Wedstrijdverslag Middenbeemster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Wedstrijdverslag Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 17:26

Jaja, vandaag was het dan eindelijk zover. Hier had ik al een aantal weken naar toe geleefd Knipoog
Vandaag ging ik voor het eerst sinds ongeveer een jaar weer op wedstrijd. Ik had er in januari nog 1 gereden, maar dat was nog thuis.
Ook had ik een wedstrijdblouse en jasje die ik nog nooit had aangehad Haha!

Woensdag zijn Jura en AMSAMSAMS naar mijn les komen kijken en aangezien Jura altijd zo goed kan glimlachen naar de jury heeft ze me nog een aantal tips gegeven Tong uitsteken

Vrijdag had ik zo mijn bedenkingen over de wedstrijd. Magic moest eigenlijk naar de hoefsmid en begon heel erg te struikelen (ze heeft natuurlijk al beenproblemen). Op een gegeven moment ging ze zelfs door 4 benen. Met een beetje in evenwicht blijven kon ik nog blijven zitten en Magic krabbele weer omhoog. Maar de schrik zat er goed in Scheve mond
De rest van de voorbereiding verliep gelukkig wat beter.

Gisteren Magic al gewassen en wat opgeknapt. En vanmorgen pas gevlochten. Bij het invlechten wist Magic alweer wat we gingen doen en werd al weer helemaal zenuwachtig, oortjes erop!!
Ik was eerlijk gezegd best zenuwachtig Bloos
Maar ik had een topteam aan grooms/fotografen bij me: mijn moeder, zus, vader, vriendin en ook AMSAMSAMS kwam!

Op het wedstrijd terrein aangekomen heb ik een hele snelle meeting met Zep en Sjuimpje gehad, maar ik was nog niet heel erg aanspreekbaar Haha!

Na een gevecht met de stiften kon ik er dan eindelijk op. Met inrijden was Magic behoorlijk wakker en wilde alles zien *LOL*
Echt lekker rond wilde ze in eerste instantie ook niet komen. Maar naderhand gelukkig wel, zeker toen ik haar oppakte liep ze als een trein OK dan!

Tegen die tijd waren mijn zenuwen verleden tijd en kon ik de ring in. Ook nog handig want ring 3 was ring 4 geworden en andersom Verward Ze waren wel goed begonnen maar halverwege veranderd. Heel verwarrend want er was geen ringmeester en er stonden geen bordjes.
Uiteindelijk heb ik mijn tweede proef eerst gereden en mijn eerste proef als tweede gereden Lachen

Ja en toen de proeven zelf...het begin van de eerste proef ging gewoon heel lekker, ik kon lekker rijden. Super gevoel!
Alleen toen de galop...hier ben ik met mijn instructrice nog heel hard mee aan het werk. Ze wordt heel zenuwachtig bij de eenvoudige galopwissels. Ook is ze op deze momenten heel moeilijk te rijden voor mij (moet ik nog mee leren omgaan in een proef Knipoog ).
Maar blijven lachen Pling

Gelijk achter deze proef moest ik mijn tweede al rijden. Magic was nog wel wat opgefokt, maar weer ging de draf goed!
Alleen de galop werd hier nog wat dramatischer...ik kreeg haar tijdens de eenvoudige galopwissels niet eens meer in stap Bloos Maar zoals ik al zei, hier ben ik nog mee in training.

Maar mijn dag kon niet meer stuk, ik was zo trots op mijn meisje. Ze is niet 1x geschrokken. En liep gewoon heerlijk OK dan!

En toen de prijsuitreiking. Ik had echt niets verwacht, ik had lekker gereden, maar zeker niet winstpuntwaardig. En naar mijn mening werd er vandaag best goed gereden.
Maar ik was nog wel in mijn eerste proef 2de met 171 punten, dit is dus geen winstpunten voor de Z1 Knipoog . Voor de tweede proef had ik 163 punten, met nog steeds mooie cijfers voor de zijgangen alleen 2en voor de eenvoudige galopwissels Clown

Ook heb ik aan het einde Gomir nog zien rijden en een paar foto's gemaakt. Daar zit wel 1 mooie springfoto tussen

De foto's volgen nog, ik wacht eerst nog even op de foto's van AMSAMSAMS.
Alle mensen die er voor me waren bedankt!! Zonder jullie was ik nergens Knipoog


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:38

Gefeliciteerd antoinette! Je kunt het wel hoor! En als je nu de galop nog even goed gaat oefenen dan rijd je zo weer bij de top! OK dan!

Toen ik je die proef zag rijden bij jullie in de bak viel mijn mond al open van bewondering want het zag er (in mijn ogen zeker!) zo mooi uit!
En dan nog zelfs een 2e plek! Echt super

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:23

he nou lekker hoor!!!! hoe heeft gomir gereden?!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:36

Gomir ging goed Party!!
Ben echt super tevreden Het was de eerste keer M en met parcouslopen kreeg ik acuut last van hoogtevrees...Clown het stond best wel aan de maat en ook nog aardig technisch(krappe wendingen en lange lijnen)...Ik dacht eerst dat het wel meeviel, maar het was B wat ik gezien had en geen L Bloos
Maar het ging echt super, met losspringen al. Ik had in het parcours een balkje op de uitsprong van de dubbel en een heel banketstaaf blokje op de muur, maar hij liep echt super! Lovers
Had niet verwacht dat het zo goed zou gaan Eerlijk gezegd verwachtte ik een balk of 4/5 Knipoog


Leuk om Antoinette weer eens gezien te hebben(was alweer even terug Verdrietig ). Heb ik verder nog bokkers gezien of niet Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:47

Ja Gomir je ging zeker lekker!!
Ik doe het je niet na! Ik vond het wel sneu dat je al begon dat het zo hoog stond. Ik wist niet dat dit je eerste keer M was.

Vanavond zal ik je die foto nog even sturen. Of hier op bokt zetten.

Ja hoor je hebt nog een bokker gezien. Anne-marie stond naast me. AMSAMSAMS hier op bokt.


Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:09

GEFELICITEERD!!

het zag er vorige week zeker toppie uit! Ik en fleury zaten je toen echt te bewonderen (daar zaten we dan als twee knullige b ruitertjes Tong uitsteken) maar goed, echt toppie dat het zo goed gegaan is, en idd die galop die komt er wel!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:33

And the winner is....


Wat een geweldige afsluiter van een leuke dag! Vond het er heel netjes uit zien! In je tweede proef moest ik af en toe wel even gniffelen om je... Zo heet als Magic was haha! Krijg je spieren van! Haha in je armen, maar ook in je kaken Knipoog

Ben erg benieuwd naar het fotoverslag wat je gaat maken, maar hierbij wel alvast even een hele mooie!

Afbeelding

En oh ja Gomir... Ik heb je gezien, ik stond even bij Antoinette te kleppen toen je aan het inspringen was! En ik heb je parcours ook gezien! Super zeg! Mmmm.... Hopelijk kom ik ook ooit zo ver met mijn grietje!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 23:38

Ja heerlijke foto, erg bedankt!! Ik lach als een boer met kiespijn Bloos!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:46

Ja haha, toen moest je nog en wist je nog niet dat je een tweede plaats zou behalen! Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:02

Fijn dat je goed hebt gereden!
Ik vond het heel leuk om bij je les te komen kijken. Ik vond jouw instructrice super les geven, en ik vond het een hele eer dat ik op een Belisar mocht zitten! Haha!
En wat is Magic een leuk paard!!

Antoinette schreef:
en aangezien Jura altijd zo goed kan glimlachen naar de jury heeft ze me nog een aantal tips gegeven Tong uitsteken


*LOL* Schijnheilig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 03:40

Lekker toch dat je er zo'n goed gevoel van hebt overgehouden? Toppie OK dan! .

Citaat:
Op het wedstrijd terrein aangekomen heb ik een hele snelle meeting met Zep en Sjuimpje gehad

Hoe is dat gegaan? (n.a.v.dit topic [KH] Ik ga de Fries van Sjuimpje killen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:36

Super joh!
Wie won er? John met die donkere? Dat was ook een echt apart paard.

Ozep en Zep hebben maar 1 proefje gereden, de kuren die Ozep bij mij wel eens uithaalde heeft hij nu in 1 proef allemaal tegelijk op Zep losgelaten. Al piepend en murmelend galoppeerde hij door de baan, die knuppel wilde niet draven namelijk Bloos
Lotje heeft hem afgelopen woensdag in de les best wel even doorgepakt en dat pakte hij super op, helaas had ze de dagen erna geen tijd om hem te rijden ivm examens, we weten nu dat het ego van Ozep ietwat te groot om er dan na 3 dagen gewoon weer op te stappen. *LOL*

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:51

Sorry van de ringen. Ik hoop niet dat de wedstrijdruiters (en bokkers) er veel nadeel van hebben gehad. Het was gisteren (voor het eerst)
écht een puinhoop. Alles wat in de organisatie maar fout kon gaan, ging fout. Ik was één grote hoop stress. Ik had een gloeikop en heb de hele dag met uiterste spanningen rondgelopen (je probeert het toch iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken). Ik denk dat ik niemand echt bewust heb ontmoet, maaruuhh (durf het bijna niet te zeggen), ik ben die stresskip bij het secretariaat!!!
Ik moest 's middags ook nog eens zelf starten (boehoehoe).....
Helaas Gomir, ik heb je helemaal niet gezien (of onbewust?)?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:18

Hé Antoinette, volgens mij heb ik jouw prijsuitreiking gedaan?! Ik was dan degene die alles omriep door de microfoon en als het goed is heb je je prijs van mijn moeder overhandigd gekregen?

