Dag vol stress, maar toch een winstpunt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Dag vol stress, maar toch een winstpunt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 08:11

Gisteren hadden we wedstrijd bij de Beemsterruiters. Zoals al bij vele Bokkers bekend, voer ik het wedstrijdsecretariaat. Alles wat maar fout kon gaan in de voorbereidingen en tijdens de wedstrijd zelf, is ook écht fout gegaan.
Zelfs voor het middaggedeelte waren de startcoupons én protocollen van 1 ring gewoon spoorloos verdwenen. Naar huis gebeld, niets gevonden, álles afgezocht, maar het kwam niet boven water. Dus... omroepen met het schaamrood op ons kaken of iedereen van de betreffende klassen in die ring een extra startcoupon kon aanleveren, in de hoop dat het setje weer boven water zou komen. Snel extra startcoupons gekopieeerd en hopen dat niemand kwaad zou worden....
Dit veroorzaakte al een half uur uitloop (wat door de juryleden en de combinaties wel weer is ingelopen, compliment aan beiden!!!).
Uiteindelijk kwamen de protocollen mee met een schrijfster uit een andere ring (waar we het aan gevraagd hadden of zij ze had, maar toen vond zij ze niet). Gelukkig, probleem opgelost!
Nou, er ging veel fout maar volgens mij kwamen de prijsuitreikingen toch wel redelijk snel na afloop van de rubrieken.

Toen moest ik zelf ook nog starten. Wat een drama. Ik moest aan het einde van de dag, maar moest mijn paard nog halen én wassen + vlechten.
Toen ik met mijn hoofd, zielig verloren, hoopje stress in mijn handen zat en verzuchtte dat ik beter maar niet kon gaan starten (mijn hulp was 'onmisbaar') kwam de staleigenaar om mijn autosleutels vragen om te zeggen dat hij mijn paard wel zou halen. Ik kon weer ff een klein glimlachje op mijn gezicht toveren, want ik wilde wel graag starten.
Hij zou snel zijn benen afspuiten en vlechten zouden we wel in de trailer doen.
Afijn, dat was geregeld. De eigenaresse heeft mijn paard voor me gevlochten en ik moest zelf de rest dan maar doen. Dus.. op de trailer kalkoenen in proberen te draaien en opzadelen, omdat hij vorige keer nogal druk in de rondte keek. (Paard is 1.76 en ik ben 1.63, dus nogal lastig met hoofdstel indoen als hij zo hoog staat met zijn hoofd.) Zijn ijzers zijn druk aan vervanging toe met als gevolg dat ik de stiften niet inkreeg. Met veel pijn en moeite (en een zwaar vermoeide rug en bovenbenen) toch de stiften ingekregen.
Toen losrijden. Levi heeft nogal de neiging om duikbootje te gaan spelen, dus ik reed los op een stuk terrein waar verder niemand reed in de hoop dat hij door het 'missen' van de andere paarden ietwat gefokt zou raken en vanzelf zijn koppie erop zou houden. Het lukte aardig.
Toen de proeven... de eerste ging heerlijk. Wat een gevoel. Hij was precies goed... niet te licht, niet te zwaar, niet te diep, niet te hoog, mooi in aanleuning en goed ontspannen. Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een winstpunt. De tweede proef ging minder. De jury vertelde later dat ze vond dat hij nogal voorzichtig liep en ze zag dat hij voor alle stiften kwijt was en achter nog maar 2 in had. Helaas had ik de proeven niet doorgenomen van tevoren en verstond niet goed bij welke letter ik in galop moest. Ging dus op de gok bij de verkeerde letter in galop wat mij dus mijn winstpunt kostte.
Helaas, maar volgende keer beter.
Toch heb ik heerlijk getuft en ik vind het super dat ik na zo'n stressdag (lees: week) toch nog ontspannen heb kunnen rijden!

In de auto terug viel er écht een last van mijn schouders. Dat wedstrijd organiseren-gebeuren is écht heel leuk om te doen, maar als het misloopt... wil je het liefst dat het avond was en dat je in je bed lag.....

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:45

Pff, ik ben blij dat ik geen wedstrijdsecretariaat hoef te doen hoor. Ik vind het idd erg knap dat je na een hele dag stressen zelf nog ontspannen kunt rijden. Gefeliciteerd met je punt en leuk dat ik nu weet tot wie Randy01 is Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 08:49

Jij ook nog (eigenlijk alweer) gefeliciteerd met je prijs en winstpunt!!!

Ik vond het wel grappig om hier te beschrijven dat het leven van een wedstrijdsecretaresse niet altijd over rozen gaat (hihihi).

Vraagje: er stonden een paar vrouwen op het hoekje van mijn en jouw ring te kijken (in ieder geval 1 blondine ertussen), was dat jouw 'fanclub'?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:03

Hahahaha, ja dat was mijn fanclub. Ik had 1 lezer mee, 1 groom met vriend die foto's aan het maken was, 1 vriendin die niks met paarden van doen heeft en die blondine was weer een buurvrouw van die vriendin, die overigens zelf wel rijdt. Volgt u het nog?? Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 09:14

Ja, leuk zo'n fanclub!
Het viel me op dat ze nl. naar mijn paard (of mij, weet het niet) stonden te kijken. Ik had de hele tijd op het voorterrein losgereden en vlak voor de proef ging ik pas richting de ringen. Toen stonden ze nogal te kijken en ik dacht ook ff te wijzen, vroeg me nl. af waarom?!
Waarschijnlijk vanwege de geinige combinatie van zo'n klein propje op zo'n grote knol!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:24

Waarschijnlijk stonden de "deskundigen" de leken-vriendin uit te leggen wat jij precies aan het doen was Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 09:29

oh, hahahaha, ze zullen het vast wel hebben uitgelegd als 'typisch duikbootgeval' omdat hij zo enorm groot is!!! Hahahah, nee hoor, het zal wel meevallen, zo dramatisch is het nou ook weer niet, zeker gisteren viel het wel mee, gelukkig!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:34

Duikboot??? Ik heb geen duikboot gezien.....
Ik weet zeker dat ze dat niet hebben gezegd, anders had ik dat ook geweten Haha! Waarschijnlijk hebben ze haar uitgelegd wat die grappige pasjes opzij zijn enzo... Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:18

Gefeliciteerd met je winstpunt,en ik vind het echt erg knap dat je die wedstrijd gereden hebt naast alle secretariaat beslommeringen.
Ik heb ook jaren het secretariaat van een vereniging onder mijn hoede gehad en dat zou mij niet gelukt zijn
Het was wel vreselijk schrikken te merken dat de ringnummers anders waren dan anders.
Ik kwam er achter toen ik naar de voorganger van Antoinette stond te kijken en merkte dat er een heel andere proef werd gereden.
Toen bleek het de 2e proef te zijn en hadden we de eerste gemist.
Gelukkig was de jury zo aardig om even te wachten en mochten we als laatsten de eerste proef nog rijden.
Helaas was die wel meteen achter de eerste aan en konden we Magic niet zo gauw meer rustig krijgen(ze was erg heet geworden).
Maar goed,we hadden een fijne wedstrijd hoor
Toch maar een tip voor de volgende keer,zet bordjes met ringnummers neer of zorg voor een ringmeester! Ach gut


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 10:25

Tja, zoals ik al zei: er is deze keer écht van alles foutgegaan, dus ook het uitzetten van de ringen (moest zondagochtend nog gebeuren), dus laat staan dat de bordjes van de nummers er waren. De ringmeester was er 's morgens wel, maar voor het middagprogramma heb ik niemand zo gek gekregen. De juryleden waren hiervan op de hoogte, vandaar dat ze zo coulant waren. Wel wilden de juryleden (ringen 3 en 4) de ruimte tussen de eerste en tweede proef ingekort hebben, vanwege te laat beginnen en het slechte weer.
Volgende keer echt weer beter hoor. Deze foute wedstrijd is voor ons een goed voorbeeld voor hoe het de volgende keer NIET moet.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:02

Ik vond het allemaal wel meevallen, maar ik kwam ook alleen springen Knipoog
Daar liep het wel in, maar dat is logisch als John een paar paarden niet rijdt...die had er ronduit het meeste mee *LOL*

Jammer alleen dat er niet even gebeld werd dat het parcours vrijgegeven was. Ik was aan het lopen en toen ging John de ring al in(mocht al starten), heb dus vanaf hindernis vijf alleen nog 8ab van dichtbij gezien...Bloos
Maar daar kan ik gelukkig wel tegen


Fijn dat je zelf toch nog lekker gereden hebt Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:07

Fijn dat je toch de kans hebt gekregen om te starten. En dat je nog een winstpunt hebt ook!!
Even ontspannen na als die inspanning.

Als ik weer eens op wedstrijd bij je kom, zal ik me gelijk even voorstellen Knipoog

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 15:10

Antoinette schreef:
Als ik weer eens op wedstrijd bij je kom, zal ik me gelijk even voorstellen Knipoog


Ja leuk!!! Moet je doen!!! OK dan!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:20

Nou heb ik zelf niet gereden en eigenlijk alleen een beetje plaatjes lopen schieten van alles en iedereen Cheese! , maar het was mij niet opgevallen dat je zo'n dramatische dag had. Het enige wat idd een beetje apart was was dat van de ringen Verward - wat Proudmama ook al zei.

Ik vind het knap dat je dan zelf ook nog rijdt... Verward Dat hoef ik echt niet te proberen hoor... Ik ben van alleen het moeten rijden al zo verschrikkelijk nerveus, dat ik volgens mij iedereen zou afsnauwen als ik daarvoor ook nog het secretariaat zou moeten doen Bloos!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:35

AMSAMSAMS schreef:
Nou heb ik zelf niet gereden en eigenlijk alleen een beetje plaatjes lopen schieten van alles en iedereen Cheese! , maar het was mij niet opgevallen dat je zo'n dramatische dag had. Het enige wat idd een beetje apart was was dat van de ringen Verward - wat Proudmama ook al zei.

Ik vind het knap dat je dan zelf ook nog rijdt... Verward Dat hoef ik echt niet te proberen hoor... Ik ben van alleen het moeten rijden al zo verschrikkelijk nerveus, dat ik volgens mij iedereen zou afsnauwen als ik daarvoor ook nog het secretariaat zou moeten doen Bloos!


Oh nee, ik kan mijn 'zenuwen' goed onder controle houden. Het enige is dat ik het graag alle wedstrijdruiters naar de zin wil maken (wat toch nooit lukt, hoe goed je het ook doet) en dat het écht niet wilde lukken. Ik was dus meer bekaf van het geregel dan dat ik ging snauwen.
Maar goed, alles is toch nog redelijk verlopen.
Idd zijn er wel veel vragen geweest over de geruilde ringen.
Ring 3 stond nl. niet echt recht en de jury wilde dat goed hebben (gelijk heeft ze). Hier waren we dus om 10 over 10 nog mee bezig terwijl de eerste om 10 uur van start moest. Daarom werd door de jury besloten om van ring te ruilen, vandaar.
Dit komt nooit meer voor hoor!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:41

Klinkt idd als een regelrechtige nachtmerrie! Klassiek geval van Murphy's Law... Verschrikkelijk als dat gebeurt!

Snel vergeten.... en op naar de volgende wedstrijd! Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 13:44

Ja, écht wel! Vol goede moed de volgende wedstrijd weer organiseren. Gelukkig is het wat onze RV over betreffende de outdoor wedstrijden. Dat volgend jaar pas weer. 18 en 19 oktober hebben we weer wedstrijden, maar dat is indoor en brengt minder geregel etc. met zich mee. Ook hebben we daar beter zicht op omdat we de ruiters vanuit de kantine kunnen volgen. Héérlijk! Doe ik zelf waarschijnlijk ook weer mee. Dat is wel het fijne van meedoen op je 'eigen' wedstrijd: je kunt jezelf indelen op de startlijst!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:31

Trouwens Randy ik wil je toch nog even een compliment geven voor de vlotte prijsuitreiking
Dat was echt supersnel,we hebben het wel eens anders meegemaakt Boos!
Veel maneges rekken dat om de barinkomsten nog wat op te hogen,van iedereen die binnen zit te wachten,helaas vergeten ze dan wel de paarden die op de trailer staan te wachten Verward


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 07:27

Dank je wel!!! Heel erg leuk om positieve reacties te ontvangen! We zullen dit proberen blijven vol te houden.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyrtheJ en 9 bezoekers