te mager met een grasbuik: wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

te mager met een grasbuik: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 14:04

Mijn B'elanna is heel erg ziek geweest. Daardoor is ze ook enorm vermagerd. Inmiddels is ze fysiek wel weer in orde. Ze eet goed, krijgt op advies van de DA MaxH op de spieren weer te helpen opbouwen. Verder krijgt ze totaal 4 scheppen merriebrok, hooi en staat ze op de wei (ze heeft een veulen van 4 maanden).

Nu krijgt ze dus een enorme buik, terwijl je nog steeds haar ribben kunnen zien. (ze is onlangs hengstig geweest, niet in de buurt van een hengst geweest ook en wordt zeer tijdig ontwormd).

dagelijks wordt ze gereden of gelongeerd.

Iemand een idee wat ik kan doen om weer vlees op de botten te krijgen en die enorme grasbuik weer weg?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:36

Tenzij je al met je DA contact heb gehad, zou ik als eerste een DA raadplegen. Verder heb ik dit ook met een paard meegemaakt. Veel meer voeren en heel rustig aan met het werk. Het zou geen kwaad kunnen om je paard een vitaminestoot te geven, verdeeld over 2 weken. Dus, nu een stoot en over 2 weken de andere helft. Verder ook nog een keer ontwormen.
Rustig aan doen met het werk. Zet hem liever even op rust, zodat ze kan bijkomen. Voordat haar spieren opgebouwd kunnen worden, zal ze eerst wat vlees nodig hebben. Heb geduld, bij mijn paard duurde het wel een half jaar voordat je verschil ging zien.
Maar goed, dit was een merrie zonder veulen.