Ik heb gisteren trouwens wel Pava ontmoet!
Ik had via PB contact met haar (zij PB-de mij via Fitzroy). Pava moest als allerlaatste van de dag, na mij, starten. Na de prijsuitreiking heb ik haar nog even gesproken! Wel leuk om een gezicht bij een Bokt-naam te ontmoeten!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:19

Niets van gemerkt hoor Randy Verward
Had ik dat geweten dan had ik jullie niet lastig gevallen met mijn gezeur of we de protocol vast mochten hebben zodat we naar huis konden. Bloos!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:54

Oh ja, welke was jij (er hebben 2 mensen gisteren eerder om hun protocol gevraagd)? Was jij diegene die uiteindelijk maar 1 keer gestart heeft of was jij diegene met het paard dat vreselijk tekeer ging op de wagen en dat je geen winstpunten had verwacht en ze wel dik had?
Daar was ik trouwens niet bij (bij de laatste). Toen was ik al met mijn paard bezig, geloof ik. Mijn moeder vertelde het later. Als jij diegene was van alleen de eerste proef, heb je van mij dus je protocol gehad!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:04

Aangenaam Haha!
Wij hadden inderdaad die proef die niet goed genoeg was voor winstpunten

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:14

Ja, rot voor je joh! Je paard had er zeker geen trek in gisteren??? Volgende keer beter.
Leuk je ontmoet te hebben!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:41

Ja, Randy, als jij niet mijn protocollen bij het concours van 2 aug. had gestopt, dan hadden we nooit gemeet Haha! Tong uitsteken Leuk dat ik nu weet wie jij bent!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:16

Ja, die protocollen en coupons kwamen pas gistermiddag tevoorschijn toen we alle coupons + protos kwijt waren. Het zat nog in een map van de 2e. De 2e waren wij nl. niet de rekenkamer en de rekenkamer had de spullen opgeruimd, vandaar dat ik van de week dus jou niet op de startlijst had staan, de coupons lagen totaal ergens anders!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:01

Okee,dan nu weer terug naar antoinette haar wedstrijd,ik voelde mij echt weer een trotse mama,en eigenaresse natuurlijk.
Ik gunde het je enorm Antoinette je hebt er de afgelopen paar maanden zo hard op gewerkt om alles weer goed te krijgen. OK dan!
Gisteren heb ik nog even berekend dat als die 2en voor de wissels 6en worden je dik in de 190 punten zit.
Zodra dat gebeurt laten we een kuur in elkaar zetten,beloofd *LOL*


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:10

Proudmama, je hebt gelijk, excuus! En Antoinette, gefeliciteerd met je tweede prijs! Bloos! OK dan!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:29

Ja sorry voor het off-topic gaan.
Antoinette, proficiat!!!
Altijd een beloning waard als je ergens hard voor knokt!
Enne... in de Z waren er sowieso geen hoge punten uitgedeeld. In 1 proef waren er maar 1 of 2 wp's uitgedeeld, verder niet.
Of het eraan lag dat er slecht gereden werd of dat er laag gejureerd werd, dat kan ik (niemand, behalve de juryleden) niet beoordelen, want ik heb er niets van gezien.

In ieder geval helemaal te gek als je beloond wordt voor al je moeite!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 12:15

Naar mijn weten werd er gewoon slecht gereden gisteren Haha!
Het waren zeker goede combinaties en goede paarden. Op het inrijdterrein zagen sommige combinaties er veelbelovend uit, alleen kwam het in de ring niet zo naar voren. Veel verzet, paarden die omsprongen bij contra enz.. (heb zelf natuurlijk niet alles gezien)
Wat er op mijn protocollen staat klopt iig, ik ben het helemaal met de jury's eens Knipoog

Idd was John Maarsse 1e en 2e. Het scheelde toch maar 1 puntje met mij Haha! (ik had 171 en was 2de en hij 172 en was 1e). Ook was nog een vriend van AMSAMSAMS een keer 1e met 185. Zo gaaf paard Kwijl
Helaas ging zijn tweede proef wat minder...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:08

Tja, Danny Ekkel was dat toch? Hij vond het schijnbaar nét zo goed gaan als zijn 1e want hij kwam nog vragen of er bij iedereen zulke grote verschillen in zaten. Dat was dus alleen bij hem het geval. De rest zat qua punten redelijk gelijk met de eerste proef. Hij heeft dus idd gewoon minder goed gereden dan zijn 1e.

Laat je niet gek maken door piafferende combinaties op het inrijterrein: 9 van de 10 keer zegt dat niets over hoe iemand in zijn proef rijdt!!!
(Uit eigen ervaring.)

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azhari, denisesilver en 56 bezoekers