Privé les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Privé les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 06:37

Ik wil binnenkort graag weer beginnen met rijden en dacht dat het wel een goed idee is om met privé les te beginnen, omdat ik al jaren niet meer gereden heb.

Ik wil graag weer dressuur rijden, maar ik kan geen één manege vinden die daarin lesgeeft. Daarom wil ik gaan rijden bij een manege die wel lessen in Engelse rijstijl geeft, maar geen figuren of zijwaarts, etc.

Ik heb nog nooit privé les gehad dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen of ik kan vragen of ik wel figuren, etc kan rijden? Omdat het privé les is loop ik toch niemand in de weg en ook al kent de instructeur de figuren niet, dan zouden ze me toch nuttige aanwijzingen moeten kunnen geven?

Hoeveel inbreng hebben jullie in de inhoud van jullie privé lessen?

Kerstmuts


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:11

als de instructeur de figuren niet kent zou ik op zoek gaan naar een andere. Het is de bedoeling dat je ervan leert en niet dat jij je instructeur een hoop moet leren.
Verder geef ik zelf altijd voor de les aan waar ik aan wil werken en vraag ik regelmatig een pauze of stapoefeningen omdat ik een hele slechte conditie heb.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 08:21

Ik ben het met je eens, maar dressuur is hier helaas niet zo populair Huilen ... ik ben allang blij dat ik iets gevonden dat er op lijkt.

Kerstmuts

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:33

in elk geval vind ik dat je kan aangeven waar je aan wilt werken en wat voor jou belangrijk is.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:42

waar woon je ongeveer? een vriendin van mij woont ook in de VS (heeft wel een eigen paard) en is gewoon bij heel veel stallen in de omgeving gaan kijken en in paardenwinkels gekeken naar advertenties, in de paardenbladen gezocht en op internet. Daarnaast kun je natuurlijk op een stal ook gewoon informeren of iemand iets weet wat jij zoekt. Ik merk wel dat je veel minder eigen inbreng hebt bij de stalmanagers en instructeur dan hier en dat de dressuur inderdaad niet echt populair is

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:09

Inbreng in de inhoud van je prive les? Ik denk dat dat voor jou een stuk lastiger is dan voor ons in Nederland.
Misschien dat je aan je instructeur kunt vragen wat zijn favourite dressuurboek is. Dat zou je dan samen door kunnen nemen. Ik neem aan dat de boeken van Jennie Loriston-Clarke ook in de VS verkrijgbaar zijn.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:29

Ik weet niet waar je precies woont in de VS. Maar centered riding is bijna overal te doen. (vooral in de VS, kijk even op hun website) En ook daarbij horen de instructeurs in ieder geval de basis(dressuur)oefeningen te kennen (zie het boek). *LOL*
Er zijn wel dressuurinstructeurs (in North-Carolina in de buurt van Charlotte ben ik bij een dressuurruiter langsgeweest en zij gaf ook les) dus ik denk dat je gewoon moet informeren en dat kan altijd via het internet .

Veel succes

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 17:12

Ik woon in Virginia ... waar Engels rijden dus vrij populair is. Ik heb inmiddels wel een dressuur stal gevonden, maar dat is voor $70 per les! Scheve mond Dat vind ik te veel geld voor op de lange termijn, zeker omdat ik nooit zo'n serieuze rijder ben geweest. Het is wel privé les, maar dan is het toch nog steeds veel geld, of ligt dat nou aan mij?? Verward

In ieder geval heel erg bedankt voor de inbreng. Als er iemand nog ideeën heeft dan hoor ik het graag Lachen

Kerstmuts

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:30

ik heb eerst een tijd gereden, paard leren kennen enz. en dan pas aan lessen begonnen. lijkt dat niet beter?? of heb je geen eigen paard, dan ligt het wel anders en moeilijker om met privé les te beginnen...

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:31

Pling Ik heb een jaartje in IOWA gezeten en daar kreeg ik 1x in de week les. De rest van de dagen was 't western rijden!

Waar woon je ergens dan?

Semper erit denique omnia


      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:33

      hoh... sorry, had nog niet alle berichten gelezen...

      Semper erit denique omnia


          Tyrza

          Berichten: 10878
          Geregistreerd: 11-03-03

          Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:39

          Guinevere schreef:
          Ik woon in Virginia ... waar Engels rijden dus vrij populair is. Ik heb inmiddels wel een dressuur stal gevonden, maar dat is voor $70 per les! Scheve mond Dat vind ik te veel geld voor op de lange termijn, zeker omdat ik nooit zo'n serieuze rijder ben geweest. Het is wel privé les, maar dan is het toch nog steeds veel geld, of ligt dat nou aan mij?? Verward

          In ieder geval heel erg bedankt voor de inbreng. Als er iemand nog ideeën heeft dan hoor ik het graag Lachen


          70 dollar?? Ik denk dat ik maar naar de VS ga emigreren! Tong uitsteken

          Guinevere

          Berichten: 5601
          Geregistreerd: 22-04-03
          Woonplaats: Verenigde Staten

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 05:00

          Tlove schreef:
          ik heb eerst een tijd gereden, paard leren kennen enz. en dan pas aan lessen begonnen. lijkt dat niet beter?? of heb je geen eigen paard, dan ligt het wel anders en moeilijker om met privé les te beginnen...


          Nee, nog geen eigen paard helaas ... die privé lessen zijn echt wel nodig voordat ik een paard dat wil aandoen Tong uitsteken

          It wil uiteindelijk wel weer gewoon groepsles hebben, maar omdat ik al meer dan 3 jaar niet heb gereden wil ik eerst even flink worden aangepakt.

          Kerstmuts


          Guinevere

          Berichten: 5601
          Geregistreerd: 22-04-03
          Woonplaats: Verenigde Staten

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 05:02

          Klinkt goed hè Tyrza! ... Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel gewone pleasure privé les kan krijgen voor minder dan de helft (en dat voor twee uur!) Tong uitsteken

          Kerstmuts


          Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: Eva1975 en 96 bezoekers