bokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:28

hoi,
ik rij op een manege.
en daar is een manege paard die de hele tijd bokt vooral als een ander paard er vandoor schiet dan doet hij dat ook gelijk, hij stelt zich aan en dan gaat hij bokken.
heveel meisjes zijn er daardoor van afgevallen (waaronder ikzelf maar daar word ik niet bang van maar de andere wel)
hij word mischien daardoor verkocht en dat wil ik niet want this me lievelingspaard.
en nog een vraagje:
gaat een paard ook aan de teugel als hij je vertrouwt en kent, bij mij wel denk ik.
x nicoline

zit nog diep na te denken...


XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:39

Als je paard telkens mee doet als een ander er vandoor gaat mag je heus wel eens consequent zijn. Hij maakt er dus gewoon een spelletje van. Het paard moet wel respect voor je hebben en luisteren naar je hulpen.
Maat bokt je paard telkens als je gaat rijden???? Ook al doe je niks van je hulpen geven???? want dan is er denk ik iets niet goed dan zou ik hem eens na laten kijken!

Jammer dat het niet je eigen paard is en dat die weg gaat
Veel sterkte ermee

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:41

hij gaat mischien weg en het is een manege paard dus er zit iets los

zit nog diep na te denken...

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 21:41

en jah hij bokt eleke keer

zit nog diep na te denken...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:12

Jah maar hou ook in je achterhoofd dat paarden kuddedieren zijn he, en vooral op manege is dat kuddegedrag toch sterker als dat je prive een eigen paard hebt, kijk dat bokken hoort duidelijk niet, maar dat kan dus ook de reactie van het paard zijn

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:09

Hoi
Wij hebben der ook zo een op de manege. Echt een klier. Je moet onthouden dat het voor zo een vaak een soort spelletje is van wie is er de baas. Als er niks met hem mis is moet je hem gewoon goed op z'n sodemieter geven als hij bokt. Geef hem maar eens een goede mep op z'n kont. Verwacht dan wel dat hij een bok terug geeft, dus blijf achterover zitten en hou je knieen aan het zadel en zorg dat je zn hoofd omhoog houd. na elke bok geef je hem een tik, en zorg dat jij de laatste uitdeeld. dan heb jij gewonnen en zal hij ook wel voor je willen werken. waarschijnlijk ben je er niet in een keer vanaf maar zal je het vaker met hem moeten uitvechten. veel succes en hou je vast!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:21

Ik snap heel goed waarom ze hem misschien weg willen doen.
Een manege kan zich niet veroorloven dat een van hun paarden dit doet.
Ze jagen klanten weg en het paard kan minder ingezet worden dus eet alleen maar.
Leo_American geeft je de beste tip wat betreft het bokken.
Terug slaan, geen medelijde hebben. Zorgen dat je altijd de laatste bent, dus na elke bok nog een tik.
Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:34

En je heel goed vasthouden!!!!!!! De aanhouder wint!!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers