Tuiger-time!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Tuiger-time!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 13:52

Nou de rassentopics leven weer op dus ik doe ook maar een gooi....

Haha!

Zijn er mensen met tuigers in de zaal Verward zet hier een foto neer en geef een paar steekwoorden over met name het karakter van je paard......


Mijn paardje
Afbeelding
Rio, roepnaam: Lange, 12 jaar, stokmaat: 1,76 cm
Karakter:
Rio is een heel eenkennig paard met een lichte vorm van zadeldwang, angstig voor alles wat nieuw en onbekend is. Kan vreselijk showen, en heeft een knie-actie waar de mensen hun nek voor omdraaien. Ondanks zijn grote maat is het voor mij net een klein kind, heel trouw en heel lief. Echter voor vreemden.... brr levensgevaarlijk.

Tot zover klein verhaaltje over rio (helaas heb ik geen digitale camera dus kan ik ook niet meer foto's erop zetten, maar daar wordt aangewerkt).

Nu jullie!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:55

Ik heb ook een tuigpaardmerrie (zie avatar, heb even geen pics op een upload staan, maar de meeste mensen kennen haar wel). Ze heet dus Jurga en zij is het paard waar bij ons alles mee begon. Superveelzijdige merrie, met nadruk op merrie, met een prettig karakter.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:34

Ik heb een tuigpaardruin van 3 jaar(taverno).Moeder is van Waterman en
vader is Ganges.Hij kan wel heel ontdeugend zijn maar is met beleren erg braaf.Hij is net zadelmak en heeft een paar keer voor de kar gestaan

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:33

Jaaa...hier wachte ik op!
Ik heb sinds.. *even denken* precies een week een Kwpn..maar er zit dus tuiger in..of het een hele tuiger is..dat weet ik niet..maargoed dat maakt voor mij ook niet uit.. Haha!
Ze heet voluit *zelf bedacht* New Jersey's Angel Cool
Met als Roepnaam Jersey Haha!
Ze is pas 5 dagen hier op stal en ze moet nog erg wennen..ze is nog overal bang voor enz..maar dat gaat allemaal helemaal goed komen.
Ze is in de omgang ontzettend lief..alleen schrikt ze dus wel overal van...
Maargoed..met rijden rijd het wel heel raar Haha! ze gooit heel hoog op..vooral in de gallop kan ik NIET blijven zitten.. *LOL*
En dat ziet er dan heel raar uit..
Maargoed ik moet haar nog goed leren kennen..ze is nu al ontzettend braaf en lief en schattig en snoezig..en zo kan ik nog wel even doorgaan Haha!
Jersey blijft voor altijd bij mij..en ik kan niet wachten om voor het eerst een lekker buitenritje met haar te maken!
Ik zal hier zo even een foto bij zetten..
Groetjess...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:37

Afbeelding
Nou dit is d'r dan Cool
Let niet op mijn hoofd..dit is de enige goede foto die ik heb Haha!
En ik weet niet hoe ik mezelf eraf moet halen...
Nougoed..jij hebt trouwens ook een superkwijlpaardje zeg!!
Dat koppie!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:22

Ik heb een KWPN TP.. Vader is majesteit ( foto in mijn profiel) en vm. is droomwals.. Vader van Majesteit is Immigrant (ammerican saddlebred)
Sandor heb ik gekocht als 3.5 jarige... Super karakter, onwijs lief, 4 jaar, zelf beleerd, gewoon mijn topper Lovers
Ik rij hem voornamelijk onder het zadel. Ik heb zelf wel mijn koetsiersbewijs gehaald maar niet de middelen om San momenteel verder te beleren.
Toch laat hij zich dressuurmatig ook lekker sturen, galop is voor hem een moeilijk gang, vooral de rechtergalop. Maar in galop zit hij wel als een stoel. We hebben erg veel lol samen en hopen volgend jaar ook ons hoofd op wedstrijden te laten zien Cool .. Ik ben gevallen voor de blik in zijn ogen en zijn eerlijkheid.
Afbeelding

Afbeelding

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:44

Wauwie MirandaB jij hebt echt een leuk paardje zeg!!
Die van mij heeft dus ook moeite met de galop ze valt er steeds uit..ookal heb ik m'n been er goed aan...
iig...ik probeer haar rustig te laten galloperen..maar dan doet ze d'r hoofd omhoog en dan gaat ze Cool
Best wel irritant eigenlijk...Maarja komt vast wel helemaal goed..
MirandaB ..heeft jou paard ook een Kwpnbrandmerk??
Die van mij heeft volgens de DA een Kwpnbrandmerk maar ik zie er zelf niet zoveel in.. :S

Klaaske

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:36

Ik heb Burona, een van de laatste dochters van de tuigpaardhengst Senaat. Foto staat in mijn profiel. Als er meer zijn die nog een zoon of dochter van Senaat heeft even pb'en! Groeten Klaaske

......................

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:04

Ik heb ook een KWPN TP!! Ik rij op hem dressuur maar hij loopt ook voor de kar. Ik ben van plan dressuur wedstrijden te gaan rijden met hem want hij kan M2. Alleen gaat dat nog een probleem worden want hij gooit zo hoog op dat je nauwelijks kan doorzitten . Zijn vader heet Uriant en zijn moeder heet Fanny. Z'n broers en zussen lopen menwedstrijden. Foto volgt!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:57

Genderose!
Afbeelding
Afbeelding

Gennie is 3 mei 1988 geboren, en haar vader is Pygmalion. Haar mama is Zenderose (v. Denderose).
Genderose is zwart en heeft 3 witte voetjes. In het begin dat ik haar deed was ze echt heel druk, liep over je heen, ging er met je vandoor bij het rijden, kon niet stilstaan met poetsen. Alles gestrest en hyperdehyper.
Nu is ze echter de rust zelve, is ahrstikke lief en braaf, is met enkel een touw om haar hals te houden, loopt los, staat altijd los bij het borsteln, is een echte rustige schat!
Ze heeft heel haar leven in het tuig gelopen, maar geniet nu van haar laatste dagen.

Verder op stal Union, Wodka en Otto (allemaal zonen van Genderose)

Otto:
Afbeelding
Afbeelding

De hele Tuiger bende van stal
Union - Otto - Wodka en Genderose
Afbeelding

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 19:37

hoi hoi,

Ik heb ook een KWPN TP, Ingenieur. EEn ruin van nu 13 jaar oud, een vos. Hij is een zoon van Renovo. Ings afgekort, is heel lief, maar kan ook heel super nerveus zijn. Dan vind ie alles eng wat ie maar tegen komt. Hij heeft dus zo af en toe zijn kuren... Ik rij momenteel alleen maar onder het zadel maar de bedoeling is dat ik wel weer met hem ga mennen. Nu alleen nog een tuig en koets....

Bevalt prima in duitsland...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:48

Ik verzorg 2 tuiger...dat mag ook wel hè? Knipoog

Niranda (v.Renovo) maar we noemen haar Miepie, ik weet eigenlijk niet waarom. Ze is nu 8 jaar en ze heeft dit jaar voor het eerst een veulen gekregen. Ik rijd haar onder het zadel en dat gaat wel goed, behalve de rechtergalop gaat niet zo goed, de linkergalop gaat wel uitstekend Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meer foto`s in me profiel onderaan Knipoog

En Willy (v. Manno) een hengstveulen en hij wordt nu al heel groot! Het is echt een schat van een veulen, je kan er echt alles meedoen. Hij trapt niet, bijt niet, loopt gewoon netjes mee en kan al z'n voetjes al rustig optillen enzo. Echt een superveulen Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:39

ik heb helaas mijn tp verkocht zon 5 jaar gelden ze was van Goya en reovo en cambrige cole zat er ook in. Ze had wel goei papieren .. fotos oliebol nog niet geupload.

