staldeken waterdicht maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 09:17

Ik heb ooit eens een deken gekocht, bij een winkel die niet echt veel uitleg wist te verschaffen. Ik had namelijk een canvas staldeken gekocht, dat niet waterdicht is... terwijl mijn pony het hele jaar buiten loopt. Het heeft er een keer 's nacht opgelegen en het was natuurlijk doorweekt en het woog misshien 25 kilo!
Is er een mogelijkheid omn zo'n deken waterdicht te maken, maar dan wel 100% waterdicht? Verward
Femke

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:47

oude regenjas verknippen???

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:55

Je kan zo'n deken dat nooit echt waterdicht maken. Daarvoor moet je echt een regendeken kopen. Kost misschien wel wat, maar dan heb je het probleem van doorweekte dekens en rillende pony's niet meer.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:06

je kan de deken inspuiten met een speciaal iets wat ze ook voor tenten gebruiken....
daar word ie waarschijnlijk 90 % waterdicht van, misschien dat ie bij de stiksels nog iets lekt, maar dat is op zich niet heel erg....

groetjes liselot

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:08

LISSY HOE DUUR IS DAT EN (sory voor caps) waar kan je dat kopen???

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:14

ik heb geen ide hoe duur het is, maar volgens mij kan je het ewoon kopen bij een kampeerwinkel (het word namelijk gebruikt om canvas tenten en vouwwagens waterdicht te maken)
kusies liselot

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:17

Bij de Hippo's hebben ze ook een product om de dekens waterdicht te maken, maar ik veronderstel dat je dat in een gewone paardenwinkel ook wel kan kopen. Of zelfs bij de schoenmaker, want je hebt toch ook zo'n spuitbussen om schoenen en paraplu's waterdicht te maken!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:33

sorry dat ik me er mee ga bemoeien, maar ik heb eigenlijk een ongeveer de zelfde vraag dus dan stel ik hem maar ff hier Verward
op blz 159 van het divoza boekje...staat een deken, letter f, zon blauwe...is die ook waterafstotend? Want er is geloof ik een verschil tussen water dicht (dat zuigt het water op Verward) en water afstotend (dan loopt het water eraf)
Is het een goede deken? (harrys horse)
Nu komt opeens iedereen met dekenvragen, nu het winter wordt, hihi

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:38

ik heb zo´n spuitbusje die ik heb gebrukkt om een skipak waterdicht te maken. zal ik die eens in de verkoop doen?
welke een handige zet van mezelf.
uhm laten we zeggen bieden vanaf een tientje! gaat u gang!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 14:30

Bij de schoenmaker kun je een spuitbus kopen om textiel waterdicht te maken.
Je hebt voor 1 deken toch wel 1 spuitbus nodig.
Kost +/- 10 tot 15 piek.
Besteed vooral aandacht aan de naden (rugnaad!), daar gaat de deken het eerste lekken.
Ik heb zelf een canvasdeken ingespoten en bij normale buien blijft ie waterdicht (behalve bij de hals natuurlijk maar dat komt door het regenwater wat via de nek naar binnen sijpelt)
Als er echt een hoosbui komt dan gaat ie lekken bij de naden.
Waterafstotend betekent dat de deken tegen een licht buitje kan. Waterdicht zou moeten betekenen dat de deken absoluut droog blijft (de binnenkant natuurlijk Haha! ) maar mijn ervaring is dat zo'n deken na verloop van tijd toch zijn waterdichtheid verliest.
Daarnaast zijn waterdichte dekens vaak niet ademend dus als de zon per ongeluk gaat schijnen zweet je paard zich een ongeluk!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 15:15

Ik heb dat product zelf ook thuis liggen. Voor mij is het niet echt een oplossing, want mijn paard moet dag en nacht in weer en wind buiten kunnen staan en ik woon er niet vlak bij, dus ik kan bij een te erge bui niet naar de wei hollen om het deken eraf te halen ofzo... Scheve mond\

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 16:45

Nou dan zou ik maar gewoon een nieuwe deken kopen!!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:19

Helemaal waterdicht spuiten lukt je nooit, met wat dan ook niet. Ik spuit m'n staldeken ook weleens in, daar gaat ze nl. ook mee de wei op als het niet erg koud is. Datr helpt wel, maar als je een plensbui krijgt heb je een probleem.

Btw: waterafstotend is dat hij niet erg veel water kan hebben, half waterdicht zeg maar, en waterdicht is dat je paard echt droog blijft!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 12:21

Nou ja, dan geef ik het maar op... iemand geïnteresseerd in een deken? Knipoog nee hoor... je weet niet dat ik hem nog nodig heb... Clown