Wat als er brand uitbreekt in je huis/kamer....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10443
Geregistreerd: 20-07-01

Wat als er brand uitbreekt in je huis/kamer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:25

....en je net genoeg tijd hebt om een aantal dingen mee te nemen voor het te gevaarlijk wordt. Wat zou je dan meenemen? Oftewel, welke dingen hebben zo'n emotionele waarde voor je dat je ze niet zou kunnen missen?

Ik zou zelf iig een jas of iets dergelijks meenemen, m'n portemonnee en m'n mobiel. Verder m'n fotoalbums/fotolijstjes omdat dat allemaal momentopnamen zijn die belangrijk zijn voor mij, foto's van vrienden, feesten, paard enz. En als m'n konijn op m'n kamer staat (in de winter, nu zit ie in z'n buitenhok) neem ik die ook mee.

Hoe zit het met jullie?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:26

Ik zou mijn discman meenemen (sorry, maar ik ben super gehecht aan dat ding) En mijn knuffeltje Tong uitsteken En natuurlijk portomonee, spaarpot en mobiel.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:37

er is inmiddels twee keer bij me ingebroken en ik hecht inmiddels weinig waarde meer aan materiele zaken! Wat er met mij mee gaat zijn mijn kat, mn map met gedichten, verhalen en dagboeken. Als ik wat meer tijd heb ook wat boeken, maar die kun je weer terug kopen, mn verhalen niet! Nou ja, gewoon hopen dat het niet gebeurt!! Haha!

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:47

het konijn en de vogels. en daar ben ik denk ik een boel tijd mee kwijt. de rest is allemaal vervangbaar.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:49

Foto van Nozem en Flash, mobiel en dat beeldje met foto van E Schijnheilig

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:52

Alles wat ik zo snel kan pakken en mee kan nemen, en dan vooral foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:52

Ik ga met de brandblusser aan de gang tot ik erbij neerval...

Wat ik zou willen meenemen zijn mijn fotoalbums, maar die staan in de kast die dan wrsch het beste brandt. Anders... belangrijke papieren die niet in de brandkast zitten... Mijn familie of vrienden (depends waar ik ben), ik denk dat ik toch zoveel mogelijk probeer te redden...

Maar als het ooit zover komt, dan zien we wel wat ik doe, voor hetzelfde geld ga ik dan alleen de plantjes redden, je kunt dat toch niet vantevoor bepalen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:54

Fotos! En mijn ratjes, en als ik dan nog tijd heb nog van wat van die kleine dingen waar ik aan gehecht ben! Maar zeker fotos/video.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:59

M'n harddisk! Daar staan een hoop op waar ik zeer aan gehecht ben. Ik heb wel het 1 en ander als backup op disc, maar die liggen beneden (eigenlijk niet handig) dus als het huis in de hens gaat ben ik die alsnog kwijt.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:01

Ik zou mijn hond en konijn meesleuren, verder: alles wat ik pakken kan

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:01

eerst de mensen die in huis zijn en de hond en hoogstwaarschijnlijk de pc want anders word bokken zo moeilijk Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:01

Tsjonge ik denk daar niet eens over na....... *nu ff denken*

De fotoboeken en m'n schooltas om daar een paar belangrijke spulletjes in te proppen van emotionele waarde.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:06

Eerst zou ik mijn vader wakker maken, die wordt van niks wakker dus dat word nog een hele opgave Tong uitsteken
Daarna mn beesten mee naar buiten slepen, die kunnen zichzelf niet redden Daarna snel wat kleren, foto's, harddisk.. euh.. mn portemonnee en mobiel. Verder heb ik nog een kluisje met geld, dat neem ik ook mee

Ik weet het eigenlijk niet precies, als het er op aan komt dan zal ik toch wel andere dingen pakken. (ik zie het al voor me, ik die een kwartier voor mn klerenkast sta om te kijken welke kleren ik nu weer mee moet nemen Schijnheilig)

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:13

foto's, schoolspullen en de papieren van Baloe. En als t even kan ook nog de computer. Aangezien daar ook voor mij heel erg dierbbare foto's op staan.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:18

Als eerste neem ik de katten mee.

Als ik dan nog tijd over zou hebben zou ik foto's en mobieltje meenemen maar als er geen tijd meer zou zijn is dat pech gehad.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:54

ouders waarschuwen Knipoog als 112 nog niet gebeld is, bellen... hond naar buiten jagen, mijn cd's met foto's pakken, en alles boeken en lijstjes die ik dragen kan. En een stapel brieven en kaarten.

Ann

Berichten: 13242
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:59

De honden, de vogels en de lievelingsknuffels van de kinderen, de rest is vervangbaar en niet de moeite waard om je leven voor te riskeren.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:02

mn computer, tv knuffel , Tong uitsteken...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:02

Allereerst de katjes natuurlijk.....alhoewel ik niet weet hoe, want ik heb maar 1 kattenmandje en ik kan ze ook niet "los" meenemen naar buiten, want dan rennen ze vast door alle stress weg. Ik denk dus maar dat ik er voor noodgevallen een mandje bijkoop.

Ten tweede zou ik al mijn fotoboeken meenemen en mijn portomonnee, en belangrijke papieren (paspoort, bankpassen etc).

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:08

*slik* ik heb dit een aantal maanden geleden mee gemaakt.. Verdrietig
Het is voor mij eigenlijk te pijnlijk om het helemaal te lezen..
Maar 1 ding wil ik wkwijt.. ik wist wat ik moest doen ook al was ik toen zo ziek ik heb meteen 112 gebelt.. geloof me het lijkt net of alles boven in stort je hoort alles vallen..
Alles staat onder de rook je ziet geen hand voor ogen.. geloof me maar je kan niet doen Verdrietig

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:09

alles wat in de buurt ligt Tong uitsteken
nee gewoon zoveel mogelijk en dan vooral foto's en dingen waar ik aan gehecht ben!

ik heb 1x gedroomt dat er brand uit brak bij de buren en het langzaam naar ons kwam en ik ging rustig alles in pakken, kwam steeds dichterbij en ik stond op gemak al mn kleren in zakken te doen..
klinkt dom Tong uitsteken is t ook maar vooral raar want het was echt zo'n relaxte sfeer Tong uitsteken

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:13

om te beginnen de mensen en dieren (mij hebben ze als baby uit een brandend vakantiehuisje geplukt)

daarna m'n fotoalbums, ik zou het echt erg vinden als ik geen foto's meer had van vroeger

verder redden wat er te redden valt

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:13

Toen ik 4 jaar was is onze boerderij afgebrand. Mijn moeder heeft mij, de katten en de hond meegenomen en is hoogzwanger van Sundancer naar mijn oma in Zuidlaren gereden. Daar logeerden toen mijn 2 oudere broers. Mijn vader is bij de boerderij gebleven en het is hem gelukt om alle paarden, koeien, kippen etc. naar buiten te krijgen.

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:03

ik zou eerst schreeuwen om hulp en proberen het vuur te blussen Knipoog , maar ik denk dat ik alleen mn tasje meeneem , daar zit mn geld en men mobieltje in , ik denk niet dat ik helder genoeg zou denken om ook nog foto's ofzow mee te nemen !

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:12

Mijn hond en mijn hamster neem ik als eerste mee.
Daarna heel hard gillen zodat iedereen wakker word en daarna pakken wat ik pakken kan mobiel enzo.....