maar als ze het op haar heupen kreeg hup rug weg drukken en tuigen maar!!!!!

moet die verhalen nog aan horen stuiter stuiter hahhahaha

When love is a drug, then let me be your dealer!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:47

Evy: een vriendin van mij noem ik altijd Miepie Haha!
Leuke tuigepaardjes hebben jullie allemaal..
Ene..Tancreda4: Is dit het paardje dat afgemaakt moet worden..of iets in de trant van dat ie niet goed was ofzo?
Ik dacht dat ik zoiets had gelezen?!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:03

Jordy schreef:
Evy: een vriendin van mij noem ik altijd Miepie Haha!
Leuke tuigepaardjes hebben jullie allemaal..
Ene..Tancreda4: Is dit het paardje dat afgemaakt moet worden..of iets in de trant van dat ie niet goed was ofzo?
Ik dacht dat ik zoiets had gelezen?!


Ja, zij wordt afgemaakt... Verdrietig


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:35

Verdrietig potverdorie....
Zonde..ik vindt het een hardstikke mooi paard!
Heb vandaag trouwens wedstrijd gehad met mijn paardje..ging hardstikke super!!!
Verslag staat bij wedstrijden! Knipoog

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:22

hallo mensen

ik heb ook een tuiger is bereden en is de dochter van de bekende tuigpaard hengst Waterman .
mijn paard heet Nikita en is 1.62 hoog ze is bruin en heeft zwarte manen *LOL*

ze is wel pittig maar kan super lopen

meer staat er in mijn profiel.

helaas weet ik niet hoe ik de foto´s erop moet zetten maar als ik weer weet hoe dat moet en ik heb nieuwe foto´s gemaakt dan is het zo voor elkaar OK dan!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

suri
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 22:56

hallohallo, ik heb ook een tuigermerrie van 13 jaar de vader is waterman ze is donkerbruin met veel wit. ik weet niet hoe ik een foto hierop moet krijgen. ik rijd voornamelijk onder het zadel maar ze kan ook in 1 en 2 span.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:58

ik heb een tuiger!!!!!! van wouter!!!!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 16:20

foto's!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:24

ja sorrie hoor maar ik krijg geen foto's op deze site maar ze is breed, drie witte benen een een bles, bruin, lichrbruine manen en in haar staart zitten heel erg veel kleuren!!! bij mij op stal staat er ook nog een van fortissimo. das trouwens haar zoon. allleen erg jammer dat hij geruind is. dah een mooie tuigpaard hengst geweest. een echte ouderwetse zeg maar. tegenwoordig zit er overal veel hackney door. ik vind het jammer dat je steeds minder het oude model (zonder hackney dus) ziet. is het zo een beetje goed?????

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:47

ikkuh rijd een gelders paard (ook tuiger idee) van ZEP OK dan! !!!!!!!!!!!
heeft nog meer mensen een gelders paard misschien wel van ZEP OK dan! ??????
NINA DE ALLERLIEFSTE Bloos
nou liefs laura

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:48

He lauwtje_nina, ik heb ook een gelderse merrie van Zep. De moeder is van strawinsky, dat is wel weer een tuigpaard.

lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:29

coewl!!!!!! Cool familie van me verzorgpaardje leuk !!!1 Haha!
heb je ook een foto van je paardje ik zal proberen om er ook een van nina op te krijgen nou veel liefs laura!
en toch snap ik het niet hoe je dat doe wil iemand me ff uitleggen?[/img][/url]

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:56

lauwtje_nina schreef:
coewl!!!!!! Cool familie van me verzorgpaardje leuk !!!1 Haha!
heb je ook een foto van je paardje ik zal proberen om er ook een van nina op te krijgen nou veel liefs laura!
en toch snap ik het niet hoe je dat doe wil iemand me ff uitleggen?[/img][/url]


Als onze computer weer gemaakt is zal ik een poging doen, nu ligt de cdrom eruit..Uit wat voor moeder komt jouw verzorgpaard?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 40 bezoekers