Wat betalen jullie voor stalling op een manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 15:29

Bij ons kost het f370,- voor een pony (f470.- voor een paard) en dat vond ik echt niet duur! want je kan hier ook bij een boer/particulier je paard neerzetten voor tussen de f300,- (zonder voer) en f375,-. Maar zijn de prijzen van deze manege nou onwijs laag???


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 15:34

Hangt er helemaal vanaf wat de voorzieningen zijn en in welk gedeelte van Nederland je zit!
Binnenbak (en is die ook wel eens vrij of zijn er altijd manegelessen!)? Gedraineerde buitenbak? Longeercirkel? Weidegang? Paddock? Spuitplaats? Solarium? Stapmolen? Moet je zelf mesten of wordt dat gedaan? Zelf voeren, zelf voer klaarzetten of is dat geregeld? En zo zijn er nog veel meer dingen! Moeilijk dus om te zeggen of het duur of goedkoop is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 15:39

Wij betalen (in Drenthe) 300,- inclusief gebruik ruime box, paddock, weiland, binnenbak, buitenbak, round-pen en hooi. De paarden worden dan voor je binnen- en buiten gezet. Supermooie uitrij-mogelijkheden en het is een luxe pensionstal.

Je moet zelf uitmesten en de paddock, weiland schoonhouden. Strooisel en biks zijn voor eigen rekening. Strooisel is 5,- per baal stro, dus het hangt er vanaf hoeveel stro en biks je gebruikt hoe duur het wordt.


Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-01 15:53

hoiii, was ik er ff vergeten bij te zetten wat je er allemaal hebt.. maar er is een super grote bak, wordt wel vaak gebruikt bij lessen, maar je maar je mag onbeperkt in de lessen meerijden, goede buitenbak, paddock, er wordt gevoerd, alleen moet je zelf uitmesten... volgens mij is dat wel een hele redelijke prijs daarvoor...

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 15:55

Ik heb vorig jaar 8 700 BEF (435 gulden) betaald voor een stal met stro, voor een stal met vlasstro betaalde je 9 700 BEF (485 gulden). Dit is alles inclusief dus voer, stro, hooi, water, gebruik van de piste, water, ... Alleen smid en veearts waren buitenaf te betalen. Maar de manège is zopas opgeslagen met de lessen, dus ik veronderstel dat dat voor de stallen ook wel zo zal zijn.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:29

hoi


ik sta voor 200,- gld per maand op een soort van klein prive stalletje (met 3 paarden) het zijn "echte" boxen waar mijn pony's in staan (dus geen hokje Haha! ) en er komt van de winter een buitenbak bij en ik heb beschikking over een stukje weiland IEDEAAL!!! *LOL* en lekker goedkoop ik heb alles erbij behalve bix in totaal ben ik voor 1 pony 225,- guldenkwijt.

groetjes debora Koe Koe

ps hier op manege's (in zeeland) betaal je ook al snel 550,- gulden voor een stal.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:51

Bij ons betaal je voor een pony in een stand fl 265,- p.m. en in een box fl 315 ,- p.m.
Voor een paard in een stand fl 365,- p.m. en in een box fl 415,- p.m.

Dit alles is incl. voer, hooi en stro, 2 buitenbakken een spuitplaats en een solarium.
Een stand word voor je gemest, een box moet je zelf mesten.

Vind ik niet duur in de regio Rotterdam.

Shadow staat op een kleine privestal, met goeie buitenbak, 3x3 boxen en een weiland voor fl 150,- in de maand. Zelf mesten, voeren word gedaan.
Das nog beter!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:09

Hier betaal je op maneges al snel rond de 600 per maand, inclusief alles.
Ik sta op een privestal met binnen- en buitenbak, roundpenn en 24/7 weidegang in de zomer, inclusief stro, hooi en krachtvoer, voor 400.00 per paard per maand. Maar ik heb ontzettend geboft dat ik hier sta!!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:17

Ik betaalde bij mijn vorige stalling 350,- excl. krachtvoer. Hiervoor had ik een redelijke stal, weidegang, paddock en een bak waar niet in te rijden viel (verzakt, te nat, te mul of bevroren).

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:37

Bij de manege in Groningen:
f 455,- per maand. Dit inclusief box 3x3, uitmesten, voer, binnenmanege 30x80, buitenmanege 20x80. Helaas geen weidegang, slechts kleine paddockjes.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:18

prive stal...zelf uitmesten....350,-
manege voor een e-pony 550,-
inclusief..
-spuitplaats
-binnenbak
-2 buitenbakken
-vlakbij strand
-uitmesten
-voeren etc.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:30

Fries Paarden Centrum vraagt voor een paard 475,- per maand, een pony rond de 425,- Met 2 binnenbakken en de grote evenementenhal, 3 buitenbakken, weidegang, stapmolen, solarium (vast tegen extra kosten) en volledige verzorging. Wel kleine boxen voor mijn gevoel. Ik weet niet hoe het nu is met de beschikbaarheid van de binnenbakken. In het vorige gebouw was dat flink stinkmodder Schijnheilig
Ik zal nu niet uitweiden over pensionstallen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:05

Ik sta op een pensionstal met goede binnenbak en 2 buitenbakken. Spuitplaatsen. Word uitgemest en gevoerd iedere dag weidegang (worden binnen en buiten gezet) hij heeft een erg ruime paardenstal en ik betaal maar 300.- per maand. da's ook errrug weinig!! Maar hier zijn overal de prijzen verschillend, ik ken pensionstallen die gewoon 600.- voor hetzelfde vragen maar ook voor 475 maar goedkoper als ons ken ik geen stal.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:14

Citaat:
Op 2001-09-22 20:30, schreef joyce B:

Ik zal nu niet uitweiden over pensionstallen...


Nee, want die kennen we al Lachen
FPC heeft trouwens nog steeds dezelfde prijzen, ze hebben alleen geen stands meer volgens mij.
6 jaar geleden was de stalling daar ook al 475,- en dat terwijl je nooit binnen kon rijden Boos!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-09-22 21:14 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:41

Ik sta nu met 2 paarden voor 475 totaal exc biks.
De bak is super, heb 2 boxen(met licht jaja!!)naast elkaar, paarden hele jaar door buiten, paar paddockjes, strand, duin en bos! Haha!
Voorheen was ik 425 kwijt excl. biks en toen had ik de dingen niet die ik nu hier boven heb neergezet(op de paarden buiten na dan maar vraag niet hoe ze er dan bij stonden.)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 21:55

Ik betaal 495 met alles. Stal uitemsten, dagelijks buiten zetten, voeren. En heb 1 binnenbak, 1 buitenbak. Zet je haar nu thuis neer ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manda op 2001-09-22 22:23 ]</font>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 23:01

Hier betaal je voor een manege 800 gulden per maand voor een paard. Kan nog erger, 1200 gulden bijvoorbeeld voor een pensionstal.

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 23:20

Hier op een manege in omgeving Hoorn, betaal je voor een paard 675 gulden. dat is inclusief alles; stro, hooi, bix, en uitmesten je hoeft niet zelf te voeren. Er zijn twee binnen bakken een kleine en een grote, een groten buitenbak, een trainingsmolen, longeerbaan, en ruime paddocks.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 23:23

voor honey (shet) fl 100 en voor Jamaica (haf) fl 300...
Buitenbak, 3.20 x 3.20 box, weide gang naar believe zeg maar (je mag zelf zeggen of je ze op stal wilt, of in de wei, of combinatie)
voer, hooi stro etc... all in

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 02:28

Volgens mij kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Ik huur gewoon een weilandje en ik kan altijd in een buitenbak rijden en dan valt het best wel mee met de prijs. Maar zet ik mijn paard een kilometer verderop op een manege met binnenbak, allwether buitenbak, weidegang, stapmolen e.d, dan moet ik 800 gulden betalen voor alleen de stal en het voer. Als je dan ook nog weidegang erbij wil moet je 50 piek extra betalen en als je gebruik wilt maken van de stapmolen ook 50 piek meer! Dus dat is dan 900 piek in de maand!!!!
Ik vind het veel leuker om het paard zelf te verzorgen, dan dat iemand anders je paard voert e.d.!

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 09:29

Bij ons kost het:
Ponyleden (hele jaar op stal en keuze voor weidegang) Fl. 428,00 per maand
Ponyleden (met weidegang van 1 mei tot 1 oktober) Fl. 385,00 per maand
Paardenleden (oude stallen) Fl. 508,00 per maand
Paardenleden (nieuwe stallen) Fl. 590,00 per maand

En dan heb je daarvoor grote en kleine binnenbak, een buitenbak, paddock, spuitplaats, longeerring, en je kan naar buiten en er wordt voor je gevoerd. Of ze ook voor je uitmesten weet ik niet.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:19

Jeetje, als ik zo de prijzen zie die iedereen betaald dan zijn de prijzen hier in de buurt echt hoog Huilen . Bij ons betaal je al gauw vanaf 650,- per maand en dan heb je wel een binnenbak maar kan je alleen overdag rijden of na tienen s'avonds, en het zijn dan echt drukke maneges. Pensionstallen zijn hier vanaf 750,- per maand maar dan komt er natuurlijk nog van alles bij (ben je zo 1000,- p.m. kwijt) Frusty . Zelf sta ik bij een pensionstal waar ik zo rond de 500,- per maand voor betaal maar dan is er geen binnenbak. Geeft niets voor mij, heb ik er wel voor over, maar het is en blijft wel een dure hobby zo.
Groetjes Party!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:50

hallo.
Ik betaal in overijssel bij een boer met mooie luxe stallen F150,- per maand zit stro en hooi bij.
Alleen moet ik zelf de brokken halen ben ik f195,-kwijt per maand.
Er zit een buitenbak bij,en een wasplaats met warm water,en een onwijze mooi bos gebied waar je er de hele dag kunt vermaken.
*LOL*
In de buurt zit de ponny club dus lekker dicht bij de ideale plek voor je ponny.
Ik sta samen met nog 5 andere meisjes daar en de boer z,n kinderen hebben zelf ook nog 5 pony,s samen is heel gezellig!
maar op de manege zelf hier betaal je f400,- met 2lessen in de week erbij.
groetjes diana. Vingers aflikken

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:01

Bij ons op de priveestal betaal je voor een shetlandbox 215,-
voor een pony box 400,-
voor een paardenbox 550,-
Als je je pony/paard op het land zet is het wel goedkoper. Voor een pony is het dan 200,- per maand en voor een paard 300,-. een shetlander weet ik niet Verward (kan alleen in de zomermaanden)

Hier bij zit dan wel hooi, stro, biks enz.
Je moet wel zelf uitmesten..
Ook is er 1 binnenbak, 1 grote buitenbak, en een longeerbak. Ook wormenkuren en entingen worden voor je geregeld en betaald Lachen
Tegenover de priveestal is een mooi recreatie gebied, op ong. 15 min zit een mooie polder, enz.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dribbel op 2001-09-23 15:02 ]</font>

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:03

nu betalen we 380,- per maand. dan wordt er gevoerd, uitgemest. er is een binnen-en een buitenbak. een longeerbak, spuitplaats en een grote wei.
de manege gaat wel uitbreiden en dan wordt het denk ik duurder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Team_Sublime en 129 bezoekers