aangeboden en ik wilde 'm net bedanken voor z'n hulp toen we achter ons de kat door het traliewerkje van het mandje zagen breken... Tja, buigbaar plastic... Haha! Mevrouw had uit kwaadheid ook nog een plasje laten lopen, bah.

Buurman is toen thuis een ander mandje gaan halen, met een metalen traliewerkje, plus een spijkerjas en een paar wanten.. Toen hebben we met z'n tweeën weer een grommende en blazende kat onder de tafel vandaan gelokt en deze keer lukte het wel! Blijkbaar voelde mevrouw wel dat ze deze keer niets meer kon maken, ze is de hele rit naar paps & mams (anderhalf uur incl. file bij Zeist) 'poeslief' geweest (leuke woordspeling), nog niet eens een mauwtje kwam eruit.

Bij paps & mams aangekomen was het natuurlijk afwachten wat Moos van Pouzz zou vinden. Om een lang verhaal kort te maken: Moos schoot boven op de keukenkast en daar zat hij vanochtend nog. Pouzz was inmiddels verhuisd van onder de eethoek naar achter het gordijn (in Utrecht ook haar favoriete stek), waar ze nog steeds zit en van waar ze af en toe wat gegrom en geblaas laat horen als Moos dichterbij komt. Moos met z'n grote katerbek is dus een mietje, en Pouzz hangt ook hier de bitch uit...

Vanmiddag heeft ze trouwens wel ff bij m'n moeder op schoot gezeten, maar Moos blijft dan ver uit de buurt. Watje. Nou ja, ze vliegen elkaar in ieder geval niet aan, ze blijven ver bij elkaar vandaan en we kunnen ze ook eigenlijk wel met een gerust hart alleen laten. Alleen moet ze maandagavond weer in dat !@#$% mandje, maar dat mag m'n vader doen. Die zei namelijk net als de buurman: 'Oh, daar zijn wel truukjes voor hoor'. Mmm... ik spreek 'm maandagavond nog wel... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:48

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Hihihihihihihi *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Sorry, ik kan het niet laten om even lekker te lachen... ik kijk nu al met smart uit naar je verslag aanstaande maandag..
Wens je pa maar succes...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:52

Hahaha, ik ken dat heel goed ja! *LOL*

Onze katten waren ook altijd zo geweldig met mandjes. Heerlijke dieren, katten! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:44

Veel succes maandagavond!

Enne zal ik alvast wat adresjes opzoeken waar je bloedtransfusies kan krijgen???

Tip 1: http://www.bloedbank.nl *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:45

Kun je haar de volgende keer niet beter door de buren laten verzorgen voor zo'n weekend. Het klinkt alsof zowel jouw poes als de poes van je ouders veel stress hebben gehad. Ik denk dat als Pouzz (leuke naam trouwens !!!!) had mogen kiezen, ze liever alleen was thuis gebleven.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:53

Hee Karin, leuke beestjes he, katjes Haha!
Wij hebben ze ook altijd gehad en ook altijd met dit probleem te maken gehad. Ik leidde de poes zoveel mogelijk af terwijl ik haar in mijn armen had, dan kwam mijn moeder sneaky met het mandje, en dan snel zijn he? Helaas hebben wij het er ook nooit zonder krassen vanaf gebracht Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 21:00

Tja Siggy, de buurman bood het ook aan, en voor een keertje vind ik dat niet erg. Zo vaak ga ik trouwens ook geen weekendje weg, dus dat is nog te overzien. Maar deze keer ging ik drie dagen, en ik wilde haar toch liever meenemen. Het ging me overigens nog niet eens zozeer om die paar dagen, maar eigenlijk meer om het feit dat ze dat mandje in gaat. Stel dat ze weer een keer naar de dierenarts moet, dan moet ze ook vervoerd worden. En als ik eens een keertje wat langer op vakantie ga, dan zadel ik liever m'n ouders met de zorg voor haar op dan de buren. Ik heb haar trouwens net een maand of 3 en ze was nog nooit meegeweest naar m'n ouders, dus dit was ook de eerste keer dat ze Moos zag. Tja, eens moet dan toch de eerste kennismaking zijn... Lachen

Overigens valt het met de stress nu wel mee hoor, Pouzz heeft gisterenavond en vandaag gewoon gegeten, en bij Moos heeft de honger het inmiddels ook gewonnen van de stress. Ze sjouwen nu ieder hun rondjes door de woonkamer, Pouzz in het voorste deel en Moos in het achterste. Zolang ze elkaar niet aanvliegen hebben we het idee dat ze elkaar wel accepteren, maar vriendjes zullen het denk ik niet zo snel worden.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">'Blub, ik ben een vis !' (- met dank aan Noordzee FM)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-22 22:02 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:05

*LOL* hahahaha die met de handdoek is nog het veiligst... echt waar!!
Als je mijn rode poes, Gaeti normaal gesproken op wilt pakken of op een niet haar smaak zijnde plek aait dan kun je al krassen of tanden in je arm verwachten....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:23

vaaaaage beesten die katte!
je hebt niet een van de makkelijkste uitgekozen he Ka! Haha! hihi
vriendin van mijheeft een kat en die weegt 6 kilo, en als die in zn mandje zit krijg je die er dus never nooit meer uit Haha! Frusty hihiihihi
die klemt zich vast hahaha

fijn dat het uiteindelijk toch is gelukt..
ennuh die buurman........ bied je na dit vast niet meer aan om te helpen Verward

"Some memories are best forgotten"

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:40

Een Tip: De kat achterstevoren in de mand douwen, kan hij zich ook niet schrap zetten. Werkt prima en het was een tip van onze dierenarts.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:51

karin advies.

geef hem vanaf de avond voor je naar huis gaat geen eten en dan pas als je hem in bakje doet en dan wat brokjes in het bakje doen dat hij dat ziet en misschien dat hij er dan zo in loopt.

werkte bij beathel van ons namelijk


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:58

Als je toch een nieuwe reismand moet kopen mischien toch zo een die van boven opengaat Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 08:45

Mijn huiskamertijger Jerom is ook zo'n draak. Wij gebruiken ook atijd de truuk met de handdoek, nou ja, ik neem echt een badlaken. Ik doe dat samen met mijn man die dan zijn ski-handschoenen en een jas aandoet. Ik bedien het mandje en vang de kat met de handdoek. Een hele operatie iedere keer weer hoor Haha! . Misschien dat ik hem de volgende keer een plakje worst met een drupje Sedalin voer }>

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 10:40

Wij hebben dus een kat die reismandjes echt mega-gaaf vind: zet dat ding in de akmer en zodra ze het doorheeft springt ze erin en gaat lekker liggen pitten.
Doettie ook met boodschappentassen, dozen, etc.....

Goed gedresseerd toch?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 21:16

Mmm... ik ga mevrouw Muts vanaf komende week eens proberen te voeren in dat mandje, misschien dat ze dan doorkrijgt dat het allemaal niet zo erg is.

Laatste nieuws is dat ze net gezellig samen op dezelfde bank hebben gezeten, Moos bij mams op schoot en Pouzz in het hoekje. Heel vreedzaam. Ze hebben ook al met hun neusjes tegen elkaar gezeten. Nu wil Moos spelen, hij daagt Pouzz steeds uit maar die snapt het niet en begint dan heel raar te grommen. Ach, komt vast goed, er is nog steeds geen bloed gevloeid! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:45

ojee straks wil Pouzzz niet meer naar huis toe Party!! .

Nou zou het gewoon een poging wagen met het voer ze zal toch op een gegeven moment honger krijgen Pling .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, daiswees, GoogleAdsense, Invisible, nimbletje, XxMariellexX, YandexBot en 42 bezoekers