Met je paard op vakantie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Met je paard op vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:17

Wie is er wel eens met z'n paard op vakantie geweest? Aan het einde van het jaar willen we een weekje/midweek weggaan, maar ik wil graag mijn paard meenemen. Nu ben ik opzoek naar een bungalowpark, waar er een pensionstal in de buurt bij zit, (liefst op loopafstand)

Wie weet toevallig iets in Nederland??

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!


Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:29

wij gaan toevallig volgende week (6.9) naar Beekbergen. *LOL* De paarden zetten we bij Riant en zelf verblijven we in een huisje. Helaas is de afstand van huisje naar paard te groot om de lopen maar ik denk op de fiets heel goed te doen.
In Beekbergen heb je meer Bungalowparken kijk maar eens op de website van de VVV
suc6 OK dan!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:29

Ik had toevallig vorige week precies dezelfde topic gestart, maar er is niet gereageert Boos! Ik hoop dat ze dat bij jouw topic wel doen!

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:05

Ben een keer met mijn vorige pony naar Drente geweest. Heb daar op camping Groot Bartje gestaan. Je paard/pony staat dan op stal en als je hem in de wei wilt hebben kun je dit zelf doen, en je kunt daar ingerichte sta-caravans huren. kunt daar heel mooi rijden.

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:06

Dit was in Zorgvliet, was ik vergeten te zeggen.

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 20:56

Bedankt voor de reacties, ik ga gelijk even kijken op de website van het VVV

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:06

Ben dit jaar bij de Veluwe Ranch op vakantie geweest met bokker Vippie en de knollies Macho en Tjody. We hebben daar een paar dagen geslapen, paarden in een mooie stal en wij boven de stallen. Volgend jaar gaan we weer, maar dan ergens anders op de Veluwe (Woodyranch o.i.d.).

Als je wat wilt weten dus, ik heb ervaring Knipoog hihihi Haha!

Groetjes, Denise

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:19

nou suc6 het is superleuk hoor met je paard op vakantie

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 02:01

Ik ga morgen ri de Veluwe.
Ik pas op het huis van Ilindra en Fitz gaat daar in de buurt op stal.

In Kootwijk heb je Gert v.d. Hoorn die huisjes verhuurt en stallen heeft en de Paalhoeve. Schitterend rijden daar!
En Gert heeft nog een binnenbak ook, dus als het slecht weer is kun je even binnen trainen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:52

Weet je al welk deel van Nederland je wilt? In de achterhoek in Westendorp (bij Doetinchem) kan je bijv. een leuk appartement voor 4 personen huren. Je paarden staan daar op hetzelfde terrein - grote 20 x 60 buitenbak, solarium, wasplaats warm-koud water, weide erbij, stapmolen. Als je een stukje rijdt kom je in het bos en daar is het super rijden. Als je evt. het adres wilt, hoor ik het wel! Het zijn daar superaardige mensen die goed voor de paarden zijn.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:44

Beste Eveline,

Ik ga 26 september met mijn paard op vakantie.
Ik ga met mijn vriend, een vriendin, ik en 4 paarden.

Mijn vriendin heeft er 3 en ik 1.

Wij gaan dan naar het Heijderbos van Centre Parks.

Ik zal wel een verslag maken van deze 2 weken.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:15

ik ben afgelopen zomer naar het Heiderbos geweest van centerparc's nog geen 5 minuten lopen van het park zit de manege Bergemo. Ik vond het erg leuk om te rijden. de stallen van de paarden zagen er super goed uit genoeg stro enz. misschien is dat wat?

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:33

Zelf ga ik ieder jaar twee of drie weekendjes weg met mijn paard.
Het Roode Koper in Ermelo, luze hotel met goede stallen en een klein weitje voor je paard. Hier rij je zo de bossen in je hoeft geen weg over te steken.

Aanstaande vrijdag ga ik naar de Malle Jan in Vierhouten, ook hotel met paardenstalling erbij. Heb gehoord van vrienden dat dit ook erg leuk is.

Dan is er in Garderen de Gentle Way stables (voorheen manege...? Kan even niet op de naam komen) Hier kun je niet overnachten maar op loopafstand zit Bilderberg Hotel Speulderbos. Paard staat in super buitenbox met dikke laag stro. Ook binnenbak en buitenbak aanwezig en paddocks. Ook hier rij je zo het bos in. Je kunt ook op camping slapen en bungalowparken genoeg in die omgeving. Hele aardige mensen en veel rust daar.

In Zelhem hebben wij dit voorjaar een boerderijtje gehuurd op landgoed het Zelle. Ook hier kun je paard meenemen en weide is aanwezig. Geen bak.


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:33

Hoi,

wij zijn van plan om volgend voorjaar te gaan met een klein groepje.... Of wie weet dit najaar zelfs al wel (begint aardig te kriebelen nu ik dit lees)... Kunnen jullie ook een beraming van de kosten geven?

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:34

Wij zijn afgelopen maand een week naar Etten-Leur geweest. We zijn naar Boerderij Camping De Bellehoeve geweest waar mijn paard ook meekon.
Je zit daar vlakbij 2 grote bossen waar het mooi paardrijden is!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:43

Hey,

wat leuk! Ik vind die bossen van/ rond Etten-Leur overigens wel tegenvallen, wij gaan meestal met de trailer naar de Rucphense heide.... Maar die camping zit dus pal naast onze manege (De Belle), waar mijn Chubby staat... Jammer dat we elkaar niet gesproken hebben!

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:59

Ik ga volgend jaar met Marjolein (MarjoEisla) en nog 2 ander meisjes een week naar de veluwe met onze paardjes. We gaan een huisje huren met een wei/stal voor de paarden.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:08

Ik ben vorig jaar naar Gert vd Hoorn geweest, in Kootwijk. Dat is echt heerlijk! Je slaapt op het terrein en staat meteen op het ruiterpad als je naar buiten wilt. Ze hebben er alleen nog maar 1 4p-huisje en 4 boxen voor vakantiegangers. Dit jaar gaan we (met z'n 10-en) ergens in Drenthe/friesland alleen ben ik de naam even kwijt. ik ben ook nog een paar keer naar Wolfheze geweest, de Henriettehoeve (www.henriettehoeve.nl) Was ook erg leuk. De paarden kunnen daar op het land en je slaapt er zelf meteen naast. Dan ben je trouwens wel vroeg wakker...Lachen Je hebt daar wel een (goede) buitenbak waar je in kunt rijden, maar geen binnenbak.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:46

Jammer dat er zoiets bij mij niet in de buurt is, hadden we gezellig samen kunnen rijden, en helaas heb ik geen stal over, maar dan kom je gewoon een keer een dagje met Make, als je zin hebt is ook leuk.Of je gaat op 1 van mijn paarden???Succes!!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:10

Ik ga eigenlijk ieder jaar minstens 1 keer met mn paard op vakantie. In september altijd een weekend naar ermelo (Roode Koper) en in de zomer ieder jaar ergens anders heen.
We zijn een keer naar Lisiduna geweest das in Burgh Haemstede, we zijn een keer naar Manege van Loon geweest in Loon op zand en afgelopen zomer heb ik een trektocht van drie dagen gemaakt over de Veluwe.
Tot nu toe is eigenlijk alles erg goed bevallen stonden de paarden er overal netjes bij en was de accomodatie voor de ruiters ook goed.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:27

Hoi,

Als je zoekt is er heel veel te vinden (vooral rond de Veluwe).
Kijk een keer op www.veluwetrail.nl
Daar staan in ieder geval een aantal overnachtingsmogelijkheden en de omgeving is in 1 woord schitterend OK dan! . Ik heb ervaring, vandaar.

Veel plezier en veel succes

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:49

Dit jaar is Marko ook 3 weken mee op vakantie geweest, we stonden op een camping in Overijssel. Hij had een nette stal, weiland en een vriendinnetje Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 95 bezoekers