Vliegendeken om in de regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Vliegendeken om in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 17:14

Een korte vraag deze keer Knipoog
Kan een vliegendeken om blijven in de regen? Of word hij dan zo nat dat ze het vervolgens erg koud krijgt?
Ik twijfel nl nogal, kan hem sochtends altijd wel om gaan doen maar ik kan door de weeks pas rond 6 uur (op zijn vroegst) weer bij haar zijn? Kan zo'n deken tegen de regen?


Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:15

Ik zou het zelf niet doen. De deken wordt toch nat, en blijft ook nat denk ik. En dan kan het paard het snel koud krijgen. In ieder geval bij mijn deken, maar ik weet niet of dat bij jou deken en stof ook zo is.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:18

ik heb een speciaal vliegedeken dat ook beschermt tegen de zon, maar een voor in de regen, ken ik niet en nog nooit van gehoord, zou ik toch maar niet proberen!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:19

Carina staat onder een boett deken, en die blijft dus dag en nacht op. Ook in de regen. Ik heb gemerkt dat de deken met zo'n 10 minuten weer droog is, en ik denk dat dat met andere vliegendekens niet anders is. Ze zijn natuurlijk veel dunner dan andere dekens, en drogen dus ook sneller op.

Probeer het anders een keer uit. Deken op, paard onder de douche en dan kijken hoelang het duurt voordat hij droog is.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:37

Dat is heel afhankelijk van welk materiaal de vliegendeken gemaakt is. Is het een katoenen dan blijft hij waarschijnlijk langer nat dan een kunststoffen deken.

Toen het nog zo heet was heb ik de paarden dagelijks meerdere malen met de tuinsproeier over hun dekens (Harry's Horse en Rambo flysheet)heen natgespoten, die dekens hebben daar niet van te lijden gehad.
Ik denk dat een katoenen deken minder sterk is in kombinatie van nat worden en zonneschijn.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:57

Als het regent loopt het meestal ook niet zo'n vaart met de vliegen. Een vliegendeken lijkt me dus nogal zinloos.... Die paar die er zijn halen ze zelf wel weg met hun staart.

Nulla tenaci invia est via

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:31

anders zet je hem met een regendeken buiten, die helpt ook tegen de vliegen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:45

Als het om een klein buitje gaat zal het niet zo erg zijn. Maar op een regenachtige dag heb je volgens mij helemaal geen last van vliegen en hoef je dus ook geen vliegendek op te doen.
Gewoon proberen om 's ochtends een inschatting te maken. En misschien kun je een stalgenoot vragen je deken af te halen als het regent?

* To Belg, or not to Belg *

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:57

Margreet schreef:
Als het regent loopt het meestal ook niet zo'n vaart met de vliegen. Een vliegendeken lijkt me dus nogal zinloos.... Die paar die er zijn halen ze zelf wel weg met hun staart.


Idd dat dacht ik ook.
Beetje overbodig lijkt me dus.

Brabantse Fries ;)

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:02

Nou met dagen als vandaag kan ik met het probleem wel voorstellen. Met de zon is een regendeken vaak te warm en met vliegendeken worden ze nat. Een combi-deken zou mooi zijn

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:25

Ach ik denk dat een vliegennetje als bescherming voor de ogen eigenlijk meer dan voldoende is. De vliegen op hun lijf slaan ze er wel af met hun staart ennuh ze houden zichzelf lekker soepel omdat ze met hun hoofd alle kanten op"vliegen" om de vliegen af te weren

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 10:03

Margreet, dat valt nog al erg tegen hoor. Bij mij op de wei stikt het van de vliegen en dazen. Zelfs als het regent zijn het er nog ongelovelijk veel Verward Maar laatst zei ik tegen mijn DA dat ik nu op die wei stond, en toen was het ook gelijk '' die wei waar zo extreem veel vliegen zitten? ''
Vandaar mijn vraag.. Volgende jaren gaat ze ook nooit meer op deze wei


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers