hoe leren rijhandschoentjes schoonhouden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

hoe leren rijhandschoentjes schoonhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 20:43

Hoi, ik heb sindskort van die leren rijhandschoentjes FIJN ZIN DIE JOH! maar ik wil ze wel een beetje goedonderhouden, want ze waren best duur! maar hoe houd je die schoon dan? want leer kan toch helemaal niet samen met water?

help?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:54

*schop*

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:03

De leatherfeel was ik af en toe in de biotex handwas en dat gaat heel goed.
echt leer? misschien met zadelzeep om ze soepel te houden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:05

Handschoenen aan trekken, dan je handen wassen met zadelzeep, eventueel daarna je handen invetten met een paar druppeltjes lederdressing. Hierna voorzichtig uittrekken zodat je het leer niet teveel oprekt en te drogen wegleggen MAAR NIET OP DE VERWARMING!
Gewoon op een droge redelijk koele plek, anders drogen ze geheid uit.


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:38

Ik was ze in een teiltje met speciaal wasmiddel voor (kunst)leer en schapenvacht. Kun je kopen bij de ruitersportzaak, o.a. van Kavalkade (geen idee welk merk ik heb, rood flesje geloof ik). En idd niet bij de verwarming of in de zon laten drogen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:52

Gewoon in de wasmaschine!
Mijn moeder doet ze altijd in zo'n panty-zakje.
Op dertig graden, kan zelfs met wasverzachter.
NIET IN DE DROGER!!!
Ik was mijn handschoentjes ongeveer 3 keer per week en ze blijven mooi en soepel.
Sinds kort heb ik nep-leren handschoentjes in lichtgrijs, en zitten bij mijn vingers echt leren witte stukken op. Hoe krijg ik die goed schoon? Daar blijft namelijk altijd wat donkers op zitten van de teugels....

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 07:12

die tip van sjuimpje lijkt me nog het handigst! over het wassen van handen met zadelzeep. Alleen ik heb dus geen zadelzeep dus dat schiet niet op Boos! en die andere middeltjes heb ik ook allemaal, ik ben maar een simpele manege ruiter Tong uitsteken

ik ben er trouwens ook nu niet meer helemaal zeker van of het nu echt leer is of niet?

antoinette??? jij weet dat ???

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers