[VD] vrijheidsdressuur vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

[VD] vrijheidsdressuur vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 00:19

Het lijkt me erg leuk om met mijn paardje wat vrijheidsdressuur oefeningen te gaan leren, maar wat ik met afvraag of je daar niet veel nadelen van ondervind tijdens het rijden. En zo ja wat voor.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:21

als je steigeren gaat leren kunnen ze dat ook onder het zadel doen
dat moet je dan wel direct afstraffen!!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:47

nee, tijdens het rijden heb je daar geen last van hoor. Ik bedoel je paard zal echt niet tijden het springen of dressuur een compliment maken.

En aan de basis heb je zelf voordelen zoals het halthouden en volgens.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:05

Relliej schreef:
als je steigeren gaat leren kunnen ze dat ook onder het zadel doen
dat moet je dan wel direct afstraffen!!


Onzin, als ze willen steigeren doen ze dat toch wel, of je het ze nou leert of niet.
Veel voorkomend probleem is niet tijdens het rijden, maar gewoon in de dagelijkse omgang, dat ze gaan schooien

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:50

Toch vreemd dat paarden waar steigeren aan aangeleerd is het wat eerder doen dan paarden die er altijd voor op hun flikker krijgen. Mijn keus zou het ook absoluut niet zijn mijn pony dit te leren en ik denk zeker wel dat ze misschien eerder zullen steigeren. Ok, als ze willen doen ze het toch daar heeft stef gelijk in, maar ik denk ook dat het veel al niet consequent genoeg geleerd word en ze er dan wel degelijk misbruik van gaan maken. (ja, dat is met alles waarin je niet consequent ben, maar steigeren vind ik dan toch net een beetje te veel risico.. )
Als je vrijheidsdressuur goed leert lijkt mij dat je er meer voor dan nadelen aan hebt, want het verstekt toch de band met je paard..

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:13

helemaal met Joyce eens!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:55

ik heb eens gehoord van iemand dat als je buiging doet je een paard zijn nek kunt breken Haha! Verward ik ben het compleet niet met die man eens dat is toch goed gymnastizerend?? wat een klojo!!!

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:24

dwalen we niet van het onderwerp af?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:32

Voordelen van vrijheidsdressuur vind ik dat het de band met je paard versterkt, en mijn merrie heeft veel meer vertrouwen gekregen.

Over de nadelen, soms ben ik wel eens gewoon aan het rijden, stappen en dan ineens doet ze een Spaanse pas. Maar ik negeer het gewoon, ik beloon het alleen als ik het daadwerkelijk vraag als ik erop zit.